fb  Sdílet
   Informace    Recenze    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Ukázka    Fotky    Podobné filmy    

71% 2501 hlasů
film / thriller, akční, hororový, mysteriózní, USA, , 121 min., od 15 let
Kinopremiéra v ČR 7.4.2005, DVD od 7.9.2005 Warner

Režie:
Herci: , , , , , více...


V TV televize zítra HBO2 02.05, ne. 6.12. SAT1 03.05
HBO2 02.05
SAT1 03.05




Ukázka
02:21



John Constantine se vrátil z Pekla.
Ten, kdo vlastní kopí osudu, má v rukou osud světa. Jenže kopí osudu zmizelo na konci druhé světové války. V Los Angeles žije John Constantine. Narodil se s darem, který nechtěl. Má schopnost rozeznat anděly a démony pohybující se na zemi. Rozhodl se tedy bojovat proti peklu a démonům a doufá, že se tak dočká spásy.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu John Constantine od malička vidí svět takový, jaký opravdu je. Má schopnost rozeznat anděly a démony skryté pod lidským vzezřením. Tím, že se dříve snažil spáchat sebevraždu a nežil zrovna životem světce, si přímo koupil vstupenku do pekla. Když jeho plíce začnou vypovídat službu kvůli neustálému kouření cigaret, dozví se od lékařů, že zemře mlád a bude to brzy. Dá se dohromady s nedůvěřivou policistkou Angelou Dodsonovou, aby společně vyřešili záhadnou sebevraždu jejího dvojčete. Pátrání je přivede do světa andělů a démonů, který existuje těsně pod povrchem Los Angeles. Stanou se zajatci sledu katastrofických událostí z jiného světa a pokusí se najít vlastní klid za jakoukoli cenu.
Všechny komentáře k filmu 68+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka 1, Oficiální stránka 2    Videotéka: přidat si do ní film

Recenze

Dnes začnu poněkud „od lesa“ zamyšlením nad hodnocením filmů obecně i hodnocením svým. Začnu mojí definicí maximálního hodnocení. 10 hvězdiček pro mě znamená, že film splnil co měl, že jsem se do něj „dostal“, že jsem si ho užil a můžu ho více než vřele doporučit. To je dost možná rozdílný náhled oproti mnohým kolegům recenzentům, ale Constantine je také netradičním komiksovým hrdinou, proč bych tedy já nemohl být netradičním recenzentem?:o) A protože je hodnocení ať už hvězdičkami či procenty téměř vždy velmi relativní, proto tu máme recenze a právě proto je tu i tato recenze;o). Ale k zpět ke Constantineovi.    Bůh s ďáblem se vsadili kdo získá více duší. Jediným pravidlem je, že nesmí ani jedna ze „supervelmocí“ přímým kontaktem zasahovat do koloběhu naší planety, je možno pouze ovlivňovat (našeptávání x inspirace). Ale co když se pravidla poruší………?    Jmenuje se Constantine, John Constantine a jedná se o spe... Celá recenze
moviefan, 10 z 10

Popis filmu Constantine

John Constantine od malička vidí svět takový, jaký opravdu je. Má schopnost rozeznat anděly a démony skryté pod lidským vzezřením. Tím, že se dříve snažil spáchat sebevraždu a nežil zrovna životem světce, si přímo koupil vstupenku do pekla. Když jeho plíce začnou vypovídat službu kvůli neustálému kouření cigaret, dozví se od lékařů, že zemře mlád a bude to brzy. Dá se dohromady s nedůvěřivou policistkou Angelou Dodsonovou, aby společně vyřešili záhadnou sebevraždu jejího dvojčete. Pátrání je přivede do světa andělů a démonů, který existuje těsně pod povrchem Los Angeles. Stanou se zajatci sledu katastrofických událostí z jiného světa a pokusí se najít vlastní klid za jakoukoli cenu.


O produkci

obrazek
Byla to zejména producentka Lauren Shuler Donner, kdo napomohl tomu, že se příběh Johna Constantina z comicsu Hellblazer z produkce DC Comics/Vertigo dostal na plátna kin. Shuler Donner, jejíž jméno a dvacetileté zkušenosti stojí za oblíbenými filmy jako Zachraňte Willyho, Láska přes internet či za komerčně úspěšným fenoménem X-Men a X-Men 2, byla od samého začátku pohlcena neobyčejnými podmínkami, za nichž se odehrává boj hlavního hrdiny. Od samého začátku věděla, že příběh má spád a dramatický potenciál pro zfilmování. "Byl to nesmírně silný, chytrý a děsivý příběh s hrdinou proti své vůli, " říká, "prostě druh filmu, u nějž nikdy nevíte, co se stane za chvíli."

Poté, co příběh s úspěchem nabídla studiu Warner Bros. Pictures, pro nějž produkovala několik vysokorozpočtových filmů, jako například Vítězové a poražení Olivera Stonea či Dave, se Shuler Donner spolu se scenáristou Kevinem Brodbinem a producentem Michaelem Uslanem soustředila na vytvoření dokonalého scénáře. Producent Uslan a jeho kolega Benjamin Melniker mají dlouholeté pracovní zkušenosti se špičkovým vydavatelstvím comicsů DC Comics, se kterým nedávno vzkřísili i sérii Batman. Brodbin, sám velký fanoušek předlohy (nejdéle vycházející měsíční série, která čítá 200 sešitů a 15 samostatných obrázkových novel), si dlouho přál, aby mohl na základě série napsat scénář k celovečernímu filmu. Svou práci bral velmi zodpovědně, přičemž neustále zdůrazňoval: "Nejdůležitější je vystihnout podstatu comicsu Hellblazer,"na čemž se shodl s tvůrci i dalším scenáristou, který byl přizván k projektu, Frankem Cappelou.

obrazek
Na základě originality rozpracovaného námětu nakonec do projektu vstoupil i úspěšný producent / scenárista Akiva Goldsman, který je vysoce ceněn pro své scénáře (např. Klient, Čistá duše), které se většinou ucházejí o Oscara, Zlatý Globus či prestižní televizní cenu BAFTA. "Nerad pracuji na projektech, které pro mě zároveň nejsou zábavou i výzvou, " připouští. "Constantine zprostředkovává to, o co jsem vždy usiloval - ideu světa, který je za tím naším. Prostě něčeho, co existuje nezávisle na tom, co se naskýtá našim očím." Identita a postoje Johna Constantina jsou od jeho situace neoddělitelné, podmínky jeho života jej nutí ke směřování k jedinému cíli. "Na jeho postavě je pro mě přitažlivé to, že navzdory nevyhnutelnému neúspěchu se snaží najít další cestu, jak ze své svízelné situace uniknout," říká Lorenzo di Bonaventura, pro nějž je Constantine jeho debutem na postu hlavního producenta studia Warner Bros. Pictures.

"Není to ani tak nezdolnost ducha, kterou si většinou spojujeme s hrdinou a jeho výboji, ale jde o nezdolnost ducha člověka, který si je vědom toho, že nemůže vyhrát, ale přesto do toho jde naplno." " Je to člověk, který ma zkušenost s oběma stezkami, temnou i světlou, " popisuje Shuler Donner mnohoznačného hlavního hrdinu. "Constantine vlastně není zlý, ale život, který vede, jej dohnal do rohu. Na druhou stranu jej ani nemůžeme nazvat dobrým. Hlubokou uvnitř cítí že to v životě neměl lehké, ale přesto ví, že si může dovolit zůstat nad věcí a mít dostatek humoru, aby si z toho všeho udělal legraci. Právě tohle je jeden z důvodů, proč jsme chtěli Keanu Reevese pro part hlavní postavy. Věděli jsme, že přesně tohle v něm je. Je schopen se utkat se všemi vnitřními tenzemi své postavy a zahrát tudíž všechny hloubky Constantina tak, jak bychom si to přáli.

obrazek
"Bojuje se systémem," dodává Erwin Stoff, jeden z producentů filmu Constantine a dlouholetý Reevesův spolupracovník. "John Constantine prostě jako každý jiný člověk nechce jít do Pekla, ale zároveň věří, že to jsou to jen a jen činy jednotlivce, které by měly rozhodovat o jeho osudu, a ne nějaká pevně daná náboženská pravidla. Navzdory všem záporům je to chlapík, který nesnáší podrazy, pokrytectví a vůbec celou současnou situaci, která z něj udělala tvrďáka tvrdšího než kámen." Producent Stoff důvěřoval síle scénáře do té míry, že jej bez obav poslal Reevesovi, který v té době byl v Sydney na natáčení Matrix Revolutions. Jeho instinkt jej nezklamal. "Do té postavy se ihned zamiloval, "vzpomíná Stoff. "Líbilo se mu na tom především to, že navzdory epičnosti a spoustě zvláštních efektů, by v samé podstatě mělo jít o příběh člověka, který válčí s pokrytectvím na tenké hraně mezi dobrem a zlem."

Melniker k tomu dodává: "Jde o zvláštního jedince, který se vzpírá popisu. Stále z něj sálá tajemství. Není to žádná selanka, o které budou lidé říkat ´Tohle už jsem viděl´". Uslan, jehož mladická vášeň pro comicsy jej později přivedla k psaní pro žánrové časopisy a sbírání magazínů, se domnívá, že předběžná znalost comicsové předlohy není nutným předpokladem pro požitek z filmové verze. Uslan měl možnost dlouhé roky sledovat vývoj postavy v comicsu, proto se domnívá, že film věrně zachycuje jeho podstatu, zejména pak "náladu, postoj a úhel pohledu." Jednou z nejchytlavějších věcí na příběhu a jeho postavách je, že zde naprosto chybí jednoznačná polarita černé a bílé. K naší nemalé hrůze musíme s přibývajícími zkušenostmi naznat, že v životě je vše ve sféře větší či menší šedi. Nezáleží na tom, jak jedinec vnějšně vypadá, i tak se v něm mohou ukrývat démoni. Když vám někdo poklepe na rameno, nikdy nevíte, s čím se setkáte tváří v tvář, až otočíte hlavu."

O postavách

obrazek
Akiva Goldsman vzpomíná: "Keanu se Constantinem stal do té míry, že mnoho jím vymyšlených replik se z tvůrčího procesu a zkoušek dostala i do filmu. Role se mu tedy viditelně líbila." Režisér Lawrence vzpomíná: "Sarkasmus, který má jeho postava, je přirozený a důvěryhodný, neboť ukazuje, jak Constantine vidí svět. Vidíte na tom, jak by si přál být v klidu, ale nemůže." U postavy Constantina vše záleží na životním postoji. "Je to především životní postoj, který jej definuje, " říká di Bonaventura, "ať už jej nazýváte neúctou, fatalismem či ironií." Reeves k tomu dodává: "Constantine ví, jak svět funguje a vůbec se mu to nelíbí." To, co dělá, není to, co by dělat chtěl, jakkoli mu to přece jen dává jistý pocit pýchy a nepostradatelnosti. Vše pospolu vytváří cynismus jakožto jeho trademark. K tomu Stoff poznamenává: "Je hořkou pravdou, že ti nejostřílenější cynici kdysi bývali neuvěřitelnými romantiky a idealisty, jimž všechny naděje vzaly za své." Constantine je naprostý asociál, což je rys, který Reeves hrál s nebývalou chutí.

V tomto smyslu se mu nejvíce líbila scéna, kdy se k Angele, která k němu přichází o pomoc, obrací zády, řka: "Prostě nemá náladu na povídání. A taky nemá rád, když se k němu někdo emocionálně přiblíží, protože je jeho hořkou zkušeností, že takový člověk zpravidla brzy zemře, takže si raději drží distanci. Když nakonec Angele pomáhá, je to kvůli tomu, že jí chce pomoct z problémů, a nebo je to jen další část jeho velkého plánu, jak se sám zachránit?" Brodvin k tomu poznamenává: "John Constantine je ten nejneochotnější hrdina, se kterým jsem se kdy setkal. Nedělá věci kvůli tomu, aby jej někdo považoval za dobrého člověka a nebo hrdinu. Nemá o lidi zájem, protože vždy, když zasáhl v jejich prospěch, mu to přineslo jen další bolest. Kdyby tuhle část svého já mohl odseknout, udělal by to."

obrazek
V zásadní roli detektivky Angely Dodson se uplatnila Rachel Weisz. Pokud jde o dvojznačnost její postavy, osvětluje Lawrence: "Potřebovali jsme někoho, komu bychom mohli věřit, že je jak chladným policistou, tak někým, kdo to umí emocionálně pořádně rozbalit. Měla být drsná a chytrá, ale pro její roli jsme potřebovali také někoho, kdo by zosobnil ženu, které věříte, že pod zdánlivě klidným povrchem se odehrávají divoké bouře, ač si toho vědoma." Weisz se při přípravě na roli několikrát setkala s policejní konzultantkou, aby ji instruovala, jak zacházet se zbraní a osvětlila, jaké policie používá techniky." Angela ve filmu prochází velkými změnami. Na začátku je nevěřící a cynická, postupně však začíná připouštět, že mezi nebem a zemí jsou jevy, kterým nerozumí, aby na konci objevila síly, které v sobě potlačovala od samého dětství. Tento vývoj byl pro mě velmi zajímavý, " říká. Aby toho nebylo málo, hraje Weisz i svou psychicky narušenou sestru Isabel. "Obě dvě sestry byly jako děti psychicky narušené.

Když se však Isabel začala svým nábožensky založeným rodičům se svými vizemi svěřovat, a ti ji za to surově trestali, rozhodla se Angela, že své vlastní dispozice pro podobné vize potlačí. A tím vlastně přežila. Teď za to musí zaplatit - nejen silným pocitem viny, jaký se projevuje u každého, kdo neustále potlačuje velkou část svého já, ale i tím, že nežije plně." Weisz a Reeves spolu pracovali již v roce 1996 na thrilleru Řetězová reakce. Shuler Donner k jejich opětném spoluúčinkování říká: "Oba tito lidé obětovali své životy, aby bojovali se zlem. Ona ve světě zákona a práva, on k tomu užívá svých vlastních metod. Je tedy jasné, že je to táhne k sobě. Na zcela základní rovině si jsou vzájemně podobní a rozumí si." Pro roli Gabriela, reprezentaci Boha na zemi, přišel Lawrence s několika novými nápady a také skvělou herečkou, Tildou Swinton. Její vynikající výkony jsme mohli vidět například ve filmech Orlando a Adaptace, či ve snímku Temná voda, za nějž byla v roce 2002 nominována na Zlatý Globus.

<>Obrázek nenalezen<> Gabriel je andělská bytost a jako taková přesahuje všechny rodové i pohlavní kategorie. Lawrence chtěl, aby se její postava vzhledem k mužství i ženství projevovala indiferentně, kteréhož efektu mimo jiné docílil tím, že pro roli vybral ženu, kterou oblékl do tradičně mužského hávu. Tím se z Tildy Swinton stal mocná, zářivá a tomuto světu vzdálená bytost, která se vzpírá jednoznačné interpretaci. "Líbila se mi myšlenka, že Gabriel je androgynní povahy," říká Swinton. "Když se mnou začali tvůrci mluvit o roli, časem opustili klasické maskulinní a feminní kategorie a zacílili někam na střed. A po pravdě řečeno, nechtěla jsem vypadat jako jedna z modelek z videoklipů zpěváka Roberta Palmera." K tomu Shuler Donner říká: "Tilda svou postavu vybavuje obrovskou elegancí a vysokou úrovní, přičemž přes svou rozporuplnost nepostrádá jisté sympatické stránky. Nikoliv však pro Constantina, který jej nazývá ´snob´ a nahlíží na něj jako na bytost arogantní a neochotnou." Tilda Swinton k tomu dodává: "Gabriel je jedinou entitou, kterou může Constantine přímo požádat o radu, co dělat, aby se vyhnul Peklu. Pokaždé, když se zeptá, dostává stejnou odpověď: ne. Aby se člověk dostal do nebe, potřebuje víru, jenže v tomto ohledu je Constantine silně nedostačivý, protože víra předpokládá uvěřit bez důkazů."

Jedním z mála vztahů, kterým se Constantine může pochlubit, je s Midnitem, kterého s nenapodobitelným stylem hraje držitel několika nominací na Oscara a Zlatý globus, Djimon Hounsou. Z Midnita je teď úspěšný podnikatel a sběratel náboženských předmětů, který si cení rovnováhy mezi světy. Proto provozuje neutrální noční klub, v němž se obě nezemské rasy mohou nerušeně potkávat. "Teď jej zajímá pouze obchod. Má, co si vybral," říká Djimon Hounsou, "a stále se nemůžete zbavit dojmu, že ani po letech nezapomněl, kde je jeho pravé místo. Pokaždé, když vidíte Midnita, je vám jasné, že jeho podvědomí říká něco jiného než vědomí."

obrazek
Pro malou roli Satana si Lawrence vybral mezinárodně uznávaného švédského herce Petera Stormarea. "Ďábel byl v uměleckými prostředky popsán již bezpočtukrát, takže jakmile se objeví na plátně, budete ihned vědět, s kým máte tu čest," říká Stormare. "V tradičních zpodobeních má obyčejně kopyta, rohy a je porostlý tmavou srstí. Už při svém prvním rozhovoru s Francisem jsem jej požádal, zda bychom to mohli natočit bez zbytečně pracných masek a prostetiky. Chtěl jsem využít výrazných rysů své tváře a podpořit tak představivost diváků. Když Satan kráčí ulicemi Los Angeles, měl by vypadat jako váš soused odvedle - když se na něj podíváte pořádně, možná na něm najdete něco zvláštního, ale na druhou stranu nic vnějšně nebezpečného." Takové herecké pojetí přesně odpovídalo režisérovým požadavkům. "Říkal jsem si, že by měl vypadat jako nudný, emočně mělký a trochu zvláštní chlapík, jehož role je přesně v mantinelech postavy Fagana z Olivera Twista, " říká Lawrence. "Ani se nemusí naštvat, dělat scény a tím na sebe strhávat pozornost - je prostě Satan, a tím už je řečeno vše."

O natáčení

obrazek
Jak se vytvářelo a natáčelo peklo na Zemi
Zajímavé zachycení temných krajin stálo a padalo na neustálé komunikaci mezi režisérem Lawrencem, výpravou, kameramanem, odborníky na speciálními efekty a dílnou Stana Winstona, kde se vyráběly masky. Svět Johna Constantina je temné a tajuplné místo. Vizuálně má velmi blízko k filmům žánru noir, kde se kladl důraz na atmosférické podání nočních scén, hluboké stíny, líné převalování dýmu z cigaret, záblesky pouličních lamp na mokrém asfaltu, to vše ještě umocněno náklonem kamery, nezvyklými úhly a expresionistickým snímáním. "Vnější vzhled, " komentuje Shuler Donner, "vyvolává dojem pevnosti a svérázně pokleslé krásy. Jakkoli kvůli vnějším rysům vzniká zdání, že se jedná o dobový film, je vše naprosto současné. Lawrence se setkal s renomovanou designérkou Naomi Shohan, jejíž poslední projekt Americká krása jí vynesl nominaci na prestižní ocenění BAFTA. Režisérovi se velmi líbila přirozenost, s jakou pracovala s koloritem města Los Angeles v dramatu Training Day.

"Ona Los Angeles opravdu rozumí, všemu jejímu etnickému složení, texturám a tak dále, takže jsme se velmi záhy shodli na naše přístupu, " říká Lawrence. Město se tak stalo další postavou příběhu. Tvůrci například užili Hacienda Real Nightclub, který je umístěn v přízemí slavné Eastern Columbia Building z roku 1930, jenž se ve filmu stal Midnitovým barem se všemi jeho undergroundovými prvky (červené obložení a dřevěné řezby), či broadwayskou Giant Penny Building, do které tvůrci umístili dlouhý a úzký Constantinův byt. Shohan ve druhém případě pouze přidala kovové žaluzie do oken a šikovně rozmístila nádoby se svěcenou vodou, jíž Constantine používá pro ochranu.

obrazek
A mohlo se točit! Shohan osvětluje režisérův předpoklad, že nebe a Peklo existují paralelně vedle sebe, takže každé místo má svou nebeskou i pekelnou stránku: "Představila jsem si, jak by vypadala transformace každého místa. Shodli jsme se na tom, že každý takový přerod by bylo vhodné doplnit o hoření, výbuchy, hroucení a viditelné zhoršování kvality materiálu." Tvůrci také využili přibližně 40 dopravních prostředků, které upravili do podoby, jakou podmiňovala dohodnutá vizuální stránka filmu. Šlo zejména o různá stádia jejich rozpadu. Shohan vysvětluje: "Auta jsou tak říkajíc vraky, které jsme si pronajali od jejich majitelů. Do filmu jsme kvůli jejich specifickým tvarům chtěli vozy určitých značek, které pak naším prostřednictvím zmutovaly do pekelné podoby.

Přidali jsme na ně dráty a stalaktity vymodelované z modelářské rychletuhnoucí pěny, což v konečném důsledku vypadá, jakoby se kovová auta roztékala. Některá jsme pokryli kousky latexu a konopné látky a z toho vymodelovali textury, které vypadaly, jakoby na povrch věcí vyhřezly kořeny či žíly. Jako závěrečnou úpravu jsme zvolili patinování, takže vše zestárlo a pokrylo se rzí, což vyvolává dojem rozkladu a jakési nekonečné ďábelské transformace." Odborník na zvláštní efekty, Michael Fink, je nakonec digitálně rozmnožil. Podoba každého z použitých aut byla nakonec naskenována do počítačů, takže rozklad a dekadence mohly pokračovat takřka do nekonečna. Fink popisuje kýžený vzhled: "Šlo nám o jakési neuvěřitelně nepříznivé prostředí, které připomíná situaci bezprostředně po atomovém výbuchu, jen roztaženou z několika nanosekund na věčnost."

obrazek
Odborník na vizuální efekty, Craig Hayes, z kalifornského Tippet Studia (Matrix Revolutions, Hollow Man), zase vedl tým mladých odborníků, kteří digitálně nahradili veškerou městskou zástavbu, zeleň a nebe v záběru "troskami, létajícími částicemi, hořícími palmami a vůbec celým pekelným prostředím Los Angeles." K náladě snímku přispěla i kamera držitele Oscara za snímek Teče tudy řeka, Philippe Rousselota. Ten se svou třicetiletou zkušeností u filmu (podílel se i snímcích jako Interview s upírem a Velká ryba) klade velký důraz na nové výzvy. "Vždy hledám něco nového. A když se něco takového, co jsem ještě nedělal či neviděl, objeví, je to pro mě velmi motivující, " říká.

Rousselot založil vizuální styl a kompozici na comicsové verzi Constantina (respektive Hellblazera), proto do snímku inkorporoval "hodně širokých úhlů, s nimiž se člověk může setkat v comicsech. To jsem chtěl zachovat. Co se týče barev a světla, kladli jsme důraz na jejich kontrast. Ve filmu se tedy setkáme s celou škálou zelené a oranžové." Kameraman však nechtěl, aby film kopíroval styl comicsu doslova, šlo mu spíše o to, aby si mohl uchovat svobodu převzít cokoliv naprosto odkudkoliv. "Ze stránek comicsu v podstatě nejde udělat film, jde nám spíše o uchování jakéhosi obecného rysu comicsovosti." Tvůrci se také chtěli vyhnout klišé ve zpodobňování nebe a Pekla, které pro jedno místo užívá odstíny světlé a pro druhé tmavé. Zdaleka největší výzvou však pro Rousellota byla scéna s vanou, v níž Rachel Weisz jakožto Angela, plně nahlédne, jak to vypadá "na druhém břehu." "Chtěli jsme zachovat Rachelin úhel pohledu, když je pod vodu, otevře oči a vzhlédne. Ve vaně samozřejmě není dostatek místa, proto jsme to museli točit s pomocí odrazu v zrcadle. Jenže to několikanásobně zvýšilo možnost nechtěných odrazů, což navíc komplikovala voda, která odráží nejen věci, ale i veškeré dostupné světlo."


obrazek
Kaskadéské scény
"Jedním z hlavních motivů příběhu je zahnat hlavního hrdinu do rohu s tím, že nás zajímá, jak si v dané situaci poradí," hovoří Reeves o fyzických aspektech role. "Pokaždé, když se něco takového stane, čiší z Constantina ´Ok, tak znovu.´ Během natáčení filmu jsem byl nejen nucen kopat do svých kolegů, ale také zalykat se, sípat a chrchlat. Opravdu skvělá zábava. Doporučuju!" Na Constantinovi se Reeves opět setkal s koordinátorem kaskadérů, R.A. Rondellem, s nímž se nedávno setkal na natáčení dechberoucích akčních sekvencí filmů Matrix Reloaded a Matrix Revolutions. Oba se znají již od roku 1991, kdy spolu natáčeli Bod zlomu. "Nejde ani vyjádřit slovy, jak moc těmhle lidem důvěřuju a jak je obdivuju, " říká Reeves.

Na to mu Rondell vrací kompliment, protože zná jeho přirozené nadání pro akční scény a naprosto vzorovou pracovní morálku: "Keanu je velmi důsledný v otázkách spolupráce. Pro každého koordinátora kaskadérů je takovým darem shůry. Můžeme si s ním dovolit mnohonásobně více než s jinými herci." Sám Reeves se domnívá, že čím více akce může předvést na plátně sám, tím lepší je i jeho celkový výkon v roli. "Místo toho, abych jen tak lekoval po placu a nechal se někým zaskakovat, mohu být ve zlomových situacích plně "in", a také si myslím, že ono vědomí, že to herec opravdu podstoupil, pomáhá divákům ve ztotožnění s postavou."

obrazek
V případě Johna Constantina se opravdu jedná o výkony, které by podstoupil málokterý herec - nejenže se účastní fyzicky náročného exorcismu, ale ve stylu bojovníků ze staré školy se utkává s démony, nechá s sebou pohazovat místností tam a zpět, ale dovolí i Gabrielovi, aby na něm manifestoval účinek svého dechu. Nejkomplikovanější a nejkinetičtější akční sekvencí byla scéna boje Constantina a Chaze s celou legií "kříženců" v uzavřené místnosti nemocnice Ravenscar. Celá sekvence byla náročnou logistickou skládačkou pro všechny zúčastněné kaskadéry a riggery (= těmi, kdo pracují s pružnými lany), protože místnost měla nízký strop a byla poměrně úzká.

Celá situace byla navíc komplikována nebývalým množstvím bojovníků na jednom místě. Ne dosti na tom, Francis Lawrence chtěl celou sekvenci natočit v jediném záběru, což od samého začátku podporoval i Rondell, který v tom viděl zajímavý vizuální podpis. "Jdeme do toho a létáme po celé místnosti. Celé to má užasnou kadenci, bez toho, aby se narušila kontinuita akce, "říká Rondell. Celý záběr byl nakonec složen z tuctu bojovníků ve vzduchu, zatímco na podlaze bojovali další, čímže Lawrence dosáhl zamýšleného efektu obrovského zmatku, ve kterém se orientuje jen Constantine - a pozorný divák.

Velmi důležitou a zároveň náročnou scénou bylo Angelino nahlédnutí do světa démonů, které se odehrává pod vodou. Tato zdánlivě snadná scéna by se rázem mohla stát pro Rachel Weisz smrtelnou, kdyby kdokoliv z lidí na placu opomněl své profesní povinnosti a nesoustředil se. Zároveň mnohé spočívalo na Reevesově instinktu a předem dohodnutých signálech. O pozdější scéně, kdy Angela bojuje v nemocničním bazénu na hydroterapii o život Weisz vypráví: "Když jsme scénu zkoušeli i natáčeli, několikrát jsem se šeredně bouchla do hlavy. Na konci natáčení scén pod vodou jsem byla samá modřina a odřenina, což se hojilo celé následující týdny. Naštěstí se mi nic nezlomilo."

obrazek
Constantinův bojový arzenál - aneb svěcená voda a plné zásobníky
Constantine si ve svém bytě udělal obranný kruh, složený z nádob se svěcenou vodou, amuletů a náboženských artefaktů, jejichž moc užívá pro ochranu. Svůj arzenál průběžně doplňuje a vylepšuje. V sázce je jeho život. Většina jeho výstroje se mu dostalo od jeho přítele Beemana, který je napojen na černé trhy, pašeráky, překupníky a všehoschopné tajné agenty. Beeman je velkým učencem, který však ve chvíli nouze odhazuje veškeré mravní i vědecké korektivy a klidně vztáhne ruce na artefakty jako kameny z cesty do Damašku, na níž byl obrácen Sv. Pavel, kulku, která zranila papeže Jana Pavla II., brouka z Amityville, část z Mojžíšovy hole, která na poušti rozkvetla, či kříže a ikony, které požehnali svatí mužové minulosti. To samé co filmový Beeman, dělá mezi filmaři vedoucí výstroje a návrhář zbraní Kirk Corwin, který pro projekt vytvořil širokou paletu zbraní pokrytých latinskými citáty, jejichž vzhled je založen na dalekosáhlém výzkumu historických reálií. Největší pýchou jej samozřejmě naplňuje Constantinova "svatá bouchačka", jak ji nazývá.

V zásadě jde o zbraň vytvořenou z krucifixu, s příčným břevnem jakožto zásobníkem, ze kterého se rázem stala smrtící rychlopalná zbraň, která poslala do Pekla nejednoho démona. Nejkomplikovanějším úkolem bylo, aby si zbraň uchovala vzezření relikvie z Beemanovy sbírky a zároveň byla plně funkční a umožňovala jeho majiteli nejlepší možný střelecký komfort. V tomto smyslu jim jako vzor sloužil reálně existující model s názvem Street Sweeper. Úzká spolupráce Corwina, Shohan a Lawrence je nakonec přivedla k myšlence, že jednotlivé komponenty zbraně by měly vycházet z Da Vinciho nákresů. Corwin nakonec vytvořil dvě repliky na opravdové náboje a dvě na gumové projektily, které se používaly při zkoušení scén a pro dubléry herců. Jakkoli se celá idea "navrhnout a udělat zbraň" zdá naprosto triviální, osmi odborníkům trvalo více než sedm týdnů, než vytvořili alespoň dvě fungující zbraně. Zbraně jsou nakonec vyrobeny ze zlata a stříbra (samozřejmě filmového), přičemž na jejich povrchu jsou pro větší detonační účinek vyryty latinské nápisy "cruce salus" ("spása přichází z kříže"), "decus it tutamen" ("ozdoba a nástroj spasení") a "dei gratia" ("Bohu díky!"). Keanu Reeves byl výslednou podobou zbraní tak nadšen, že po skončení natáčení objednal ještě jednu plně funkční zbraň pro Francise Lawrence jako dárek.

O hercích

Keanu Reeves
Keanu Reeves se narodil 2. 9. 1964 v libanonském Bejrútu. Byl vychováván v Torontu, kde se až do přemístění do Los Angeles podílel na malých divadelních produkcích. Jedním z jeho prvních výkonů u filmu byl v ceněném snímku Tima Huntera Na břehu řeky, poté se prosadil do Prince z Pensylvánie Freda Warda a od té doby je stálicí menších i větších produkcí. Do první ligy však prorazil až v první polovině 90. let DeBontových filmem Nebezpečná rychlost.
Nyní je jedním z nejúspěšnějších a nejobsazovanějším herců současného Hollywoodu. Je znám svou oddaností řemeslu, skvělým nastudováním rolí a výborným odhadem potenciálu filmu. V roce 2003 dominoval světovým kinům v roli zachránce rovnováhy mezi lidmi a stroji ve dvou zbývajících kapitolách ságy Matrix, Matrix Reloaded a Matrix Revolutions. Velmi kladně byl hodnocen i ve vedlejší roli v romantické komedii Lepší pozdě nežli později, kde se objevil po boku Jacka Nicholsona a Diane Keaton.

Tilda Swinton
Swinton absolvovala studia v Cambridge a nedlouho poté ji diváci mohli spatřit mezi herci Royal Shakespeare Company. Její výběr rolí velmi často odráží přesvědčení o tom, že kategorie pohlaví a rodu jsou překonány a je třeba usilovat o jejich prostupnost. V roce 1995 se zúčastnila uměleckých performancí nazvaných The Maybe, během nichž je aktér na osm a půl hodiny denně umístěn do skleněného boxu, aniž se smí hnout. Její výkon v Serpentine Gallery, který v úhrnu trval 56 hodin, přišlo shlédnout 22 tisíc diváků. Atrakce se poté přemístila do Říma, kde dlouho trhala všechny představitelné žebříčky návštěvnosti. Tilda Swinton doufá, že bude moci v představeních nadále pokračovat. Dnes je považována za jednu z nejvšestrannějších hereček současnosti.

Pruitt Taylor Vince
Je jedním z nejvyhledávanějších a nejtvárnějších herců zábavního průmyslu. Do jeho hereckého portfolia patří filmy všech žánrů - od hororů, přes akční filmy až po dramata, přičemž spolupracoval s nejtalentovanějšími a nejrespektovanějšími herci zábavního průmyslu. Velmi příznivý kritický ohlas si zajistil rolí kuchaře ve filmu Heavy z roku 1995, kde hrál po boku Liv Tyler a Shelley Winter. Snímek si také na festivalu Sundance vysloužil Zvláštní cenu poroty. Během své kariéry se objevil ve více než dvanácti filmech, jako například: Doktor Doolittle, Konec násilí, Beautiful Girls, ...

Djimon Hounsou
Byl nominován na Oscara za roli Matea ve filmu Jima Sheridana V Americe. Hounsou se narodil v Beninu na západním pobřeží Afriky a ve třinácti letech se přestěhoval do Paříže. Když mu bylo 22, objevil jej designér a módní návrhář Thierry Mugler a ihned jej zapojil do svých kampaní. Hounsou poté hrál v několika videoklipech význačných režisérů. V té době již byl vyhledávaným modelem a proto se vydal do Mekky veškerého modelingu, New Yorku, odkud záhy přemístil do Los Angeles, kde začal s intenzivním studiem angličtiny a začal se ucházet o role. Podařilo se mu uchytit v sérii Beverly Hills 90210, ale až účast ve videoklipu Janet Jackson s názvem "Love Will Never Do Without You" přilákalo pozornost castingových režisérů a agentů.

Gavin Rossdale
Vysloužil si celosvětový úspěch a slávu jako zpěvák, kytarista a skladatel rockové skupiny Bush. Role svůdce Balthazara ve snímku Constantine je prozatím největší v jeho herecké kariéře. Skupina Bush vznikla v Londýně v roce 1992 a v roce 1994 vydala své debutové album Sixteen Stone, které se v hudebních žebříčcích přelomu let 1995 a 1996 vyšplhalo až do TOP 10. Jejich další nahrávka Razorblade Suitcase se okamžitě stala hitem a několik týdnů se držela na první příčce všech žebříčků. Skupina prozatím vydala čtyři alba, jichž se celkově prodalo více než 15 miliónů kusů. V roce 2002 vydal Rossdale své debutové sólové album Adrenaline, které vzniklo pro film XXX s Vinem Dieslem. Hrál a zpíval ve skupině Blue Man Group, která stojí za titulní písní filmu Terminátor 3: Vzpoura strojů.

O tvůrcích

Francis Lawrence
Je na poli hrané režie nováčkem. Dosud se točil pouze videoklipy pro současné hudební velikány jako jsou Britney Spears, Janet Jackson, Will Smith, Aerosmith, Wycleff Jean, POD, Garbage a Justin Timberlake, za jehož klip "Cry Me A River" byl oceněn The Music Video Production Association (MVPA). MVPA jej v roce 2002 poctila cenou Režisér roku. V témže roce dostal cenu Latin Grammy za klip k písni "Suerte" od populární jihoamerické zpěvačky Shakiry. Lawrence vyrůstal v Los Angeles, kde se jako každé dítě v onom věku zajímal o filmy. Psal první scénáře, natáčel filmy na 8mm kameru a nakonec na střední škole začal navštěvovat filmové kurzy, což mu pomohlo zacílit jeho kariéru. Po studiích na Loyola Marymount University, kde studoval film a produkci, začal pod svou vlastní hlavičkou točit první komerční videa. Hollywood si jeho práce výrazněji všiml až předloni, když pro Willa Smithe natočil nejdražší videoklip historie "Black Suits Coming", který vychází z divácky úspěšného snímku Muži v černém II. Krátce poté začala příprava jeho filmového debutu Constantine.

Lauren Shuler Donnerová
Je jednou z nejflexibilnějších producentek Hollywoodu a její dokonalá znalost hollywoodského systému ji umožnila pracovat s nejvýraznějšími režijními talenty jako jsou Nora Ephron, Oliver Stone, Bryan Singer, Joel Schumacher, John Hughes či Ivan Reitman. Jí produkované filmy doposud celosvětově vydělaly přibližně 2 miliardy dolarů. Ve světě produkce se jí dařilo od samého začátku, už její první projekt, komedie Mr. Mom (1984), se stala desátým nejvýdělečnějším snímkem roku, přičemž film následující - Donnerova komerčně úspěšná Jestřábí žena - jí vydobyla pozici mezi nejrespektovanějšími hollywoodskými producenty. V roce 2000 byli Shuler Donnerová a její manžel Richard Donner honorováni cenou Green Cross Millennium Award ekologické organizace Michaila Gorbačova za mimořádný přínos ekologii ve světě zábavního průmyslu.

Benjamin Melniker
Dlouhodobě spolupracuje s vydavatelstvím DC Comics. Spolu se svým kolegou Michaelem Uslanem se podíleli na produkci celé série Batman pro film i její "boční série" pro televizi. Jejich další projekt Batman Začíná v režii Christophera Nolana je momentálně ve stádiu postprodukce. Ve filmu se mimo jiné objeví uznávaní herci jako Christian Bale, Michael Caine, Morgan Freeman, Liam Neeson, Katie Holmes a Gary Oldman. Melniker byl i výkonným producentem snímku Catwoman, v němž si zahrála držitelka Oscara Halle Berry.
Melniker započal svou kariéru ve studiu Metro-Goldwyn-Mayer a téměř po dobu třiceti let byl vice presidentem společnosti či předsedal jejímu Board of Directors a Executive Committee. Během let u MGM se podílel na slavných filmech jako Ben-Hur, Dr. Zivago či Gigi. Poprvé byl výkonným producentem v roce 1975, kdy se podílel na akčním dramatu Mitchell, za nímž následoval snímek Shoot s Cliffem Robertsonem a Ernestem Borgninem. Svou spolupráci s Michaelem Uslanem zahájil v roce 1975. Produkovali spolu film Swamp Thing, založeném na velmi populární sérii DC Comics. Film uspěl a záhy došlo na jeho pokračování The Return of the Swamp Thing a dvě "boční" televizní série (jedna hraná, druhá animovaná).

Michael E. Uslan
Se svým kolegou Benjaminem Melnikerem přinesli na plátna kin několik filmů, které se zapsaly do historie. Paralelně pracoval na snímcích Constantine a Batman Začíná. Uslan vyrůstal na comicsech a sám se z nich naučil číst. Když dospěl, ve světě comicsu zůstal - chtěl se stát jejich autorem, na Indiana University o comicsu přednášel (první série přednášek na toto téma v historii školy), napsal průvodce světem comicsu The Comic Book in America. Krátce poté dostal nabídku od DC Comics, aby napsal scénáře k dalším sešitům série Batman. Podílel se také na několika comicsech, které jsou úhelnými kamen žánru a napsal i několik tématických knih. Několik let vymýšlel známý comicsový strip z novin Terry and the Pirates, spolupracoval se Stanem Lee na knize Just Imagine o historii comicsu, novele Detective 27 ze série Batman a Dick Clark's The First 25 Years of Rock and Roll. Uslan získal cenu Emmy za výkonnou produkci populární dětské série Where on Earth is Carmen Sandiego?, Annie Award za animovaný film Batman Beyond: Return of The Joker a Peoples Choice Award za film Batman.

Kevin Brodbin
Narodil se v Irsku a před přemístěním do Los Angeles byl dlouhodobě jeho domovem Londýn. Jeho prvním realizovaným scénářem byl akční thriller se Stevenem Seagalem The Glimmer Man.

Frank Cappello
V hollywoodské továrně na sny se pohybuje s lehkostí mezi několika profesemi. Mimo psaní scénářů i točí a je supervisor zvláštních efektů. Prosadil se scénářem ke sci-fi komedii Suburban Commando, kde si spolu zahráli wrestler Hulk Hogan a komik Christopher Loyd. Hned na to se dostal k režii a v jeho akčním snímku American Yakuza dostal jednu ze svých prvních hereckých příležitostí i dnes slavný Viggo Mortensen. Paralelně s prací na tomto filmu budoval na Floridě malou firmu na výrobu speciálních efektů pro televizi a reklamu, což mu později umožnilo spolupracovat se studiem Warner Bros.

Brian Tyler
Je zkušeným skladatelem, který má přes svůj nízký věk na kontě dobré dvě desítky filmů a také nejednu cenu hudebního průmyslu. Hudebně se začal vzdělávat v devíti letech a postupně ovládl hru na klavír, bubny a kytaru. Již ve svých dvaceti letech samostatně koncertoval po celém světě. Poté začal studovat na UCLA a Harvardu hudební kompozici, přičemž byl nejvíce ovlivněn technikou skládání zvukových ploch svého děda, skladatele Waltera Tylera. Z jeho kompozicí: Štvanec, Timeline - Proud času, Lovec démonů, Panika, Děti Duny (čtvrté nejprodávanější CD na amazon.com v roce 2003), ...

Podobné filmy

Unforgettable
Závistivá a chorobně žárlivá Katherine Heigl se jen těžko vyrovnává s koncem svého manžels...
zítra 00.05
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Lucy
Scarlett Johansson musí ve svém zažívacím traktu propašovat velké množství drog. Když se z...
zítra 01.55
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Batman navždy
(Batman Forever) Val Kilmer, tajemný ochránce Gotham City, nemá chvíli klidu. Sotva se vyp...
zítra 06.50
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Úterý 24. 11. 2020 Svátek má Emílie
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz