fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

63% 1010 hlasů
komedie / romantický, USA, , 101 min., od 12 let
Down with Love
Kinopremiéra v ČR 18.9.2003, DVD od 8.3.2004

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka
02:03



Vtipné hříčky a slovní smeče pronásledují casanovu Catche.
New York. Šedesátá léta. Vlastně jejich dokonalá iluze. Spisovatelka Barbara Novak chce s pomocí redaktorky Vikki získat popularitu svou knihou "Kašlu na lásku". Dokazuje v ní, že moderní žena má stejná práva a možnosti jako muži. Chce skvělou kariéru a nezávazný sex, u něhož nemusí zrovna umírat láskou.

Tento ryze mužský náhled ale inspiruje casanovu a brilantního novináře "Catche", aby Barbaru sbalil a předvedl jí, co vlastně muži chtějí. Samozřejmě, že se oba mýlí.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Idilická, stylová a po formální strance dokonalá rektrokomedie, ano komedie, co se týče nejakých emocí, tak krom smíchu u pár fakt povedených momentů, jsem nic jiného z filmu přijmout nemohla. Film krásně vykresluje dobovou atmosféru a záporem je pak především výkon herců, kteří jsou sice roztomilý, ale zapomínají hrát ten zbytek a pak také banálnost a pár děr ve scénáři.
Všechny komentáře k filmu 27+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka 1, Oficiální stránka 2    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Kašlu na lásku

<>Obrázek nenalezen<> Barbara Novaková dobude New York City svou novou knihou Kašlu na lásku, prefeministický manifest, který říká "ne" na lásku a "ano" na kariéru, převahu - a sex. Barbara se stane terčem špičkového žurnalisty Catchera "Catch" Blocka, sukničkáře/ chlapa každým coulem, odhodlaného ji sbalit.

Catchův nejlepší přítel a šéf, neurotický a roztoužený Peter McMannus se pokusí ovládnout svou hvězdnou spisovatelku, zatímco nešťastně pronásleduje objekt svých citů, Vikki Hillerovou, Barbařinu skvělou a prudkou redaktorku. Vikki si počíná tvrdě v mužském světe, do kterého patří i její staromódní šovinistický šéf, Teodore Banner.


O filmu

obrazek
Přepychové byty, sexy dialogy, stylová hudba a elegantní kluby á la 60 léta i špičkové modely vytvářejí náladu svěží komedie "Kašlu na lásku", ve které dá spisovatelka Barbara pořádnou lekci cynickému, ale okouzlujícímu novináři, aby oba po eskapádě dvojsmyslných žertů a rafinovaných schůzek překvapili jak diváky, tak i sami sebe nečekaným rozuzlením.

Do půvabného světa komedií šedesátých let, v nichž excelovala dvojice Doris Dayová a Rock Hudson, přenesl režisér Peyton Reed děj i image filmu "Kašlu na lásku". Hlavní role obsadil skvělou Renée Zellweger (např. Deník Bridget Jonesové, Chicago, Bílý Oleandr) a charismatickým Ewanem McGregorem (např. Moulin Rouge nebo Star Wars).
obrazek
Poté co se Jinks a Cohen dohodli, že natočí film ve společnosti Fox 2000 Pictures, začali spolupracovat s Ahlertovou a Drakem, kterým film vylíčili jakoby mladší verzi slavných komedií, Betty Comdenové a Adolfa Greena. "Eve a Dennis jsou temperamentní a veselí lidé," říká Jinks," a znali romantické komedie Doris Dayová - Rock Hudson skrz naskrz. Měli velmi specifický nápad jak chtěj napsat scénář, aby byl jak současný, tak i zcela originální."

"Oba jsme vyrůstali na takových filmech v televizi a vždycky se nám líbily," říká Dennis Drakeová." Nazývali tyto filmy sofistikovanými sexy komediemi, i když ve skutečnosti v nich nebyl žádný sex a nevím jak dalece byly sofistikované."
"Chtěli jsme, aby "Kašlu na lásku" byl víc než symbol nebo parodie těch filmů. Chtěli jsme komentovat jak spolu muži a ženy vzájemně vycházejí, ve smyslu sexu a pohlaví a síly."
obrazek
Mezitím co byl upravován scénář, Jinks a Cohen začali hledat režiséra, který by dokázal zachytit všechny stylizované prvky scénáře a zůstala zachována reálná podstata. Poté co uviděli film "Bring It On," režiséra Peytona Reeda, producenti okamžitě nabídli "Kašlu na lásku" tomuto filmovému tvůrci.
"Eve a Dennis" napsali komický, chytrý scénář plný skvělého slovního humoru," říká Reed. "Líbilo se mi to, bylo to bláznivě specifické."

Filmaři věděli, že kouzlo, které probíhalo mezi Rockem Hudsonem a Doris Dayovou, byl základním předpokladem herecké spolupráce. Měli velmi snadnou chemii, " komentuje Reed. Mezi Rockem a Doris existuje svěžest a lehkost. Zdá se, že se radují ze vzájemné společnosti, i když mezi jejich postavami existovalo napětí."

Filmaři hledali současné ekvivalenty těchto slavných hvězd. "Role Barbary Novakové z filmu "Kašlu na lásku" byla inspirována postavou Doris Dayové, která byla úžasná a okouzlující , ale současně reálná a na zemi," říká Jinks. "Ptali jsme se, kdo splňuje v současnosti takovou představu, " a všichni jsme se dohodli na Renée Zellwegerové. <>Obrázek nenalezen<> Zellwegerová se zhostila role humorně a stylově. "Když jsem si poprvé četla scénář, smála jsem se nahlas," říká Zellwegerová. "Byla jsem překvapena jak je chytrý. Ten scénář měl takový spád a jasnou linii. ani jeden zbytečný okamžik. Byla jsem schopna vrátit se a všechno to zahrát jako ve filmu ze staré školy, v původním stylu natáčení. Chtěla jsem se stát Barbarou."

Také se mi líbilo, že film "Kašlu na lásku" je plný dvojsmyslů a sexuálního podtextu. A záleží vám na postavách. Díváte se na ně zblízka, protože chcete zažít tu podívanou - barvy, pozadí, osvětlení a oblečení. je to svět, který nechcete opustit."

K Zellwegerové v roli Barbary, hledali tvůrci herce pro roli Catchera Blocka. Když uviděli film "Moulin Rouge, věděli, že našli svého člověka. "Catcher Block musí být neuvěřitelně pohledný, ale také bláznivě charismatický, což Ewan má," říká režisér Peyton Reed. "Každá žena na něm může nechat oči. Ewan má také silný smysl pro nebezpečí. Catcher je tak trochu James Bond bez špionáže."
<>Obrázek nenalezen<> McGregor byl také fanoušek komedií dvojice Hudson-Dayová. "Jistěže, se komedie a herectví od doby šedesátých let změnilo," dodává McGregor, takže to bylo velmi zajímavé vystihnout specifický herecký styl, který už se dneska nevidí."

Třetí role se ujal Tony Randall.
"S Davidem jsme strefili do černého," říká Jinks. "Na této planetě neexistuje pro roli Petera McMannuse nikdo lepší."
Pierce pro tuto roli připravoval tak, že studoval několik Randallových filmů. "Ne že bych chtěl kopírovat Tonyho, ale chtěl jsem nasát něco z jeho podstaty. Před několika léty jsem viděl "Noční rozhovor" a byl jsem překvapen jak to bylo dobré. Bylo to opravdu veselé, někdy kýčovité, ale byla to určitá forma umění.

O produkci

obrazek
Nejen, že se film "Kašlu na lásku" odehrává v roce 1962, byl napsán a navržen tak, aby vypadal, jakože byl natočen v roce 1962. Diváci budou mít pocit, jakoby se dívali na film natočený v šedesátých letech," říká Reed.
Scénář zůstává věrný pravidlům a zvyklostem roku 1962. "Neukazujeme ani neříkáme ve filmu Kašlu na lásku nic, co by se nehodilo do romantické komedie začátku šedesátých let," říká Ahlert. "Není tam sex ani nahota, ale jsou tam sexy dialogy a spousta bláznivého džezu. Na začátku šedesátých let, New York City oplýval rezonancí a optimismem, ve kterém se dařilo umění. Není divu, že filmy dvojice Doris Dayová - Rock Hudson byly situovány do New Yorku, kde má každý nádherně zařízený byt, s překrásnou vyhlídkou, kde je dokonalé počasí, a kde si člověk vždycky může zastavit bezvadný žlutý taxík. V Hollywoodských studiích bylo všechno možné.

Kašlu na lásku byl natočen celkově ve čtyřech hollywoodských studiích, plus několik dní externí práce v Universal Studios.

obrazek
Daniel Orlandi navrhl pro tento film více než 100 kostýmů, včetně klobouků, košil a kravat. Jeho návrhy jsou sofistikované, barevné a sexy.
"Jsou to kostýmy té doby - živé, veselé a barevné, někdy ležérní, jindy strukturované," říká Orlandi. "Vytvořili jsme barevnou tabulku pro Barbařiny scény, tak, aby se žádná barva neopakovala. Ani jednou neměla stejné rukavice, klobouk, boty nebo stejnou barvu.

Také záletník Catch, je moderně vypadající Rock Hudson, Cary Grant, Bobby Darin a Dean Martin, v jedné osobě.

Klíčovou roli hraje také filmová hudba. Peyton Reed říká: "Hudba vyvolává dojem konce padesátých let a začátku let šedesátých.
Náladu té doby také vyvolává píseň, kterou složil Shaiman a Scott Whitman v provedení Renée Zellwegerové a Ewana McGregora. Džezový výstup ve stylu Sinatry "Here ´s to Love" je tak trochu mini-muzikálové číslo podobné těm, které byly v té době uváděny v různých show.

O hercích

Renée Zellwegerová
obrazek Hraje v muzikálovém hitu "Chicago" po boku Catherine Zety-Jonesové a Richarda Gera. V roce 2003 získala za svůj výkon Zlatý globus a dvě ocenění Screen Actors Guild. Dále byla za svou filmovou práci nominována na Oscara, na cenu BAFTA a na Zlatý satelit. Byla odměněna cenou Best Picture Academy.

Výkon Zellwegerové v roli Bridget v hitu roku 2001 "Deník Bridget Jonesové" ji proslavil v celém světě. Za tuto roli byla nominována na Oscara v roce 2002, na cenu BAFTA, na Zlatý globus, na Zlatý Satelit, Empire Award, MTV Movie Award a Screen Actor´s Guild Award. V roce 2002 hrála ve filmu "Bílý oleandr" podle úspěšného románu Janety Fitchové o pouti dospívající dívky mnohými domácnostmi poté, co je její matka uvězněna. Ve filmu hraje s Robin Wright -Pennovou, Michelle Pfeifferovou a Alison Loehmanovou.

Zellwegerová byla také velmi úspěšná ve filmu "One True Thing" s Williamem Hurtem a Meryl Streepovou. Její další film je "Jerry Maguire," v režii Camerona Croweho, kde hraje spolu s Tomem Cruisem. Za tento výkon ji The National Board of Review vyhodnotila Best Breakthrough Performer roku 1996, získala Blockbuster Award za nejlepší ženskou vedlejší roli v komedii a byla nominována na cenu SAG.

Ewan McGregor
obrazek Narodil se v roce 1971 v Crieffu, Skotsko. V ranném věku byl nadšen hereckým světem, velmi inspirován svým strýcem hercem Denisem Lawsonem (Local Hero a Hvězdné války).

Šest měsíců před absolvováním London´s Guildhall School of Music and Drama, byla Mc Gregorovi nabídnuta role vojína Micka Hoppera v šestidílném Tv seriálu Dennise Pottera "Lipstick on Your Collar" (produkce Rosemarie Whitmanová). Krátce na to, dostal McGregor svou první filmovou roli ve filmu Billa Forsytha "Being Human," kde byl producent Lord David Puttnam natolik ohromen Mc Gregorovými schopnostmi, že mu přidal několik scén přímo na místě. První velkou hereckou příležitost měl McGregor ve filmu "Noční rozhovor".

Mezinárodního uznání se McGregorovi dostalo za roli Marka Rentona ve filmu Irvine Welshe "Trainspotting". Při přípravě na tuto roli, Mc Gregor úzce spolupracoval s bývalými drogově závislými lidmi, kteří mu pomohli nahlédnout do nitra člověka, který propadl drogám a snaží se vyléčit. "Trainspotting" získal řadu prestižních ocenění, včetně BAFTA Scotland award za nejlepší film. McGregor získal BAFTA Scotland´s Best Actor, a the Empire magazine award za nejlepšího britského herce, plus a London Film Critics´ Circle Award.

V Americe McGregor debutoval filmem "Nightwatch," v hlavní roli Marina Belose, studenta práv, který pracoval na vedlejší úvazek jako noční hlídač v márnici. Pak následovaly BBC seriály "Karaoke" a "Cold Lazarus", což mu umožnilo vrátit se do Británie, pak následovala role pohledného holandského umělce - krajináře, ve filmu Philippa Rousselota "The Serpent´s Kiss."

David Hyde Pierce
obrazek V dětství se David Hyde Pierce v Saratoga Springs, New York, připravoval na dráhu koncertního klavíristy.
Za studií na Yaleské universitě se Pierce dozvěděl, že to byl velký omyl. Místo toho, Pierce pokračoval ve studiu herectví.

Na velkém plátně, Pierce hrál v americkém filmu "Wet, Hot American Summer," v režii a v produkci Davida Waina. Tento film debutoval v soutěži na 2001 Sundance filmovém festivalu.
Po absolvování na Yaleské univerzitě v roce 1981, Pierce pokračoval ve své herecké kariéře v New York City a působil na Broadwayi v produkcích Christophera Duranga "Beyong Therapy," spolu s Johnem Lithgowem a Diannou Wiestovou. Dále hrál spolu s Christinou Lahtiovou v představení Wendy Wassersteinové "The Heidi Chronicles." Mimo Broadway hrál Pierce v několika divadelních představeních včetně "Elliot Loves v produkci Mikea Nicholse. (Jules Feiffer). "Višňový sad v produkci Petera Brookse, "The Author´s Voice Richarda Greenberga a "Mnoho povyku pro nic," a Hamleta na New Yorské Shakespearovském festivalu.

O tvůrcích

Peyton Reed
Režijně debutoval úspěšným filmem "Bring It On," s Kirsten Dunst.
Narodil se v Raleigh a absolvoval Univerzitu v Severní Karolině. Svou kariéru zahájil jako střihač ve společnosti Zaloom-Mayfield Productions. Po svém krátkém filmu "Almost Beat," oceněném Oscarem, začal pro tuto společnost také psát scénáře a režírovat.

Režíroval mnoho dokumentárních filmů o filmu, včetně "Tajemství natáčení trilogie Návrat do budoucnosti," "Očima Forresta Gumpa," a CBS "The Honeymooners Anniversary Special."

Pak odešel do Walt Disney, kde režíroval dva úspěšné televizní filmy," "The Computer Wore Tennis Shoes" a "The Love Bug,". Také režíroval epizody seriálu "Upright Citizens Brigade" a HBO film "Mr. Show with Bob and David," stejně tak jako videoklipy pro tak rozdílné hudební skupiny jako je Superchunk a The Connells.

Jeff Cronenweth, ASC
Studoval filmovou tvorbu na the University of Southern California a svou kariéru zahájil jako asistent kamery pro několik významných filmařů, včetně Svena Nykvista, ASC, Johna Tolla, Conrada Halla, ASC, jakož i pro svého zesnulého otce Jordana Cronenwetha, ASC.

V průběhu uplynulých deseti let Cronenweth pracoval pro takové režiséry jako je Mark Romanek, Spike Jonze, Stephane Sednaoui, Geoff Barish a Phil Joanou. První nabídka na natočení filmu přišla od režiséra Davida Finchera a výsledkem byl film "Klub rváčů." Před filmem "Kašlu na lásku", natočil Cronenweth filmy "One Hour Photo," v hlavní roli s Robinem Williamsem, v režii Marka Romaneka, a "K-19:The Widowmaker," v hlavní roli Harrison Ford, v režii Kathryn Bigelow.

Andrew Laws
Pracuje ve filmu od roku 1995, kdy opustil obor architektury, kde získal zkušenosti, které mu pomáhají na jeho novém působišti. K jeho filmům patří úspěšný "Tigerland," a "The Minus Man,".

Dříve, než se stal produkčním výtvarníkem, pracoval jako umělecký režisér na filmech "Swordfish," "Gone in Sixty Seconds," "Simpatico" a "Rushmore". Narodil se v U.K., jako dítě, se přestěhoval do Spojených států. Studoval na University of California v Santa Cruz a absolvoval obor architektury na UCLA.

Daniel Orlandi
Zahájil svou kariéru jako asistent výtvarníka Boba Mackieho na jeho mnoha televizních speciálech o filmu "Pennies from Heaven" a na Mackieho couture collection.

Orlandi navrhoval kostýmy k filmu "Meet the Parents," pro společnost Roberta De Nira a Jane Rosenthalové, Tribeca Films.

V roce 1989, vyhrál Orlandi cenu Emmy za návrh nejlepších kostýmů k filmu "The Magic of David Copperfield." K dalším televizním titulům patří "Crazy From the Heart," "Marilyn and Me," "Fatal Friendship" a "Cab to Canada." Narodil se v New Jersey, absolvoval bakalářské studium na Carnegie -Mellon University v Pittsburghu.

Marc Shaiman
Shaiman, skládal, upravoval hudbu, hrál a skládal texty k písním pro více než 50 filmů. Pětkrát byl nominován na cenu Akademie za práci na filmech "South Park - Bigger, Longer&Uncut," "Patch Adams," "The First wives Club," "The American President" a "Samotář v Seattlu."

Shaiman odstartoval kariéru jako vokální aranžér pro Bete Midlerovou, nakonec se stal jejím hudebním režisérem a producentem.

Byl nominován na cenu Emy za hudbu k "Saturday Night Live" (The Sweeney Sisters) a stal se vítězem ceny Emmy za spolupráci na písni Billyho Crystala "Oscar Medleys". Dvakrát byl nominován za aranžmá pro Harryho Connicka Jr.

Shaiman pracoval s mnoha dalšími umělci včetně Petera Allena, Erica Claptona, Lauryna Hilla, Nathana Lanea, Pattiho LuPonea, Andrey Martinové, Martina Shorta a Barbry Streisandové. Hrál také v mnoha filmech, včetně "South Park - Bigger, Longer and Uncut," "Beaches," "Hot Shots" a James L.Brooks´ "Broadcast News."


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Úterý 29. 9. 2020 Svátek má Michal
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz