Will Smith hraje podvodníka, který se romanticky zamiluje do začínající podfukářky, a když se ním příliš sblíží, rozejde se s ní. O tři roky později se jeho bývalá láska objeví v Buenos Aires a on je vyšachován ze hry, kterou sám rozehrál. Aby bylo vše ještě zamotanější, oba stejně nápaditě rozehrávají své podvody a oba chtějí podfouknout stejného miliardáře, majitele mezinárodního závodního týmu.
Nepoznal bych, že to má být komedie, kdyby to nebylo napsané v popisu.
Od dob Mužů v černém pořádný propad.
Will Smith hraje v této akční komedii podvodníka, který se zamiluje do začínající podfukářky. Když se s ní však příliš sblíží, rozejde se s ní. O tři roky později se jeho bývalá láska objeví v Buenos Aires a on je vyšachován ze hry, kterou sám rozehrál. Aby bylo všechno ještě zamotanější, oba stejně nápaditě rozehrávají své podvody a oba chtějí podfouknout stejného miliardáře, majitele mezinárodního závodního týmu.
O produkci
Nicky Spurgeon je ztělesněním šarmu a pohody, je to dokonale nenápadný, rozvážný a klidný podvodník s miliónovým úsměvem. Jen se k němu nesmíte otočit zády… ani na vteřinu se od něj nesmíte nechat rozptýlit.
Jess Barrett je nádherná mladá žena s koketními pramínky blond vlasů a půvabným vlněním boků oděných v krátké sukýnce, která se chce zapojit do rozjetého podfuku. Má k tomu veškeré předpoklady, ale je nezkušená. Potřebuje jen někoho, kdo by jí ukázal ty správné triky.
Hlavní role ve filmu o bravurním podfuku „Focus“ ztvárnili Will Smith a Margot Robbie. I když ve filmu s jedinečnou atmosférou jde o hodně již na začátku, suma, která je ve hře, stále exponenciálně roste. Nickyho mistrovské podfuky nás přenesou ze zasněženého New Yorku do slunného New Orleansu a jednoho z nejkrásnějších měst Jižní Ameriky, Buenos Aires. Dejte dohromady vrcholný fotbalový zápas a nadmíru konkurenční svět automobilových závodů a dostanete vzorec na akcí nabité dobrodružství a romantiku.
„Moc se mi líbil film ‚Bláznivá, zatracená láska‘“, říká Smith, „takže když jsem se doslechl, že John a Glenn pracují na dalším scénáři, chtěl jsem si zahrát jakoukoliv roli, která by pro mě byla vhodná. A když jsem si přečetl scénář, uvědomil jsem si, že se jedná o brilantní kombinaci komedie, dramatu, psychologie a intrik. Hlavní postava vyžadovala široké spektrum chování. Jako herce mě tento náročný úkol lákal“.
Na začátku příběhu si partnerská dvojice scénáristů a režisérů Glenn Ficarra a John Requa položili otázku: „Je vůbec možné, aby se dva lidé zamilovali ve světě, kde je důvěra pouhým platidlem a kde láska důvěru vyžaduje?“
„Celý příběh se odvíjel od vztahu obou hlavních postav.“, říká Ficarra. „Dva lidé, kteří spolupracují, se do sebe zamilují. Většinou to znamená, že člověk poleví na ostražitosti, ale pro naše hrdiny je to naprostý protiklad toho, kým jsou.“
Requa dodává: „Podvodník využívá své specifické dovednosti k tomu, aby manipuloval s druhými lidmi, aby mu začali věřit a aby si nakonec získal jejich plnou důvěru, přestože on sám nikomu nedůvěřuje. Napadlo nás, že by bylo zajímavé zjistit, zda dva lidé, dva takoví podvodníci, dokáží překonat tyto protikladné povahové rysy, které se ze své podstaty navzájem vylučují.“
Producentka filmu Denise Di Novi již v minulosti spolupracovala s Requou a Ficarrou na filmu „Bláznivá, zatracená láska“ „Věděla jsem, jak jsou talentovaní,“, říká, „ale když jsem četla první pracovní verzi scénáře filmu ‚Focus‛, byla jsem prostě unesena, jak je důmyslný, dojemný, úchvatný a inteligentní a jak do sebe dokonale zapadají jednotlivé prvky - jako čínské puzzle.“
„Scénář mě zaujal hned napoprvé.“, vzpomíná Robbie. „Byl vtipný a dramatický, obsahoval dojemné scény, ale také poutavou důmyslnou zápletku. Byl nabitý dějem - jak na povrchu, tak v psychologické rovině. Hned jsem si pomyslela, jak skvělý nápad je láska mezi dvěma zloději ve světě, kde není pro lásku místo a kde důvěra je jen nástrojem pro manipulaci s lidmi, které chtějí okrást.“
Ficarra poznamenává, že propracování všech detailů tak spletitého příběhu, ve kterém pro uskutečnění plánu hrají vztahy neméně důležitou roli, vyžadovalo vyváženou míru přetvářky, „protože film o podfuku vyžaduje, aby se toho divákům předčasně moc o připravovaném plánu neprozradilo, ale romantický film naopak vyžaduje odhalení motivů postav. Zejména v tom byl tento film tak složitý. Nelze ochudit zápletku na úkor emočního obsahu, ale k udržení spádu příběhu je nutné emoční obsah zachovat.“
Requa zjistil, že jakmile bylo rozhodnuto o obsazení, rozptýlily se všechny jejich obavy o to, jak budou napsané scény vypadat ve filmu. „Will, Margot i všichni ostatní herci byli pro své role velkým přínosem. Opravdu nám pomohli zvládnout všechna ošidná místa.“