fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Ukázka    Fotky    Podobné filmy    

68% 1009 hlasů
film / akční, dobrodružný, komedie, fantasy, USA, , 103 min., od 7 let
Pete's Dragon
Kinopremiéra v ČR a SK 25.8.2016, DVD od 11.1.2017 Magic Box

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka
02:08



Moc velká tajemství se nedají udržet.
Poté, co jeho rodiče zemřou při autonehodě, najde malý Pete podivného opatrovníka v podobě draka žijícího hluboko v lesích severozápadního pobřeží USA. O několik let později Petea objeví správkyně národního parku Grace a ujme se ho.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Ach ako len ja milujem príbehy so šťastným koncom najmä,ak sa týkajú animal tematiky i ked táto konkrétna bola grafického charakteru.No i tak mi tvorcovia brnkli na moju citlivú strunu a musím sa bez hanby priznať,že my i 1,2 slzičky utiekli.Sympatické obsadenie,Redfordove modré oči a krásny príbeh pre celú rodinu.Odporúčam.
Všechny komentáře k filmu 5+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Můj kamarád drak

Dlouhá léta udivoval starý řezbář, pan Meacham, děti ze sousedství pohádkami o divokém drakovi, který žije hluboko v lesích severozápadního pobřeží Spojených států. Pro jeho dceru Grace, správkyni v národním parku, jsou jeho příběhy jen divokými historkami... dokud nepotká malého Petea. Pete je záhadný, desetiletý chlapec, který nemá rodinu ani domov a který tvrdí, že žije v lesích s obřím zeleným drakem jménem Elliot. A podle Peteova popisu se Elliot v mnohém podobá drakovi z historek pana Meachama. Za pomoci Natalie, jedenáctileté dívenky, jejíž otec Jack vlastní místní pilu, se Grace vydává zjistit, odkud se Pete vzal, kam patří a zda jeho drak existuje.


O filmu

obrazek
V roce 1977 měl premiéru muzikál Drak Elliot, který byl kombinací hraného a animovaného filmu a vyprávěl příběh malého chlapce, který se přátelí s animovaným zeleným drakem. Ve filmu si zahráli Mickey Rooney, Helen Reddy, Red Buttons a Shelley Winters.

Společnost Disney už delší dobu touží po možnosti představit příběh Draka Elliota nové generaci diváků a oslovila proto producenta Jima Whitakera (Do posledního dechu, Světla páteční noci), jehož produkční společnost pod společnost Disney náleží, aby se tohoto projektu ujal. „Spousta z nás vyrůstala s původním filmem a jeho příběh se pro nás stal odrazovým můstkem,“ míní Whitaker. „Věděli jsme, že tento velice prostý příběh o chlapci a drakovi má stále potenciál proměnit se ve velice výjimečný film.“

Whitaker společně se společností Disney začal pátrat po scenáristech, kteří by dokázali přijít se svěžím pohledem na původní příběh a jedním z hlavních kandidátů byl scenárista a režisér David Lowery, jehož působivý krátký film Pioneer, který se promítal v roce 2011 na festivalu Sundance, mu vynesl řadu ocenění. Když měl v roce 2013 na festivalu Sundance premiéru Loweryho celovečerní snímek Ain't Them Bodies Saints, napínavé drama z Texasu sedmdesátých let, v němž si zahráli Casey Affleck, Ben Foster a Rooney Maraová, a dočkal se tam velice vřelého přijetí u diváků i kritiky, začali o něm uvažovat i jako o vážném kandidátovi na pozici režiséra.

Ačkoliv by Lowery mohl působit jako velmi překvapivý kandidát pro napsání scénáře a režírování nového pojetí oblíbeného filmu společnosti Disney, jeho první celovečerní snímek se ve více ohledech filmu Drak Elliot poměrně dost podobá. Oba příběhy se zabývají tématem zařazení se mezi ostatní, a v Peteově případě také tématem rodiny. „Oba filmy působí také velice neposkvrněným dojmem a řeší úžas vnímání světa očima dítěte, a my se proto domnívali, že by David mohl být schopen vytvořit nové, prosté a přesto čisté pojetí tohoto příběhu,“ soudí Whitaker.

Jako malý chlapec byl Lowery fanouškem klasických filmů společnosti Disney, snímek Pinocchio byl prvním filmem, který kdy v kině viděl, protože se mu líbila jejich dobrodružná atmosféra. Ale společnost Disney nechtěla, aby nová verze snímku Drak Elliot jakýmkoliv způsobem přímo odkazovala na původní film nad rámec původního názvu (pozn. překladatele - oba filmy se v angličtině jmenují stejně) a základní zápletku. Toužili po tom, aby scenárista přišel se zcela původním příběhem a s novými postavami.

Loweryho s jeho scenáristickým partnerem Toby Halbrooksem vždy přitahovaly projekty, které v sobě zahrnovaly jistou dávku naivity a nevinnosti, a možnosti, které se před nimi otevíraly, je nadchly. Snímek Můj kamarád drak se ideálně hodil pro jejich scenáristický styl. „Líbila se mi vize natočit film, který se zabývá představivostí a obsahuje jistou dávku fantazie,“ říká Lowery. „A v případě toho, co už dokonale fungovalo, nebylo třeba přicházet s nějakými za každou cenu odlišnými nápady.“

„Při tvorbě filmu procházíte specifickým procesem, kdy scénář postupně různě upravujete, ale upřímně řečeno jsme už od první verze, respektive dokonce od prvních zhruba dvaceti stránek scénáře věděli, že máme, co jsme hledali,“ říká Whitaker. „David se snažil vyjádřit styl, kterému on sám říká 'magický realismus', a to se mu podařilo, protože se ve scénáři magie skutečně nejrůznějšími nečekanými způsoby obejvuje.“

Celá řada klasických filmů společnosti Disney, jakými jsou Dumbo či Bambi, dětem sdělují důležitá poselství a pomáhají jim pomocí svých prostředků a vedení se s takovými věcmi vypořádat, pokud se s nimi setkají. „Náš příběh si klade zásadní otázku: kam vlastně patříme,“ říká Lowery.

Když byl k dispozici dokončený scénář, začal se Lowery připravovat na režírování filmu, a jeho představou bylo natočit klasický film, který by dokázal zachytit jaké to je, když je člověk mladý. „Když je vám 10 let, připadá vám všechno jako obrovské dobrodružství,“ míní. „Nemusíte létat na drakovi…dětem přijde úžasné i třeba jen vylézt na strom.“

Pouto, které k filmu Drak Elliot váže Bryce Dallas Howardová, je skoro tak kouzelné jako film samotný. Herečka, která má na svém kontě filmy jako Vesnice,Černobílý svět či loňský filmový hit Jurský svět, ale i celou řadu dalších, považuje původní film Drak Elliot za klíčovou součást svého dětství.

„Byl to jeden z mých nejoblíbenějších filmů, když jsem byla malá,“ říká Howard. „Jednou z mých nejranějších vzpomínek na sledování filmů se pojí právě k filmu Drak Elliot. Na tom filmu je cosi jedinečného...nevím, čím to je, ale je schopen okamžitě oslovit dítě, které se v mém nitru ukrývá.“

Když jí tedy producent Jim Whitaker, se kterým se dlouhou dobu zná a považuje ho za blízkého přítele, zavolal, aby s ní snímek Můj kamarád drak probral, zdálo se, že tomu ani nedokáže uvěřit. Whitaker ji plánoval obsadit do role Grace, která pracuje v lesní stráži a je dcerou pana Meachama a která je zpočátku velice skeptická k Peteovým tvrzením, že jeho kamarád Elliot je drak, a chtěl, aby se sešla s režisérem Davidem Lowerym.

Howard Loweryho dílo znala a snímek Ain't Them Bodies Saints považovala za úžasný, plný nenápadných drobností, impresionismu a sofistikovanosti, a byla nadšená ze zjištění, že hodlá snímek Můj kamarád drak režírovat. „Stačilo, abych si jen představila, co by člověk jako David mohl takovémuto příběhu nabídnout, a byla jsem z té představy nadšená ještě mnohem více,“ prohlašuje.

Poté, co se s Lowerym setkala, ji potěšilo zjištění, že snímek Můj kamarád drak nebude ani tak remakem snímku Drak Elliot, jako spíš filmem, který bude původní předlohu doplňovat. „Líbila se mi atmosféra scénáře a David se nesnažil zkazit divákům vzpomínky na původní film, toužil vytvořit snímek, který by dokázal s původním filmem stát bok po boku,“ soudí.

„Jedná se o inteligentní rodinný film, ale současně je to i poutavé dobrodružství, a jsem přesvědčena o tom, že diváci touží po rodinném filmu, který je inteligentní a poutavý,“ pokračuje Howard. „Ty nejlepší filmy společnosti Disney vždy mají poutavý příběh a objevují se v nich postavy, které na počátku příběhu nemají nic, ale na jeho konci získají více, než by kdy mohly doufat, a nabízejí dětem možnost vypořádat se s komplikovanými pocity, tak jako to dělá i tento film.“

„David velice dobře pochopil, že se na pozadí tohoto příběhu objevují velice komplikované motivy, ale současně nabízí příběh, který ve své podstatě není nezbytně nutně neustále jen veselý, plný smíchu a hudby,“ soudí Howard. „Ale právě díky takovéto realističnosti a pocitům velice hmatatelných ztrát, které Petea potkaly, může vzejít pozitivní rozuzlení, ale také dobrodružná pouť, která je zábavná a má v sobě dávku krásy a rodiny.“

Howard s Lowerym mnohokrát diskutovala o tom, jak své roli dodat na relevantnosti, a společně si uvědomili, že zatímco se Pete vydává na svou pouť, prochází i Grace něčím podobným: snaží se zjistit, kým jako malá byla, a pokouší se na toto období svého života navázat. „Pete hledá domov, ale neví, kde by ho měl přesně hledat, a Graceino přátelství s Petem jí pomáhá nalézt znovu společnou řeč se svým otcem a začít se vnímat jako člověka, který by mohl mít vlastní rodinu,“ říká. „A to mi přišlo jako velice krásná rovnováha.“

obrazek
Do klíčové role Petea, malého chlapce, nalezeného v lesích, který byl před šesti lety odloučen od svých rodičů, se tvůrci filmu snažili obsadit chlapce s přirozenými hereckými schopnostmi, který by se dokázal oprostit od předsudků a uměl se přirozeně chovat jako dítě. Castingová vedoucí Debra Zaneová vyhlásila po celém světě konkurz a setkala se s tisícovkami dětí, aby ji osudy nakonec dovedly ke dvanáctiletému Oakesovi Fegleymu z Pennsylvánie.

Tento mladý herec měl už na svém kontě řadu dalších rolí, mezi něž patřily role v seriálech Impérium mafie v Atlantic City a Lovci zločinců a v celovečerním filmu Co by kdyby, ale to nebylo důvodem, proč Loweryho zaujal.

„Velice silně věřím, že existují filmy a situace, kdy potřebujete mít k dispozici dětského herce, který je schopen zahrát role ze Shakespeara nebo na povel plakat,“ říká. „Ale filmy, které točím já, obvykle vycházejí z předpokladu, že se děti budou chovat jako děti, takže jsem se snažil najít takové dítě, které se nesnaží nic předstírat nebo na mě udělat dojem, které prostě dokáže být samo sebou.“

Zaneová byla z Fegleyho nadšená, ale Lowery k rozhodování přistupoval velice konzervativně, protože se nechtěl nechat unášet emocemi. Podíval se na záznamy zkoušek a ačkoliv se stále nemohl rozhodnout, souhlasil s tím, že se s mladým hercem osobně setká. Vydal se proto do New Yorku a v okamžiku, kdy Fegley vstoupil do místnosti, Lowery pochopil, že právě potkal svého Petea. „Prostě z něj vyzařovalo něco nedefinovatelného, co rozhodlo,“ říká Lowery. „Neumím to popsat, ale působil z nějakého důvodu velice autenticky.“

Pete vždy předpokládal, že chápe, jak svět funguje. Útržky vzpomínek, které si zachoval, se vážou k rozpadající se dětské knížce Elliot se ztratil, kterou čte neustále dokola, ale když zjistí, že svět je ve skutečnosti mnohem větší a nesrovnatelně komplikovanější, než si vůbec dokázal představit, začíná zpochybňovat svou roli v něm, a na Fegleyho takový hrdina okamžitě zapůsobil.

„Pete je opravdu zvídavý a stejně jako já se rád na všechno ptá, a ačkoliv není tak inteligentní jako normální desetileté děti, rozhodně není hloupý, má jiné znalosti a dovednosti,“ vysvětluje Fegley. „Ví, jak přežít v lese, ale nemá nejmenší tušení, jak přežít v civilizovaném světě.“

„Pete důvěřuje pouze Elliotovi, a svým způsobem právě Elliot zase ví, kam Pete doopravdy patří,“ pokračuje. „Zpočátku se Pete domnívá, že patří k Elliotovi, ale když vidí, jak milí mohou někteří lidé být, například Grace, je z toho velice zmatený. Nechce ale Elliota opustit, protože ho miluje jako bratra a otce dohromady.“

Spoluautor scénáře Toby Halbrooks říká: „Grace je ztělesněním rodiny a mateřství a Pete vidí, že je citlivá a chytrá, takže pokud existuje někdo, kdo by ho dokázal přesvědčit, aby opustil les a rozhodl se žít v lidské rodině, je to právě ona.“

Stejně jako v případě postavy Petea hledal Lowery pro roli Natalie herečku, která by dokázala tuto roli zahrát přirozeně a uvěřitelně, a objevil ji ve čtrnáctileté Ooně Laurenceové. I když je tato mladá herečka držitelkou ceny Tony za svůj výkon v muzikálu Matilda a zahrála si po boku Jakea Gyllenhaala a Rachel McAdamsové ve filmu Bojovník, jedná se přesto o dítě, které se stále ještě chová jako dítě, a to i tehdy, pokud neběží kamery.

„Nikdy nám nepřipadalo, že by Oona hrála,“ popisuje Whitaker. „Byla naprosto přirozená, ale současně zcela profesionální, a jak ona, tak Oakes byli vždy dokonale připraveni a když nastal čas pustit se do práce, tak se na ni stoprocentně soustředili.“

Když se Pete s Natalií v lese potká, vycítí, že se jedná o někoho, komu může důvěřovat. „Peteovi připadá ohromně milá, a protože je tak milá, tak se z nich stanou přátelé a zažívají společně mnohá dobrodružství,“ říká Fegley.

„Natalie nemá tolik kamarádů jako většina ostatních dětí, takže když se setká s Petem a stanou se z nich přátelé, tak z toho má obrovskou radost,“ dodává Laurenceová. „Je tak trochu nemehlo a také trochu rošťák a podobně jako Pete je poněkud osamělá, ale stejně jako Pete chápe Elliota.“

Vzhledem k Loweryho vztahu k filmovému festivalu Sundance a tamnímu filmovému institutu Lowery spolupracoval s jeho zakladatelem Robertem Redfordem na několika projektech, a mezi řečí se mu zmínil o roli pana Meachama.

„Drak je symbolickým stvořením z mýtů a mýty pro mě jako pro kluka znamenaly opravdu hodně, takže jsem jednoznačně přesvědčený o jejich důležitosti,“ říká Redford. „Vyrůstal jsem v dělnickém prostředí, kde nebylo mnoho možností, jak se zabavit, takže jste se tak nějak museli zabavit sami. A protože se zabývaly zajímavějším světem a zajímavějšími postavami a stvořeními, než jaké jsem znal, tak mě velice silně přitahovaly.“

obrazek
Obyvatelé městečka Millhaven vždycky vnímali pana Meachama jako excentrického outsidera, který je schopen komukoliv začít vykládat o drakovi, kterého kdysi v lesích zahlédl, ale není to blázen. „Je jediným člověkem, který tvrdí, že draka viděl,“ vysvětluje Redford. „Nikdo mu nevěří, ale mají ho rádi a je členem místní komunity. Žije v ústraní, nikoliv proto, že by byl odpadlíkem, ale protože věří v kouzla, a podle mě se jednalo o úžasnou postavu pro takový film.“

„Jsem vypravěč a věřím v moc vypravěčství, takže jsem svým dětem vyprávěl pohádky,“ pokračuje Redford. „Myslím, že to je něco zcela nenahraditelného. Vlastně se domnívám, že 'před dávnými časy' je jedna z nejúžasnějších vět, jaké by vás mohly napadnout. Když jste dítě a zaslechnete 'před dávnými časy', je to pro vás znamení, že se chystá něco výjimečného.“

Legenda filmového plátna, která se objevila v tak klasických filmech, jakými jsou Butch Cassidy a Sundance Kid, Takoví jsme byli, Podraz či Všichni prezidentovi muži si v posledních letech role velice pečlivě vybírá, takže Lowery s Halbrooksem jeho postavu přizpůsobili silným stránkám Redfordova herectví, což posílilo jeho chuť roli přijmout.

„Myslím, že příběh, který tu vzniká, je velice lidský a poměrně zajímavý,“ prohlašuje Redford. „Jedná se o intimní příběh otce, dcery a chlapce, který přežil nehodu a vydal se do lesů, a má v sobě hodně kouzelných prvků, ale ve své podstatě se jedná o velice působivý lidský příběh.“

Lowery, který Redforda uvádí jako někoho, kdo byl nepřímo zodpovědný za jeho filmařské dovednosti, prohlašuje, že „spolupracovat s ním a moci ho obsadit do svého filmu je obrovská čest a jedná se o něco, co bych nikdy nedokázal brát na lehkou váhu. Je odzbrojujícím způsobem uvolněný a vyrovnaný a ochoten pustit se do čehokoliv, a nikdy ani náznakem nic nepředstíral. Byl tam proto, aby si vyhrnul rukávy a udělal cokoliv, o co ho požádám.“

Wes Bentley (American Horror Story: Hotel, Hunger Games) byl obsazen do role Jacka, majitele místní pily, který chodí s Grace. Představa členky lesní stráže, která chodí s někým, kdo likviduje právě ty lesy, v nichž ona pracuje, a konflikt, který vyvolávala, tohoto herce zaujaly, protože se jednalo o něco, co je třeba řešit i v našem skutečném světě.

„Myslím, že mezi průmyslem a životním prostředím existuje neutrální pásmo, a náš film se odkazuje na dobu, v níž ochrana životního prostředí začínala nabírat na významu,“ říká Bentley. Novozélandský rodák Karl Urban se k hereckému týmu připojil v roli Gavina, Jackova bratra, který na pile pracuje také, a ve filmu zastává úlohu jak padoucha, tak i do jisté míry komediální postavy. Gavin chce vydělávat peníze, a to znamená natěžit co nejvíce dřeva. Má dobré úmysly, ale dělá všechno naprosto špatně, takže když na vlastní oči Elliota spatří, usoudí, že možná právě objevil řešení svých problémů.

„Gavin žije ve stínu svého staršího bratra a myslí si, že když Elliota dokáže polapit, tak se tímto činem proslaví a vydělá na něm,“ říká Urban. „Ve skutečnosti ale nemá nejmenší tušení, co si s drakem počít.“

Když byly role ve filmu obsazené, začali tvůrci filmu dávat dohromady tvůrčí tým, jenž se skládal z řady výjimečných umělců. Jeho členy byli mimo jiné kameraman Bojan Bazelli, ASC, výtvarnice Jade Healeyová, kostymérka Amanda Nealeová, střihačka Lisa Zeno Churginová, ACE, hudební skladatel Daniel Hart a vedoucí týmu vizuálních efektů Eric Saindon.

Jakožto film je Můj kamarád drak nadčasový po stránce vizuální i vypravěčské. Neobsahuje žádná vodítka stran toho, kdy se jeho příběh odehrává, což byl od samého počátku záměr scenáristy a režiséra Davida Loweryho. „Všímám si toho, že filmy, ke kterým se já osobně vracím a které mám nejraději, jsou současně těmi, které nepůsobí zastaralým dojmem...filmy, které přetrvávají, protože nejsou zasazeny do specifického období,“ říká. „Takže už jen díky tomu, že se náš příběh odehrává v minulosti a nijak se tím navenek nechlubí se ocitáme v nespecifikované době, o které nevíme, jak přesně je nám vzdálená, ale působí na nás, jako by se vše odehrálo včera.“

Ve fiktivním městě Millhaven neexistují mobilní telefony, internet ani počítače. Auta, oblečení, doplňky a dokonce i potraviny pocházejí z minulosti, ale vždy se jedná o věci s dlouhou trvanlivostí, co se týče dostupnosti a povědomí o nich.

To Lowerymu umožnilo představit postavu Elliota jen několik minut po začátku filmu, aniž by se musel spoléhat na tradiční vypravěčské postupy. „Pomáhá vám to vzít za svou skutečnost, že se jedná o svět, v němž v lesích žijí draci, a vy se s ní smíříte - nebo je pro vás alespoň snazší se s ní smířit - protože tu nemáme žádné vizuální prvky, které by diváka přiměly začít přemýšlet o tom, proč někdo prostě nevytáhne telefon a draka nevyfotí,“ míní Lowery.

obrazek
Ačkoliv se děj snímku Můj kamarád drak odehrává ve městě kdesi na pacifickém středozápadu Spojených států, rozhodli se tvůrci filmu natáčet na Novém Zélandu, protože zjistili, že vypadá o něco magičtěji. Tato země v jižním Pacifiku nedaleko Austrálie je tvořena dvěma ostrovy, Severním a Jižním.

Nový Zéland má velice rozmanitou topografii, nabízí hned několik odlišných podnebí a také velké množství zkušených filmových štábů, a je navíc domovem společnosti Weta Digital, oscarové společnosti na výrobu vizuálních efektů, která byla pověřena úkolem přivést Elliota na filmová plátna.

Pro vedoucího výroby Barrieho M. Osbornea, který na Novém Zélandu natáčel všechny tři díly filmové série Pán prstenů a za třetí díl Pán prstenů: Návrat krále získal Oscara, se jednalo o dokonalou natáčecí lokaci. „Ať už vezmeme v potaz množství zkušených pracovníků, se kterými jsem spolupracoval, nebo třeba organizační schopnosti a infrastrukturu na Novém Zélandu, nabízela nám tato země vše, co jsme potřebovali,“ říká.

Lowery má rád, když vše působí realisticky, a protože se jednalo o film, který měl obsahovat obrovského počítačově animovaného draka, chtěl, aby všechno ostatní působilo tak realisticky, jak to jen bude možné. „Film se odehrává ve velice realistickém světě, ale my jsme ho mírně stylizovali, abychom zachytili kouzlo dětského pohledu na svět,“ říká Lowery. „Chtěli jsme, aby stromy byly o trochu vyšší než obvykle, slunce svítilo o něco jasněji a vítr působil tak trochu kouzelným dojmem, a na Novém Zélandu jsme na takové věci naráželi na každém kroku.“

Většina příběhu se odehrává v lesích, a stromy na Novém Zélandu jsou vizuálně velmi podobné těm, které najdeme na pacifickém středozápadě. V průběhu let po skončení druhé světové války v Americe skončila celá řada dřevozpracujících závodů a přestěhovaly se na Nový Zéland, kde byly proto vysázeny tisíce douglasových jedlí z Oregonu a sekvojí z Kalifornie. Na severním ostrově se nyní nachází více než 800 čtverečních kilometrů borových lesů, což umožnilo produkčnímu týmu vytvořit řadu různých lokací.

Samotné natáčení snímku Můj kamarád drak začalo v lednu 2015 ve Wellingtonu a okolí na Jižním ostrově. Starší malý domek uprostřed obytné čtvrti v Ngongotaze severně od sekvojového lesa Rotorua zastoupil ve filmu dům pana Meachama.

Shodou okolností, a velmi příznačně, patřil tento dům bývalému dřevorubci, který se také věnoval řezbářství, a jeho pozemek byl proto vyzdoben množstvím různých nožů, které štáb filmu využil jako dekorací.

Exteriéry domu, ve kterém žije Jack s Natalií, se natáčely ve čtvrti Birchville v Upper Hutt severně od Wellingtonu. Interiéry domu byly vybudovány v ateliérech Stone St. Studios, taktéž ve Wellingtonu, a byly stylizovány tak, jako by se v domě střídala řada generací obyvatel. „Mojí filozofií, co se interiéru tohoto domy týče, bylo, že se jedná o dům, který byl postaven ze dřeva z pily a patřil Jackovým rodičům, takže věci, které v něm vidíme, tam jsou už celé roky,“ říká Healy. „Nejrůznější členové štábu každou chvíli zmiňovali něco jako 'tamhleto měla moje babička' nebo 'tohle měli moji rodiče', takže se rozhodně jedná o směsici stylů a období.“

Jedna z lokací, vodopády McLaren Falls na Severním ostrově, byla tak odlehlá, že bylo na místo potřeba kamery a vybavení dopravovat vrtulníky. Herci a štáb naopak museli přejít více než 400 metrů široké pásmo obřích balvanů jen proto, aby se vůbec dostali do základního tábora, ale ačkoliv se nejednalo o příliš přístupné místo, bylo samo o sobě neuvěřitelně krásné a Lowery si nedokázal představit, že by ho ve filmu nevyužil.

Aby bylo možno vytvořit lokaci, na níž žije Pete s Elliotem, využil k tomu tvůrčí tým řadu odlišných lokací. Některé scény se natáčely v sekvojovém lese Rotorua a jiné zase poblíž známé vyhlídky Mount Victoria ve Wellingtonu, v krásném lese plném starých a velkých borovic, a jiné u města Tokoroa v lese Kinleith. Kromě toho byly kulisy lesa s chatrčí, v níž Pete a Elliot žijí, vybudovány před zeleným plátnem ve Stone St. Studios.

„Jakmile jsme se shodli na konkrétní lokaci, museli jsme ji patřičně prozkoumat a vytvořit její 3D model, a teprve potom jsme mohli začít v ateliérech budovat její kopii,“ vysvětluje Healy. „Chatrč jsme postavili ze třech velkých částí a ty jsme potom nechali odvézt do lesa a nainstalovat je tam, takže se jednalo o technickou výzvu.“

„Chtěli jsme vybudovat chatrč, po které by každé dítě toužilo mít ji doma na zahradě,“ říká Healy. „Někdy vidíte úžasné kulisy, které jsou tak nerealistické, že prostě není možné, aby si děti dokázaly představit, že by něco takového mohly ve skutečnosti potkat, ale David vždy toužil po tom, aby se jednalo o velice přirozeně působící strom, který vzbuzuje dojem, že jde o něco, co by Pete skutečně dokázal postavit.“

Horní větve stromu byly nakonec zkombinovány počítačově společností Weta Digital, protože by bylo po logistické stránce nemožné vybudovat něco tak rozložitého. Malé městečko Tapanui v oblasti Otago na Jižním ostrově, na které výtvarnice Jade Healy narazila náhodou, se proměnilo ve fiktivní Millhaven, a pila Blue Mountain, vzdálená necelých deset kilometrů, která už nebyla v provozu, posloužila jako lokace pro pilu Jacka a Gavina.

obrazek
„Používali jsme pilu stejným způsobem, jako by se jednalo o prostory ateliérů,“ říká Osborne. „Nabízela nám na jednom místě všechno, co jsme potřebovali. Museli jsme některé věci trochu upravit, ale bylo zde možné natáčet velice pohodlně veškeré velkolepé akční sekvence filmu.“

Kameraman Bojan Bazelli během natáčení používal kamery Alexa, aby co nejlépe zaznamenal majestátnost novozélandských stromů. „Nasvícení scén, které je velice specifické, dodalo záběrům ze sekvojových lesů majestátnosti, které bychom nikde jinde nedosáhli,“ soudí. Natáčení filmu skončilo v dubnu 2015 a podle Loweryho během onoho období došlo k čemusi magickému. „Když jsme sledovali záběry Petea, běhajícího po lesích, působilo to na nás ihned velice výjimečným způsobem. Bylo to téměř surrealistické, ale neuvěřitelně kouzelné a krásné.“

Existence mýtických tvorů zvaných draci se datuje až do období kolem roku 4000 před naším letopočtem. Příběhy o dracích se objevují v průběhu dějin v pohádkách, mýtech a lidové slovesnosti a většina kultur má vlastní výklad toho, co draci symbolizují.

Protože jsou draci často znázorňováni jako zákeřní, šupinatí tvorové podobní ještěrům a jen zřídka působí vlídně, přátelsky či hrdinně, byla Elliotova podoba tématem bezpočtu diskusí mezi tvůrci filmu a společností Weta Digital, které probíhaly téměř rok.

Ačkoliv je Elliot kompletně vytvořený pomocí počítače, jedná se stále o plnohodnotnou postavu příběhu a někoho, na kom Peteovi - a doufáme, že také divákům - velice záleží. Elliotova přítomnost umožňuje Peteovi přijít na to, co v kontextu příběhu potřebuje, a instinktivně chápe, co Pete ve svém životě postrádá a že patří někam jinam.

Klíčovým cílem bylo od prvního dne co nejuvěřitelněji ztvárnit přátelství mezi dítětem a zvířetem a ukázat divákovi, jak výjimečné takové pouto může být. Ale scenárista a režisér David Lowery chtěl, aby si diváci nebyli jisti tím, jaký Elliot je a co zamýšlí.

„Elliot není jako jiní draci,“ objasňuje Bryce Dallas Howardová. „Je hravý a nevinný a je to dokonalý nejlepší kamarád, a ve skutečnosti touží jenom po rodině. Je naprosto obří a působí velice hrozivě a dokáže se rozlítit a chrlit oheň a létat, ale je také vřelý a přátelský a starostlivý a ochranářský.“

Pro vedoucího týmu vizuálních efektů, na Oscara nominovaného Erica Saindona (filmy ze série Hobit a trilogie Pán prstenů) se jednalo o nemalou výzvu. „Je snadné vytvořit draka, který bude působit hrozivě, a je také snadné vytvořit takového, který bude působit pohádkově, ale ani o jedno nám v případě tohoto draka nešlo,“ popisuje Saindon. „Chtěli jsme, aby to byla zajímavá osobnost a všichni diváci do něj byli při odchodu z kina zamilovaní.“

„Elliot má povahu, která je pro filmového draka ojedinělá,“ dodává producent Jim Whitaker. „Někdy ho vnímáme jako potenciálně nebezpečného, ale jindy je ohromně roztomilý.“ Namísto podoby děsivého ještěra se chtěl Lowery vydat naprosto opačným směrem a požádal společnost Weta, aby přišla s návrhem zcela nového druhu draka. „David toužil po stvoření, které bude mít spíše savčí rysy, ačkoliv bude samozřejmě poměrně velký,“ říká Saindon. Společně se svým týmem ve společnosti Weta proto začal tvůrčí proces studiem celé řady odlišných živočišných druhů a analýzou jejich pohybu. „Naše animace zčásti vycházely z odkazů na zvířata, jako jsou psi, kočky, lvi a opice,“ říká. „Ale v jistých ohledech jsme cítili jisté nutné pouto také k animovanému Elliotovi z filmu z roku 1977.“

„Elliot vypadá v původním filmu velice specificky a má například obrovskou čelist,“ říká Lowery. „A na jeho návrhu a zejména této charakteristice bylo něco, co se mi velice líbilo. A chtěl jsem, aby byl huňatý...opravdu hodně huňatý.“

„Je fantastický, je přehnaný, a nepůsobí jako něco, co by patřilo do našeho světa,“ pokračuje Lowery. „Ale současně má dost povědomých vlastností, takže ho akceptujete jako filmovou postavu a jako zvíře a také jako magickou bytost. Oslovuje nás na všech těchto úrovních, takže podstatné na jeho návrhu bylo především zjednodušování, aby pocit, že do světa našeho filmu skutečně patří, nebyl ničím narušován.“

Aby bylo možno vytvořit draka pokrytého srstí, musela společnost Weta digitálně vytvořit každý chlup na Elliotově těle. „To byl jeden z největších problémů při práci na tomto filmu, přinejmenším z technologického pohledu,“ říká Saindon. „Chlupaté postavy, které jsme v minulosti vytvořili, měli kolem milionu chlupů, ale Elliot je obří chlupatý zelený drak s téměř 15 miliony chlupů, což znamenalo patnáctkrát více než kterákoliv jiná postava, kterou jsme kdy vytvořili.“ Nakonec se z Elliota stal zhruba sedm a půl metru vysoký zelený chlupatý drak, který dokáže chrlit oheň, zmizet a zcela si vás podmanit. „Elliot je velký, rozverný a hravý drak, ale dokáže být současně i velice tichý a citlivý, což z něj na plátně můžete velice dobře vycítit,“ míní Lowery.

„Rozhodně se nejedná o běžného draka,“ dodává Oakes Fegley. „Je opravdu hrozně moc huňatý a má také dva velké tesáky, takže je současně i poněkud hrozivý.“ „Je zelený a docela roztomilý, ale současně je obrovský a velice strašidelný, takže má tak trochu dvě tváře,“ míní Oona Laurenceová. „Dokáže být hravý jako malé štěně nebo se rozzlobit a nahánět hrůzu, když chrání Petea.“

Práce s počítačově generovanou postavou představovala pro herce i štáb bezpočet výzev. Tvůrci filmu se museli ujistit, že veškerý materiál, který během natáčení získali, bude s počítačovým drakem, doplněným během postprodukce, bude možné dokonale a neznatelně zkombinovat. Při několika příležitostech byl během natáčení používán obří nafukovací drak stejných rozměrů, jaké má digitální model společnosti Weta, aby tak měli zúčastnění lepší představu o Elliotově velikosti.

Další výzvou bylo zajištění toho, že lidské postavy a drak budou mít dostatečný oční kontakt a že linie jejich pohledu budou realistické a uvěřitelné, zejména ve scénách, v nichž sledujeme Elliota s Petem, protože tyto scény pomáhají podtrhnout citovou složku příběhu. Za tímto účelem byla proto vyrobena velká drátěná dračí hlava, kterou bylo možno ovládat jako loutku.

Podobné filmy

Policejní akademie 4: Občanská patrola
(Police Academy 4: Citizens on Patrol) Velitel Lassard přišel s novým nápadem. Jedinou ces...
dnes 11.05
Nova
K-9: Můj přítel se studeným čumákem
(K-9) Detektiv James Belushi má nového partnera - svérázného policejního psa s nejlepším n...
dnes 12.15
Nova Cinema
Auta 2
(Cars 2) Hvězdné závodní auto Blesk McQueen a jeho přítel, jedinečný odtahový vůz Burák, s...
dnes 14.10
Nova Cinema
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Sobota 24. 7. 2021 Svátek má Kristýna
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz