fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

85% 4785 hlasů
dětem / animovaný, USA, , 89 min.
The Lion King
Kinopremiéra v ČR 1.9.2011, DVD od 10.10.2003 Warner, Blu-Ray od 5.10.2011 Magicbox

Režie: ,
Herci: , , , , , více...

Ocenění: 1994, Oskar, Hudba (H. Zimmer)


Ukázka
01:17



Zvířecí říše potřebuje nového krále - Simba se vrací.
Jednoduchý příběh čtyřnohého prince Simby, který se neprávem obviňuje ze smrti svého otce Mufasy, kvůli čemuž opouští své stádo i říši, aby se po letech vrátil jako král a potrestal viníka, oslovil děti i dospělé. Možná je to tím, že jde o svého druhu variaci na Shakespearova Hamleta, která dětem nenásilnou formou pohádkového muzikálu vypráví o tak odtažitých tématech, jako jsou smrt, předurčení a odpovědnost.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Rozhodně jedna z nejlepších animovaných pohádek, která byla natočená, protože nám ukazuje Afriku z pohledu, tak jak jí neznáme. Navíc spousta úžasných písní a báječný, originální příběh a velmi dojemný.
Všechny komentáře k filmu 40+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Lví král

Zdivočelé stádo hnané na Scarův příkaz potměšilými hyenami by bezbranného Simbu určitě zadupalo do země, kdyby jej nezachránil jeho otec Mufasa. Při zoufalé záchraně však zahyne. Protřelému Scarovi pak nedá moc práce přesvědčit vyděšeného Simbu, že je zodpovědný za otcovu smrt a měl by neodkladně uprchnout! A tak se Scar se svojí suitou konečně dostane k moci - zatímco Simba si najde nové zvířecí přátele Pumbu a Timona, s nimiž v duchu bezstarostné filozofie Hakuna Matata vyroste do majestátní lví podoby. Ale země jeho otce strádá, královská krev se nezapře a kdesi na hvězdné obloze si Mufasa hluboce oddychl, když probuzený Simba razantně vyrazil v jeho královské stopě..


O filmu

<>Obrázek nenalezen<> "Film Lví král měl obrovský dopad na divácké publikum a naše studio. Dočkal se nadšeného přijetí a stal se součástí kultury. Byl přeložen do 32 dvou jazyků, protože jeho hlavní myšlenka o životě ve společenství, cestě vzhůru, nalezení svého místa a přijmutí zodpovědnosti oslovuje lidi po celém světě. Hned po svém uvedení se tento film stal něčím, o co se lidé chtěli podělit s ostatními. Chtěli se podělit o jeho poselství, obsah, úžasné výtvarné provedení, skvělou hudbu a silnou hlavní myšlenku. A na velkoformátové verzi je úžasné to, že mohou jít do kina a podělit se o celý úžasný zážitek znovu. Obří plátno je pro film obrovským přínosem," říká prezident společnosti Walt Disney Feature Animation a vedoucí výroby filmu Thomas Schumacher.

"Zhlédnutí Lvího krále na obřím plátně je zcela výjimečný způsob, jak si film vychutnat," říká Hahn. "Nejen že se člověk na film dívá, ale má pocit, jako by byl přímo jeho součástí. Velkoformátová plátna jsou vysoká jako šesti až osmipatrový dům a divák je obklopen obrazem, který pokrývá celé jeho periferní vidění. Kromě obrazu je divák obklopen také zvukem - když se proto ve filmu prožene zdivočelé stádo pakoňů, divák se cítí, jako by stál uprostřed pláně a zvířata probíhala okolo něj. Cítí, jak se stádo přibližuje a jeho hrudník se začíná třást spolu s půdou pod jeho nohama, což dokonale propojuje jeho smysly s děním na plátně. Lví král se vzhledem ke svému působivě znázorněnému prostředí, jehož součástí jsou nádherné západy slunce a mlhavá rána, pro obří plátno obzvláště hodí. Člověk se cítí, jako by se do toho malebného prostředí vydal na výlet. A právě tento pocit dokáží velkoformátové filmy navodit lépe než cokoliv jiného."

Prezident Walt Disney Studios Dick Cook dodává: "Tento snímek je skutečně výjimečný a neexistuje nic, co by se vyrovnalo tomu vidět jej na obrovském plátně. Je to ten nejdokonalejší způsob, jak si tento film vychutnat. Viděl jsem Lvího krále snad stokrát, ale když jsem jej poprvé zhlédnul v tomto formátu, byl jsem hluboce dojat a zamiloval jsem si jej ještě více než předtím. Když tento film člověk zhlédne na plátně vysokém jako osmipatrový dům, je to opravdu kouzelný zážitek. Jedná se o zcela nový způsob, jak si tuto novodobou klasiku užít."

Za pomoci podmanivého příběhu, dechberoucí animace, pestrých postaviček a Oscarem oceněného hudebního doprovodu vypráví film příběh malého lvíčka Simby, který se nemůže dočkat, až vyroste a stane se po vzoru svého otce lvím králem. Náhlá smrt jeho otce Mufasy a falešné jednání strýce Scara jej však donutí k odchodu do vyhnanství a zavádí jej na hrdinskou cestu k nalezení sebe sama. Za neutuchající pomoci svých legračních ochránců - prasátka Pumbaa a munga Timona - Simba postupně vyroste v dospělého lva. Když se smíří se svým osudem, vrací se zpět domů, aby dal věci znovu do pořádku.

obrazek
Lví král se poprvé objevil v kinech v roce 1994 a s tržbou překračující 771 milionu dolarů se stal nejúspěšnějším animovaným filmem všech dob. Osm let po svém prvním uvedení si stále drží své prvenství jako komerčně nejúspěšnější animovaný snímek a zaujímá 10. místo v žebříčku největších kasovních trháků všech dob. Kromě toho slavil mimořádný úspěch také u filmových kritiků.

Po rekordním úspěchu na plátnech kin se stal Lví král také nejprodávanějším filmem v historii domácí zábavy (jen v USA se prodalo více než 30 milionů nosičů). Později také inspiroval vznik jednoho z nejúspěšnějších divadelních představení na Broadwayi - hra The Lion King v režii Julie Taymor měla premiéru 13. listopadu 1997 a postupně se stala celosvětovým divadelním fenoménem. Do dnešního dne ji zhlédlo přes 15 milionů diváků a celkem vydělala přes 900 milionů dolarů. Mezi mnohá ocenění, které hra získala, patří 30 významných cen včetně šesti Tony Awards, osmi Drama Desk Awards, šesti Outer Circle Awards a ceny Grammy.

Oblíbené postavy ze Lvího krále jsme mohli vidět také v jeho druhém pokračování The Lion King II: Simba's Pride, které vyšlo pouze na videu. Timon a Pumbaa se poté objevili ve svém vlastním televizním seriálu The Lion King's Timon and Pumbaa, který se začal vysílat v roce 1995. V současné době se připravuje videofilm The Lion King 1-1/2, kde je původní příběh podán ze zcela odlišné perspektivy - očima Timona a Pumbaa.

Původní Lví král vznikl v režii dvou veteránů studia Disney - Rogera Allerse a Roba Minkoffa. I přes jejich četné zkušenosti s animovaným filmem se v obou případech jednalo o režijní debut. Allers se poté podílel na vzniku dalších filmů z produkce Disneyho a byl nominován na cenu Tony Award za literární předlohu k divadelnímu představení The Lion King, kterou napsal s Irene Mecchi. V současné době se připravuje na natáčení krátkého animovaného filmu na motivy pohádek Hanse Christiana Andersena The Little Match Girl. Rob Minkoff navázal na úspěch Lvího krále filmy Myšák Stuart Little a Myšák Stuart Little 2, které zrežíroval. Momentálně natáčí film The Haunted Mansion.


obrazek
IMAX
Lví král je čtvrtým celovečerním filmem z produkce studia Disney, který bude promítán na obřím filmovém plátně. Prvním z nich byl film Fantazie 2000, který měl v kinech IMAX premiéru 1. ledna 2000. V roce 2002 následovala filmová klasika Kráska a zvíře, doplněná o zcela novou hudební scénu, a nedávno vydaný film Planeta pokladů se zapsal do filmové historie jako první snímek, který vyšel zároveň v obyčejné i velkoformátové verzi. Do budoucna studio připravuje několik hraných filmů, které jsou navrženy přímo pro kina IMAX. Patří mezi ně film Black Stallion, projekt Jamese Camerona Ghosts of the Abyss a dokument o životě v divočině Birds of Prey.

Místo prostého zvětšení 35mm negativu se filmaři rozhodli film znovu vytvořit z původních digitálních informací, což ve výsledku přispělo k mnohem jasnějšímu a ostřejšímu obrazu. Změna formátu trvala déle než rok a vyžadovala účast špičkových odborníků, v jejichž čele stál producent Don Hahn s režisérem Rogerem Allersem. Průběh renovace konzultovali s Robem Minkoffem, který v té době natáčel film Myšák Stuart Little 2.

Původní Lví král je ve své digitální podobě uložen na 8 754 datových CD nosičích a v součtu zabírá přes 2,2 terabajtů. Původně byl film uložen na 4 331 datových páskách, avšak později byl převeden na kompaktní disky kvůli jejich vyšší spolehlivosti. Po provedení úprav pro IMAX a přidání dodatečné animace se objem zdrojových dat k filmu rozrostl na 3,6 terabajtů (12 156 CD).

obrazek
Pro Allerse byla příprava filmu pro velkoformátovou projekci příležitostí napravit některé chyby, které se vyskytly v původním verzi. "Jedním z prvků v původním filmu, se kterými jsem nikdy nebyl zcela spokojen, je vodopád ve scéně, kterou doprovází píseň Can You Feel the Love Tonight," vysvětluje Allers. "Voda měla působit jemně, ale nakonec vypadala jen jako rozmazaný pruh. Zkrátka nevzbuzovala dojem padající vody. Tuto scénu jsme dělali až nakonec a už jsme zkrátka neměli dostatek času. Při převodu jsme ale dostali možnost chybu napravit a propůjčit vodě mnohem realističtější vzhled. Také jsme upravili barevnou paletu a přepracovali efekt, který byl použit pro animaci oblohy. To pomohlo vylepšit stínování postav ve scéně, ve které Simba a Nala kráčejí dolů ze skály. Nyní jsem s tím opravdu spokojen. Jsem moc rád, že na plátně konečně vidím realisticky působící padající vodu."

Dalším důvodem nespokojenosti byla pro Allerse hudební scéna Just Can't Wait to be King. "Zpívající krokodýli v této scéně nikdy nevypadali dobře. Scéna je sice velmi krátká, ale i přesto je zřetelné, že jejich grafický návrh nebyl bezchybný. Při převodu formátů jsme mohli znovu nakreslit krokodýly i ptáky v jejich tlamách a naanimovat je odlišným způsobem. Došlo také ke změnám v barevné paletě. Nyní tato scéna do filmu mnohem lépe zapadá."

Po dokončení všech potřebných úprav byl film s použitím nejmodernějších technologií nasnímán na 65mm negativ. Každé políčko filmu bylo nasnímáno zvlášť pomocí digitální laserové kamery.
"Úkolem našeho oddělení je převést počítačovou animaci na filmový pás v nezměněné podobě, tedy v takových barvách, kontrastu, sytosti apod., jaké autor zamýšlel. Hotové animace dostáváme v digitálních souborech. Ty pak zpracováváme pomocí digitálních filmových rekordérů, které převádějí tyto soubory na světlo - to je poté exponováno přímo na políčko filmového pásu. Při převodu velkoformátových filmů využíváme všech výhod nových filmových materiálu, kamerových technologií a laboratorních postupů," vysvětluje vedoucí oddělení pro práci s kamerami Joe Jiuliano.

O hudbě

<>Obrázek nenalezen<> Ve filmů Lví král se filmařům podařilo dát dohromady trio hudebních umělců, kteří společně vytvořili jeden z nejúžasnějších týmů v dějinách studia. Výsledek jejich práce byl nominován celkem na 4 Oscary (za písně Circle of Life, Hakuna Matata a Can You Feel the Love Tonight a za hudební doprovod), z nichž dva získal, a několik dalších významných cen.

Autor textů Tim Rice byl prvním členem budoucího tria, který na filmu pracoval. "Lidé ze studia se mě ptali, jestli mě napadá někdo, kdo by mohl k filmu složit hudbu. Řekli mi, ať si vyberu kohokoliv a ať vyberu toho nejlepšího. Řekl jsem jim, že Elton John by byl určitě skvělý, ale že s největší pravděpodobností odmítne, protože je velmi zaneprázdněn a nepracoval na hudebním doprovodu k filmu již více než čtvrt století. Poté Eltona oslovili a on k mému úžasu nabídku přijal."

"Využil jsem této šance, protože jsem věděl, že je Disney špičkové studio a navíc se mi příběh ihned zalíbil. Disneyho filmy jsou nesmrtelné a dospělí diváci jsou jimi okouzleni stejně jako děti. Pro mě byl tento projekt velkou výzvou, protože jsem musel napsat jiný druh hudby, než píši běžně. Byl jsem rád, že se film týkal zvířat, protože Kniha džunglí je jedním z mých nejoblíbenějších filmů od Disneyho. Myslím, že Lví král je nejzábavnější film, který od Knihy džunglí ve studiu Disney natočili. I když, dost možná je to ten úplně nejzábavnější film od Disneyho," říká Elton John.

"Přibližně 95% textů, které jsem do dnešního dne napsal, vzniklo až po dokončení hudební složky," vysvětluje Rice. "Elton je jedním z mála skladatelů, kteří jsou rádi, když mohou při skládání pracovat s předem napsaným textem. V případě Lvího krále se tato zvláštnost ukázala být velmi důležitou, protože jedním z klíčových aspektů animovaných filmů od Disneyho je absolutní dokonalost dějové linie. Od příběhu se odvíjí všechno ostatní."

obrazek
"Byl jsem ohromen Eltonovým skvělým způsobem práce a jeho rychlostí," pokračuje Rice. "Vždycky říkal, že pokud se mu nepodaří proměnit myšlenku v píseň během 20 minut, prostě ji zahodí. Byl jsem svědkem toho, jak skládal hudbu k písni Circle of Life. Přibližně ve dvě hodiny odpoledne jsem mu předal text, který předtím nechtěl. Okolo půl třetí byl s písní hotov a nahrával skvělé demo."

Z pěti písní, které Elton a Tim pro Lvího krále napsali, vybočuje Circle of Life určitým způsobem z řady. Svým pojetím nejdokonaleji vyjadřuje myšlenku celého filmu, a proto zní už v jeho úvodu. Ústřední vokál nazpívala Carmen Twillie.

"Hlavním motivem Circle of Life je fakt, že všechno spolu navzájem souvisí a že každý tvor má zodpovědnost vůči někomu jinému," říká Rice. "Všichni jsme spoutáni dohromady. Žádný člověk (ani lev) není ostrov. Tato silná píseň udává tón celého filmu a myslím si, že díky ní je jeho začátek velmi působivý."

Velký podíl na síle této písně a celého hudebního doprovodu filmu má třetí člen autorského tria - skladatel a aranžér Hans Zimmer. Díky jeho jedinečným schopnostem měnit pojetí skladeb získaly Eltonovy písně nádech afrického prostředí. Zimmer obohatil melodie o autentický zpěv lidí z domorodých kmenů a upravil aranže tak, aby rytmy a instrumentace vzbuzovaly asociace na Afriku. Zpěvák a aranžér Lebo M., který se v Africe narodil, pomohl Zimmerovi nalézt vhodné vokalisty. Nahrávání partů probíhalo v Los Angeles, Londýně a Jižní Africe. Lebo M. je autorem nápěvu, kterým začíná píseň Circle of Life, a také ostatních textů v řeči domorodců z kmene Zulu, které ve filmu zaznívají.

"Tim a Elton napsali skvělé písně a Hans Zimmer je proměnil ve skladby, které pak znějí ve filmu," vysvětluje Hahn. "Elton má dar komponovat chytlavé a nezapomenutelné melodie, které přivádějí člověka k dojetí. Vkládá do hudby své emoce. Hans pak pomocí bicích nástrojů a procítěných vokálních aranží dodává těmto písním úplně nový rozměr. Díky svým schopnostem zdůraznit hudbou emotivní zabarvení příběhu se pak v určitém smyslu sám stává jeho vypravěčem."

O tvůrcích

Roger Allers
Pro režiséra Rogera Allerse, který se pohybuje v prostředí animovaném filmu již déle než 20 let, je Lví král celovečerním režijním debutem. V minulosti se podílel na úpravách struktury příběhu a dialogů šesti animovaných filmů z produkce studia Disney - byl hlavním tvůrcem příběhu u filmů Oliver & Company a Kráska a zvíře a spolupracoval také na filmech Malá mořská víla, The Prince and the Pauper, Rescuers Down Under a Aladdin. Filmová animace Allerse přitahovala už od jeho pěti let, kdy zhlédl film Peter Pan. O několik let později se rozhodnul, že se stane animátorem u Disneyho a napsal si do Disneylandu o zaslání soupravy pro mladé kreslíře. Během velmi krátké doby se naučil kreslit základní postoje kačera Donalda a začal pomocí odborných knížek objevovat umění animace. Během studií na střední škole jej však zasáhla zpráva o smrti Walta Disneye a Allers se svých snů o animaci pro toto studio vzdal. I nadále však pokračoval ve zdokonalování svých grafických schopností studiem na Arizona State University a po přestěhování do Bostonu i na prestižní univerzitě Harvard. S patnáctisekundovou animací a svým dosavadním uměleckým portfoliem se pokusil získat práci v Lisberger Studios (jehož ředitel Steven Lisberger poté zrežíroval pro Disneyho film Tron), kde uspěl a byl přijat. Zde pak zužitkoval své schopnosti při práci na různých pořadech včetně seriálů Sezamová ulice, The Electric Company a Make a Wish. Animoval také znělky televizních přenosů Boston Pops a pracoval na reklamách lokálního charakteru.

V roce 1978 se spolu s Lisberger Studios přestěhoval do Los Angeles, aby zde pracoval na celovečerním filmu Animalympics. Allers se stal režisérovou pravou rukou a pracoval na příběhu, grafických návrzích jednotlivých postav a animaci. Poté se stal na šest měsíců členem týmu, který připravoval storyboardy k akčnímu vědeckofantastickému filmu Tron. V roce 1980 se Allers se svou rodinou přestěhoval do Toronta, kde pracoval jako animátor na filmu z produkce Nelvana Studios Rock and Rule. Po dvou letech se vrátil do Los Angeles, kde navrhnul postavy, vytvořil předběžnou animaci a podílel se na přípravě příběhu k celovečernímu filmu Little Nemo: Adventures in Slumberland. Poté se na dva roky přesunul do Tokia, kde jako vedoucí animace dohlížel na práci některých japonských animátorů. V roce 1985 se vrátil zpět do Los Angeles a doslechl se, že studio Disney hledá zkušeného animátora, který by vytvořil storyboardy k filmu Oliver & Company. Allers se o místo ihned začal ucházet a po nakreslení několika zkušebních návrhů byl přijat. Během příprav filmu se stal také jeho hlavním scénáristou a od té doby se různými způsoby podílel na všech Disneyho celovečerních animovaných filmech. Po Oliver & Company následovala práce na příbězích filmů Malá mořská víla, The Prince and the Pauper a The Rescuers Down Under. Poté Allers stanul v čele scénáristického týmu k filmu Kráska a zvíře. Svůj talent uplatnil také během přípravy filmu Aladdin, na kterém pracoval v období před zahájením prací na Lvím králi. Poté se účastnil jako scénárista při natáčení filmů Není král jako král a Lilo a Stitch. Za knižní předlohu k divadelnímu představení The Lion King byl nominován na prestižní cenu Tony Award. V poslední době Allers zrežíroval krátký film na motivy pohádek Hanse Christiana Andersena The Little Match Girl, na kterém se podílel také jako animátor.

Rob Minkoff
Přinesl na plátna kin dva komerčně nejúspěšnější rodinné filmy všech dob. Svou kariéru začal u společnosti Walt Disney Pictures jako animátor v roce 1983, později se uplatnil také jako autor příběhu a postav filmů Malá mořská víla a Kráska a zvíře. Jeho režijním debutem byly krátké příběhy ze série Roger Rabbit. Proslavil se režií animovaného filmu Lví král, který na tržbách vydělal více než 768 milionů dolarů a stal se komerčně nejúspěšnějším animovaným filmem z produkce studia Disney. Poté pro Columbia Pictures natočil film Myšák Stuart Little, ve kterém byla použita kombinace počítačové grafiky a reálného prostředí. Tento film zaujal pozici mezi nejúspěšnějšími animovanými filmy, které vznikly mimo studio Disney. V roce 2002 pak natočil i jeho volné pokračování Myšák Stuart Little 2. Minkoff se v současné době připravuje na natáčení filmu The Haunted Mansion, v jehož hlavní roli se představí Eddie Murphy.

Irene Mecchi
Vystudovala univerzitu v Berkeley a její zájem o režírování divadelních her ji zavedl na prestižní školu American Conservatory Theater. Zde svým stylem psaní zaujala učitele Joye Carlina, který ji přiměl, aby se plně zaměřila na rozvoj svých literárních schopností. O několik let později napsala divadelní hru, založenou na padesátileté práci legendárního autora novinových sloupků Herba Caena. Poté připravila k vydání dvě knihy Caenových spisů (The Best of Herb Caen: 1960-1975 a Herb Caen's San Francisco: 1976-1991), které vyšly v letech 1992 a 1993. Mecchi je také autorkou několika dětských pořadů pro televizní kanál Nickelodeon a speciálního dílu seriálu Lily Tomlin jménem Lily: Sold Out, který byl oceněn cenou Emmy. Scénáristicky se podílela také na sitcomech Valerie, The Popcorn Kid a My Sister Sam. K televizní tvorbě se vrátila v roce 1999, kdy napsala scénář k televizní adaptaci oblíbeného muzikálu Annie. Pro studio Disney začala pracovat v březnu 1992, kdy napsala desetiminutový animovaný příběh Recycle Rex, který motivoval malé diváky k recyklaci. O několik měsíců později se spolu s Jonathanem Robertsem stala scenáristkou Lvího krále, který byl jejím celovečerním animovaným debutem. Kromě něj se jako scenáristka podílela také na filmech Zvoník u Matky Boží (1996) a Hercules (1997). V roce 1997 napsala s Rogerem Allersem předlohu k divadelní adaptaci Lvího krále, za kterou byla nominována na cenu Tony Award.

Jonathan Roberts
Lví král byl celovečerním debutem také pro Jonathana Robertse (scénář), který se podílel na vytváření povahových vlastností postav a na zdůraznění komických a dramatických aspektů v příběhu a dialozích. Roberts má za sebou úspěšnou kariéru žurnalisty a televizního a filmového scénáristy. Ve svém rodném Bostonu vystudoval anglickou literaturu a předtím, než v New Yorku odstartoval svou profesionální kariéru, studoval nějakou dobu na Harvardu. První výraznější úspěch zaznamenal v roce 1979, kdy vydal satirickou knihu The '80s: A Look Back. Další kniha The Official Preppy Handbook se dočkala ještě většího úspěchu a přes rok se držela v žebříčku nejprodávanějších knih novin New York Times. V roce 1981 Roberts napsal sociální satiru How To California, která jej zavedla do Los Angeles. Zde se znovu setkal se svým bývalým spolubydlícím z vysokoškolské koleje Stevenem L. Bloomem, se kterým pak společně napsal scénář The Sure Thing. Ještě před jeho dokončením se o něj začali zajímat hollywoodští producenti, scénář pak převedl na plátno režisér Rob Reiner. Poté se stal Roberts tvůrcem a scénáristou pilotního filmu k seriálu Fast Times, který vznikl podle celovečerního filmu Zlaté časy na Ridgemont High. Seriál, který se sice dočkal přízně kritiky, ne však dlouhého života, pak i produkoval. Jako koproducent a kreativní konzultant se podílel také na seriálu Head of the Class a jako scénárista a producent na jedné sezóně seriálu Beverly Hills 90210. Roberts psal pro The New York Times, Village Voice, Harpers a Vanity Fair a působil jako přispívající editor v časopise Interview. Roberts je autorem dialogu mezi dvěma psy a kočkou v Disneyho hraném filmu Neuvěřitelná cesta (1993), díky kterému si získal pozornost oddělení, kde vznikají animované filmy. Své scénáristické schopnostmi pak uplatnil také v Disneyho animované adaptaci slavné fantasy novely Roalda Dahla Jakub a obří broskev.

Linda Woolverton
Uznávaná autorka scénáře k animované a divadelní adaptaci příběhu Kráska a zvíře, se narodila v Kalifornii a vystudovala univerzitu Cal State se zaměřením na divadlo. Po úspěšném zakončení studia založila své vlastní divadlo pro děti a na jeho fungování se podílela jako herečka, scenáristka a režisérka. Kromě toho vyučovala herectví na střední škole. Před začátkem své televizní kariéry napsala dvě novely pro dospělé - Starwind a Running Before the Wind. V roce 1980 pak získala zaměstnání v televizi CBS, kde pracovala na struktuře nočního vysílání. Když se rozhodla, že se bude plně věnovat psaní, začaly se jí hrnout pracovní nabídky a brzy se stala scenáristkou seriálů jako Teen Wolf, The Berenstein Bear nebo Chip a Dale. Když se pak jedna z jejích novel dostala do rukou výkonného výboru společnosti Disney, dostala Woolverton příležitost pracovat na animovaném filmu Kráska a zvíře, který se po svém uvedení stal klasikou a byl oceněn několika Zlatými glóby a nominován na Oscara. Po tomto úspěchu napsala scénář k filmu Neuvěřitelná cesta (s Caroline Thompson) a vytvořila několik raných pracovních verzí scénáře ke Lvímu králi. Poté obrátila svou pozornost na divadelní adaptaci Krásky a zvířete, která měla premiéru v dubnu 1994. S Robertem Fallsem a Davidem Henrym Hwangem také napsala nejnovější Disneyho divadelní hit Aida, ve kterém zaznívají písně Eltona Johna a Tima Rice.

Elton John
<>Obrázek nenalezen<> Je se svými 32 zlatými a 21 platinovými alby, několika cenami Grammy a více než 60 miliony prodaných nahrávek (v USA) jedním z komerčně nejúspěšnějších sólových umělců všech dob. Na počátku 90. let začal spolupracovat s textařem Timem Rice, se kterým složil soundtrack k filmu Lví král. Z tohoto alba vzešly dva velmi úspěšné singly: Can You Feel the Love Tonight (tato píseň byla oceněna Oscarem) a Circle of Life. V roce 1997 se Lví král dostal na Broadway v podobě divadelní hry a získal 6 cen Tony Awards včetně kategorie Nejlepší muzikál. O dva roky později byl oceněn také cenou Grammy. S Timem Rice John spolupracoval také na muzikálu Aida, který získal ceny Tony Awards za nejlepší hudbu a texty písní a Grammy za nejlepší album k muzikálu. Stejné autorské duo pracovalo také na hudbě k animovanému filmu Eldorádo. Kromě hudby se Elton John věnuje také charitativní činnosti - z jeho fondu pro pomoc pacientům postiženým nemocí AIDS bylo od roku 1992 vyplaceno na charitativní účely již více než 13 milionů dolarů. V roce 1998 získal od britské královny za svou podporu charitativní činnosti titul Sir. Za své celoživotní dílo obdržel také ocenění Grammy Legend Award.

Hans Zimmer
Složil hudbu k více než 70 celovečerním filmům a byl sedmkrát nominován na Oscara, např. za hudební doprovod k filmu Gladiátor. V roce 1998 byl dvakrát nominován za filmy Princ Egyptský a Tenká červená linie a o čtyři roky dříve získal Oscara i Zlatý glóbus za hudbu ke Lvímu králi. Jeho hudba v současné době doprovází i divadelní adaptaci Lvího krále, která získala několik cen Tony Award a jednu Grammy. K dalším filmům, za které byl Zimmer nominován na Oscara, patří Lepší už to nebude, Rain Man a Kazatelova žena. V poslední době Zimmer složil hudbu ke komerčnímu hitu Ridleyho Scotta Černý jestřáb sestřelen a filmům z produkce DreamWorks Spirit: Stallion of the Cimarron a Kruh. Do obsáhlého výčtu filmů, na kterých se Zimmer podílel, dále patří Hannibal, Nejlepší obchodníci, Eldorádo, Operace: Zlomený šíp, Krvavý příliv (za tento film získal Grammy), Kokosy na sněhu, ... Zimmer je také ředitelem hudební divize firmy DreamWorks, což je u skladatele výjimečné - posledními skladateli v čele hudebních divizí velkých studií byli Dimitri Tiomkin (MGM) a Alfred Newman (20th Century Fox).

Podobné filmy

Simpsonovi XX (14)
Ve jménu dědy Taková normální žlutá rodinka... Americký kultovní animovaný seriál (2008 -...
dnes 19.45
NAHRAT
ZDARMA
Prima Cool
X-Men (9)
Odhalení Po roce od chvíle, kdy zemřela Jean a změnila se ve Fénixe, se dává stará parta ...
zítra 06.15
NAHRAT
ZDARMA
Prima
Chlupatá rota (2)
Soutěž domácích mazlíčků / Sušenkový zločin Kočka Šklíba, pes Fígl a morče Bingo mají jako...
po. 1.6. 06.15
NAHRAT
ZDARMA
Prima
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Úterý 26. 5. 2020 Svátek má Filip
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz