fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

67% 654 hlasů
komedie, USA, , 95 min., od 12 let
A Rainy Day in New York
Kinopremiéra v ČR a SK 26.9.2019, DVD od 26.2.2020 Magic Box

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka



Dva mladí lidé přijíždějí do New Yorku na víkend. Špatné počasí jim připraví sérii nečekaných dobrodružství.
Příběh vysokoškoláků Gatsbyho a Ashleigh, jejichž společný prosluněný víkend v New Yorku rozhodně nepůjde podle plánu. Dešťové kapky jim připraví nečekaná setkání a komická dobrodružství… Ashleigh dostane za úkol udělat na Manhattanu pro školní noviny rozhovor se slavným filmovým režisérem Rolandem Pollardem. Její přítel a spolužák Gatsby, který miluje stará zákoutí New Yorku, by rád Ashleigh vzal na oblíbená místa svého rodného města. Gatsbyho plány se bortí, když Pollard jeho dívku pozve podívat se na natáčení filmu. Ashleigh se setkává se scenáristou Tedem Davidoffem i filmovou hvězdou Fraciscem Vegou. Je velkým světem naprosto okouzlená. Gatsby tedy neplánovaně tráví den s Chan, vtipnou a uštěpačnou sestrou své bývalé přítelkyně. Oba zjišťují, že možná nejdůležitější je najít v životě tu správnou osobu…
Uprav informace o filmu

+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky    Videotéka: přidat si do ní film

O filmu Deštivý den v New Yorku

obrazek
Všechny postavy ve filmu mají problémy, které se točí kolej jejich identity. Gatsbyho komplex je nejzjevnější - dosud nepřišel na to, kým je. Stále se hledá. U své matky Gatsby postupně zjišťuje, že je naprosto jiná, než si celý svůj život myslel. Také Ashleigh bojuje se svou křehkou psychikou a sebevědomím. Když se setkává s filmovou hvězdou Vegou, je tak vykolejená jeho slávou, že si nedokáže ani vzpomenout na své jméno. V průběhu filmu dvakrát drží v ruce svůj řidičský průkaz jako prostředek ke své vlastní identifikaci.

Scenárista Davidoff žije ve stínu režiséra Pollarda. Veškerou slávu a ocenění vždy na svou stranu strhne režisér. Naopak Pollard ztratil kontakt s umělcem, kterým dříve byl. A Vega bojuje proti stále stejnému typu rolí, do kterých byl zaškatulkován.

S tímto opakujícím se motivem hledání identity souvisí i touha všech postav být ostatními viděni takoví, jací skutečně jsou. Gatsby chce, aby ho matka přijala takového, jaký je. Chan už kdysi Gatsby zranil. Nikdy si jí nevšímal, když byla poblíž její okouzlující sestra. Vega si začíná uvědomovat, že před lidmi stále nosí masku a dokud ji nesundá, Ashleigh ho nebude uznávat. I Gatsbyho matka chápe, že je načase, aby se před synem přestala přetvařovat.

„Všechny postavy ve filmu potřebují, aby lidé nevnímali jen jejich zevnějšek, ale viděli i jací jsou uvnitř,“ říká Woody Allen.

V souladu s postavami, které se snaží být viděny takové, jaké jsou, i vizuální styl filmu často zakrývá tváře postav, nechává je ve stínu. Jedním z příkladů je scéna Gatsbyho a Chan v autě. Kamera nahlíží na oba přes okno auta a ukazuje spíše odraz okolí ve skle, než Gatsbyho a Chan uvnitř. „Film není o tom, aby vše ukazoval jasně,“ říká kameraman Vittorio Storaro, který s Allenem již spolupracoval na filmech Café Society a Kolo zázraků. „Většinou je pro zobrazení charakterů postav vhodnější, když jsou částečně skryté. Je to dobrý způsob jak udržet zájem diváků.“

Kameraman Storaro použil různé druhy nasvícení a odlišný pohyb kamery, aby zdůraznil rozdíly mezi Garsbyho a Ashleighnou povahou. „Gatsby miluje New York s oblohou plnou mraků, nejvíc však, když prší,“ vysvětluje Storaro. „Naproti tomu Ashleigh je veselá a vášnivá, takže, když je na scéně ona, používal jsem teplejší barvy. Pokud jsou na scéně Gatsby a Ashleigh, častěji jsem varioval. Když je ve scéně zataženo a Gatsby, který mraky miluje, zavolá na Ashleigh, při záběru na ní jsme použili teplé barvy a vytvořili paprsek světla, který jí ozařuje.“ Storaro při záběrech s Ashleigh používal pohyblivou kameru, naopak při záběrech na Gatsbyho je kamera vždy statická.

Kromě herců jsou dalšími důležitými „postavami“ ve filmu samotný New York a samozřejmě déšť. „Chtěli jsme, aby déšť byl symbolem romantiky a lásky,“ říká Allen. „New York je během šedivých, mlhavých a deštivých dnů neuvěřitelně krásný. Vrhá měkké světlo a voda, která smyje ulice, ho doslova očistí. Déšť také zprostředkovává, jak Gatsby a Ashleigh vidí život. Pro Ashleigh je déšť ponurý, zatímco Gatsby ho považuje za romantický,“ dodává Allen.

Místa, která Gatsby a Ashleigh navštěvují, také ukazují na kontrasty jejich osobností. „Gatsby miluje starý New York,“ říká vedoucí výpravy Santo Loquasto. „Takže ho sledujeme poblíž starých hotelů a míst, která jsou z dávno minulé éry, jako je Bemelman’s Bar v hotelu Carlyle. Ashleigh miluje moderní část města, je okouzlena půvabem hotelu Soho. Její svět je mnohem odvážnější, miluje prostor a moderní nábytek.“

obrazek
Fiktivní hotel Wooster, kam jde Ashleigh na rozhovor s režisérem Rolandem Pollardem, se natáčel v hotelu Bowery v East Village. Filmaři nemohli přerušit běžný chod hotelu Bowery. Loquasto a jeho tým tedy vytvořili fasádu hotelu v jiné ulici a lobby hotelu si postavili o jedno patro výš nad tím skutečným. „Použili jsme nábytek hotelu, takže jsme vlastně měli skutečné lobby,“ říká Loquasto. „Také jsme na vybavení použili spoustu orientálních koberců a obrazů. Chtěli jsme vytvořit styl 19. století. Pollardovo hotelové apartmá se natáčelo v soukromém podkrovním bytě. Když jste vešli, byli jste ohromeni. Bylo to fantaskní, přesně typ apartmá, který by si pronajal filmař.“

„Domov Chan v Upper East Side se natáčel v soukromém bytě v Central Park West. Rodina, která ho vlastní, má syna a dceru,“ říká Loquasto. „Dcera, která tam žije je velmi citlivá, jako naše postava Chan. Jen jsme přinesli pár věcí, jako skicy, akvarely a nějaké knihy. Ale jinak jsme natáčeli s nábytkem a vybavením, které tam již bylo.“

Volba kostýmů pro Gatsbyho byla pro kostýmní návrhářku Suzy Benzinger hračka. „Stačilo mi vzít jakoukoliv kolekci Ralpha Laurena,“ říká Benzinger. „Jeho oblečení má v sobě jistý druh uniformity, starou duši kvality. Je to oblečení, které je jakoby z dřívějších dob a přitom nestárnoucí, elegantní a nadčasové. Bunda Herringbone, kterou Gatsby ve filmu nosí je kousek, který dělá Ralph Lauren už roky.“

Ashleigh se však u Pollarda v kanceláři objeví v růžovém kašmírovém svetru. Obléká se tak, aby zanechala dojem „Ashleigh je na misi,“ říká Benzinger. „Chce se představit jako dívka, která touží po kariéře.“

Na druhou stranu Chan je sebejistá postava, která se obléká odvážným způsobem. „Je to jedna z těch newyorských holek, které na sebe na rande nahodí až směšně drahé oblečení,“ říká Benzinger. „Může vypadat jako jakákoliv teenagerka, ale má na sobě tenisky za šestset dolarů a svetr za tisíc dolarů. Burgundská pláštěnka Stutterheim, kterou Chan ve filmu nosí, byla absolutním hitem toho roku. Byl to pro nás téměř nadlidský výkon ji sehnat. Tím spíš, že jsme pro natáčení pro jistotu potřebovali několik kusů.“

Deštivý den v New Yorku je Allenovo ztvárnění staromódní hollywoodské romantiky. „Ty filmy jsem vždycky miloval,“ říká Allen. „Už jako mladý jsem zjistil, že jsou úžasné. Můj film je romantický příběh a byl jsem nadšený myšlenkou postavit déšť do hlavní role romantického portrétu New Yorku.“ Deštivý den v New Yorku je mnohem optimističtější než Allenovy předchozí filmy. „Myslím, že je veskrze pozitivní. Gatsby našel sám sebe během jednoho víkendu. Zlepšil svůj vztah s matkou a dospěl k závěru, jaká by měla být žena jeho života.“

Dalším důležitým tématem filmu je čas. Tedy není náhodou, že se v příběhu často objevují hodiny. Gatsby a Ashley přijíždějí do New Yorku v sobotu ráno s plánem, že zůstanou do dalšího dne. Gatsby vše naplánoval doslova minutu po minutě. Jenže čas nám často proklouzne mezi prsty a je mimo naši kontrolu. „Gatsby má všechno naplánované. Prostě očekává nádherný víkend s Ashleigh, ale nic nefunguje tak, jak by si přál,“ říká Allen. „Město má svůj vlastní program. Čas je vždy proti vám. Můžete plánovat, můžete s ním trochu manipulovat, ale nemůžete vlastně vyhrát. Od chvíle, kdy se postavy pod hodinami políbí, čas začíná posouvat jejich vztah vpřed. A tento vztah může trvat rok, dva, dvacet let nebo celý život. Ale ten čas bude vždy omezený.“


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Neděle 29. 3. 2020 Svátek má Taťana
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz