fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Ukázka    Fotky    Podobné filmy    

42% 33 hlasů
film / drama, romantický, Česká republika, , 90 min., od 15 let
Kinopremiéra v ČR 6.11.2014 v SK 13.11.2014, DVD od 11.3.2015 Bontonfilm

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka
01:54



Strhující příběh o osudové lásce a nemilosrdné lži.
Příběh muže mezi dvěma ženami, příběh o vášni, touze, podvodu a lži a věčném odpouštění vznikl podle knihy populární spisovatelky Barbary Nesvadbové. Má podobu takřka detektivního příběhu. Kapitán Rott pátrá po totožnosti těla nalezeného v řece. Díky tomu se dostává doprostřed příběhu muže, který si prostřednictvím lži budoval vlastní svět a díky tomu dokázal žít dva odlišné životy.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Nekonečný film. Herci dobří, natočeno docela zajímavě, ale naprosto prázdné a nudné.
Všechny komentáře k filmu 10+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Pohádkář

V řece je nalezeno tělo neznámého muže. Při pátrání po jeho identitě se kapitán Rott ocitne uprostřed úplně jiného příběhu. Postupně se před ním rozehrává milostné drama hlavního hrdiny Máry/Kamila, který si vybudoval dva souběžné životy se dvěma krásnými ženami. Pro Pohádkáře jsou ženy výzvou, vášní i inspirací, jsou objektem lásky i lži. Lži, kterou buduje s takovou samozřejmostí, že si ji vlastně ani neuvědomuje. Žije ve světě svého velkého živého snu, v němž je tím, kým zrovna chce být, kde platí pouze tady a teď, v němž se zapomíná, co bylo včera, a nečeká na to, co bude zítra. Snu, který je tolik povznášející pro něj a tolik zničující pro lidi, které by chtěl milovat.


O filmu

obrazek
Příběh

Někdy si prostě nedokážete pomoci. Jdete a dostáváte se až na hranu. Nakloníte se přes ni. Víte, že stačí milimetr a spadnete. Zřítíte se do propasti. Ale ten okamžik vám za to stojí. Ten okamžik mezi vzletem a pádem. Pohádkář je milostný příběh člověka balancujícího na hraně lásky, vášně a lži.

V řece je nalezeno tělo neznámého muže. Při pátrání po jeho identitě se kapitán Rott brzy ocitne uprostřed úplně jiného příběhu. Postupně se před ním rozehrává milostné drama hlavního hrdiny Máry/Kamila, který si vybudoval dva souběžné životy se dvěma krásnými ženami. Začíná objevovat muže, který chce příliš mnoho žen. A příliš mnoho žen chce jeho. Pro Pohádkáře jsou ženy výzvou, vášní i inspirací, jsou objektem lásky i lži, lži, kterou buduje s takovou samozřejmostí, že si ji vlastně ani neuvědomuje. Žije ve světě svého velkého živého snu, v němž je tím, kým zrovna chce být, kde platí pouze tady a teď, v němž se zapomíná, co bylo včera a nečeká na to, co bude zítra. Snu, který je tolik povznášející pro něj a tolik zničující pro lidi, které by chtěl milovat. Snu, kterému se díky Pohádkářovu šarmu tak lehce podléhá.

Film Pohádkář vypráví jedinečný, ale mnohými z nás zažívaný příběh. Příběh o touze, podvodu a věčném odpouštění. Příběh lidí ztracených v bludišti lásky, z kterého nemohou a možná ani nechtějí najít cestu. Protože láska podobně jako lež bývají slepé. Čím blíže se kapitán Rott dostává k podstatě toho, jaký Mára/Kamil byl, tím víc začíná chápat nejen to, že prostě nemohl žít jinak, než žil, ale chápe i důvody přetrvávající lásky obou jeho partnerek. A co víc, díky Márovi možná dokáže najít klíč k vyřešení vlastního života, který se mu hroutí pod rukama.

Pohádkář je love story, v níž je vášeň tak spalující a touha tak silná, že nezáleží na jméně! Je to příběh, který byste možná nechtěli zažít, ale určitě ho budete chtít vidět.

Režisér Vladimír Michálek nevidí ani jeden motiv nadřazený druhému: „Nemohl jsem jednotlivé příběhy rozlišovat. Všechny dohromady tvoří kompaktní celek. Je to jakási skládanka, která, jak doufám, bude neustále držet diváka v napětí. Nejedná se zde totiž o klasickou lineární linku vyprávění. Příběh se odehrává v mnoha časových rovinách a je zde zapotřebí notné dávky pozornosti. Každá situace je pro diváka velmi zajímavá. Nic zde není jen tak a vše má svůj smysl. Každý detail, každé aranžmá. Prostě se musí jednat o kompaktní celek ve všech složkách. A to byl pro mne asi ten nejvíc vzrušující prvek celého filmu. Udržet vše pohromadě, aby to dokonale fungovalo,“ říká režisér.

A jak vznikalo poměrně netypické herecké obsazení? „Pro mne je to vždycky skládanka, leporelo. Na začátku je scénář, z něj vychází charaktery a z nich obsazení. Pohádkář je však producentský film, což je v našich končinách neobvyklé a vlastně obdivuhodné. A po dohodě s producentkami tu byla výzva pokusit se naopak z lidí, kteří ve filmu hrají, vytvořit opravdové charaktery. Což na první pohled vypadalo velmi obtížně, ale zároveň mne to velmi lákalo“, říká režisér.

obrazek
Pohádkář Mára nebo Kamil

V roli muže vězněného a osvobozovaného vlastními sny a smyšlenkami se po dvou letech představuje v hlavní úloze českého filmu Jiří Macháček.

„Ta postava má několik identit a on sám vlastně ani nepovažuje za důležité, která z nich je ta pravá. Byl okolnostmi donucen se tak trochu vyhýbat zákonu, který ho neustále stíhá, ale já přesto někde uvnitř cítím, že je to člověk, který se v lidském rozměru snaží být sám sebou, i když mu to působí čím dál větší překážky a potíže“ představuje svého hrdinu herec. „Na jednu stranu se musí navenek maskovat každou chvíli novou identitou, ale ve skutečnosti hledá sám sebe.“

Pro Jiřího Macháčka bylo při přípravě na roli nejdůležitější postavu samotnou vyhledat. „Ta postava není, tak je tomu u běžných, kontinuálně vyprávěných příběhů, na první pohled čitelná a bez souvislostí s ostatními sama o sobě nedává smysl. Poznáváme Máru/ Kamila z výpovědí a vzpomínek ostatních, což znamená, že tak, jak to zahrají ostatní, tak bude pro diváka vypadat. Což mi dávalo strašně velkou svobodu hrát každou situaci se soustředěním na právě tento okamžik. Svým způsobem jsem jenom odevzdával materiál, z nějž pak ve střižně Vladimír vytvořil konečnou podobu hrdiny. A to mě dost osvobozovalo, protože mým hlavním úkolem bylo jít k pravdivosti okamžiku,“ nechává Jiří Macháček nahlédnout do procesu tvorby.

Pro Pohádkáře Máru/Kamila jsou v životě klíčové vztahy k ženám, které jsou vlastně příčinou a zároveň obětí jeho lží. „V tomhle filmu mám vlastně tři osudové ženy. Dvě, s nimiž střídavě žiju a svou dcerku ve věku čtrnáct až devatenáct. A postava, kterou hraju je dost determinovaná právě vztahem k ženám. Aňa Geislerová, Eva Herzigová a Anička Linhartová jsou mé tři partnerky a s každou z nich a s každou úplně jinak jsme vzájemně hledali ten vztah. A ta spolupráce byla pokaždé jiná. S Aňou se známe patnáct let, takže při nějakých intimních scénách zase není takový problém skočit do postele, protože jsme to už při jiných natáčeních několikrát prožili. S Evou jsme se neznali vůbec, takže bylo třeba se sejít a dát si mantinely, v nichž se budeme pohybovat. Evu můžeme svým způsobem považovat za zahraniční herečku, která přijede a má víc času na zkoušky. Což je hodně důležité, protože tyto věci se nedají natočit na místě, k tomu je třeba dojít. A s Aničkou Linhartovou to bylo od prvního setkání naprosto rozkošný, “ říká Jiří Macháček.

obrazek
Karla je moje závislost

Karla se ve stávajícím manželství cítí ztracená a beznadějná a v tu chvíli jí vstoupí do života Pohádkář, jehož poznává jako hudebního producenta Kamila. Propukne vášeň, která bortí vše, co bylo, vášeň, kterou nelze překonat. „Karla je moje závislost,“ omlouvá Pohádkář před novou partnerkou své opakované nevěry. V roli překladatelky Karly se poprvé v českém filmu objeví Eva Herzigová, světová top modelka, která se dvacet let drží na špici oboru. Eva však již má herecké zkušenosti ze zahraničních natáčení.

„Filmem Pohádkář jsme si spolu s producentkami plnily tak trochu sen. A ve chvíli, kdy se režie ujal Vladimír Michálek, začal sen být reálný, ale strašně dlouho nikdo z nás nevěděl, kdo by měl hrát hlavní roli,“ vzpomíná Bára Nesvadbová. „Chtěli jsme někoho nového, originálního, neokoukaného a přitom už zralejšího a chtěli jsme opravdu hezkou, líbivou, sexy ženskou. A jednou jsem seděla doma, pila víno, drbala psy a přemýšlela, odkud koupíme titulní stránku na nové číslo časopisu, který vedu a přitom na mne z jedné mutace vykoukla titulka s Evou Herzigovou. A já jsem si uvědomila, že Eva má herecké ambice, je živočišná, má nádherný obličej a je v tom věku, který potřebujeme. A možná by hrát chtěla. Tak jsme o tom chvíli žertovali, přemýšleli, jestli nás kritici neukamenují a jestli to vlastně máme zkoušet. Nakonec jsme jí prostřednictvím Milady Karasové, která Evu kdysi objevila, poslaly knížku a scénář a dlouho se nic nedělo. A pak najednou zazvonil producentce Šárce Cimbalové telefon, volala Eva a řekla: jestli ještě máte zájem, tak já tu roli beru. Musím říct, že Eva je v té roli velmi opravdová a paralela mezi ní a hlavní postavou je velmi úzká. Myslím, že všechny překvapí, jak moc je dobrá.“

„Karla je žena ve středním věku, která si uvědomí, že nikdy neprožila tu pravou lásku a v tomhle ztroskotanci ji najde…a prožívají spolu vášeň, ty krásné věci, které by si měli prožít všichni,“ přibližuje svou postavu Eva Herzigová.

Karla je první role Evy Herzigové v českém filmu a také se svými hereckými partnery se potkala poprvé. I když ne zcela. „Vzhledem k tomu, že v Čechách nežiju, tak jsem Jirku osobně neznala, jenom jsem slyšela o jeho skupině. Aňu samozřejmě znám, vždyť jsme v modelingu začínaly skoro ve stejné době a pak jsme spolu dělaly i nějaké rozhovory… Pro někoho, kdo jako já není herec, jsou všechny ty scény těžké a já jsem se dost bála, protože jsem neměla s kým zkoušet dialogy a přece jen v češtině jsem si potřebovala být jistá. Ale Vladimír mne pořád uklidňoval: Neboj, to bude dobrý… A pak jsem přišla na plac, když hráli Jirka s Aňou a viděla jsem, jak mají možnost tvořit, jak spousta věcí v dialozích vzniká přímo v tom tvůrčím procesu a Vladimír jim dává prostor. S tím jsem se v zahraničních produkcích nikdy nesetkala, tam je všechno přesné, nacvičené. A právě tahle vzájemná spolupráce všech na place byla strašně uklidňující a moc mi to pomohlo,“ přibližuje své pocity Eva Herzigová, která první film Strážní andělé natočila v roce 1995 ve Francii po boku Gérarda Depardieu a Christiana Claviera. „Většinou to byly malé role hezkých holek,“ říká Eva o dalších filmech, „nebyly to úlohy, do kterých by se dalo zakousnout a pracovat na jejich charakterech. Ale herectví a modeling jsou si v mnohém podobné. Já se také vtěluju do někoho jiného, nejsem to já. U filmové postavy si ale na rozdíl od modelingu musíte vytvořit nějakou její biografii, musíte se snažit naučit chápat její reakce, i když víte, že vy byste takto nereagovali. A vlastně vás to učí, že můžete věci v životě vidět i z jiného úhlu.“

„Měl jsem jedinou podmínku, že se s Evou musím nejprve setkat, a promluvit si s ní, zda bude ochotná do toho dát úsilí, práci, nasazení. Protože tam bylo strašně moc úskalí. Na jedné straně její relativně malé zkušenosti s herectvím, ale zase ohromné zkušenosti před objektivem. Ale její role chtěla ještě něco navíc a bylo důležité si s ní o tom promluvit. Po těch našich rozhovorech na to kývla a pak byla neuvěřitelně pracovitá, vlastně je to jedna z nejpracovitějších hereček, jaké jsem kdy měl,“ přibližuje Vladimír Michálek své rozhodnutí obsadit Evu Herzigovou do hlavní úlohy filmu.

obrazek
Dana: cíl je důležitější než cesta k němu

Druhou Pohádkářovu osudovou ženu, právničku Danu vytváří Aňa Geislerová. „Dana je žena s plánem, který dotahuje do konce za každou cenu a cíl je pro ni důležitější než cesta k němu,“ charakterizuje svou hrdinku Aňa Geislerová. „Pravda je, že se mně velmi líbilo, že mne Vladimír Michálek oslovil, ale pravda taky je, že kombinace Epstein, Nesvadbová, Michálek, Macháček, Herzigová, Geislerová - říkala jsem si, co tohle jako bude za věc? A nakonec asi zvítězila touha zahrát si právě takovou postavu. Já hrozně ráda hraju vedlejší role, protože dávají člověku větší volnost, je na vás menší tíha… A navíc Dana je taková peprná a ostrá, a to jsou pro herce odměny, to se hezky hraje.“

A ještě jedna věc byla pro herečku důležitá. „Já jsem strašně chtěla točit s Jirkou. Moc jsem se na to těšila, protože jsem si vždycky přála, abychom spolu dělali nějaký film navážno s většími rolemi. Je to vlastně zvláštní, náš první natáčecí den - a my si spolu vlezem do postele! Ale o to je to právě jednodušší, že se známe. S kamarádama točit bývá někdy problém, ale zrovna s Jirkou… s ním nikdy není nic problém. A o to víc člověk trénuje herectví, protože po těch letech to musí fakt zahrát!“ směje se Aňa.

Se svou filmovou soupeřkou Evou Herzigovou se paradoxně na plátně nikdy nepotkají, takže se viděly spíše při návštěvách na place a při společném focení. Nicméně jejich úplně první setkání se odehrálo před mnoha lety. „ S Evou jsme se poprvé v životě viděly, když mi bylo asi patnáct, byla jsem v Paříži s mámou a sestrou fotit nějaké testy pro modeling, agentura nás pozvala na večeři, kde byla i Eva. Před časem mě pak jeden módní časopis vyslal, abych s Evou udělala rozhovor. Začaly jsme na obědě, pak z toho bylo kafe a nakupování a celý ten rozhovor byl skoro nepoužitelný, protože jsme okamžitě sklouzly k těm nejosobnějším věcem. Eva mě strašně okouzlila. Ona z těch fotek dělá dojem, že to je tvrdá a ostrá, sexy krasavice, ale když ji člověk pozná, zjistí, že má obrovské charisma a kdykoliv se na ni dívám, zdá se mi, že v obličeji má něco dětského, okouzlujícího. Pro mě je to jeden z nejhezčích lidí na světě, co znám. Pořád se na ni musíte dívat, jak je krásná.“

obrazek
Chlap, jemuž rozumíme

Postavou, která se stává klíčem k celému příběhu je, policista, kapitán Rott, který postupně odhaluje souvislosti celého Pohádkářova příběhu. „Stvořili postavu kapitána Rotta jako muže ležícího na opačném pólu samčí typologie než Pohádkář, chlapa, žijícího osamoceně jako lovená zvěř, muže neschopného mluvit o sobě a neschopného lhát, postavu stejně nešťastnou, jako je nakonec Mára, který díky lžím a polopravdám šťastný byl,“ charakterizuje Marek Epstein postavu Rotta.

„Rott je zásadový, pracovitý člověk, který se tolik oddal své práci, že jeho osobní život naprosto ztroskotal. Rott tím trpí, ale ty věci už vrátit nejdou. A právě díky tomu, jak odkrývá život, který žil ten, po němž pátrá, tak vlastně přichází na to, co by měl udělat on sám…“ říká představitel Rotta Matěj Hádek.

Po filmu Posel se herec rád vrátil ke spolupráci s Vladimírem Michálkem: „Vladimír je dobrej psycholog, dobrej kamarád a taky můj soused a já si vážím dobrých sousedů…“ směje se herec.

„Jesli třeba u Posla nebo na divadle se musel Matěj úlohám trochu věkově nebo typově přizpůsobovat, tak tahle role jakoby mu byla psaná doslova na tělo. Ale přitom musel hodně hrát, i když to ve výsledku vypadá, že skoro nehraje,“ říká o výkonu hereckého představitele Vladimír Michálek. „Ale zde musel vydat neskutečné množství energie, aby tu postavu dostal, tam kam bylo třeba. A povedlo se mu to.“

obrazek
Režisér jako jezero

O Vladimíru Michálkovi se říká, že než jde s herci na plac, má film kompletně nazkoušený. Režisér to ale uvádí na pravou míru. „Já s herci nezkouším, já se je snažím dostat do takzvaného komfortu,“ popisuje svůj způsob práce. „Aby věděli, co dělají, co budou dělat, aby chápali všechny situace, aby chápali každou větu, kterou mají říct a pokud ta věta nefunguje, tak musíme najít jinou větu… prostě dokud ta situace sama o sobě není srozumitelná, tak do toho nejdeme. Není to žádné zkoušení na značkách, říkejme tomu spíš příprava.“

Natáčení s Vladimírem Michálkem bylo pro Jiřího Macháčka první spoluprací. „Vladimír se od počátku tvářil, jako že neví, co vlastně bude dělat, což je jeho velká taktika, protože tím člověka získá, aby se více angažoval v spolutvůrčí činnosti a více ho do celého procesu zatáhne. A když později tuhle jeho metodu odhalíte, zjistíte, že v něm máte větší a větší jistotu. A přestože on se snaží působit velmi nejistě, tak já jsem v něm měl jistotu, jakou jsem doposud v žádném jiném režisérovi nenašel,“ říká Jiří Macháček.

S tím souhlasí i Matěj Hádek, který s Michálkem natočil již snímek Posel a realizovali spolu také divadelní představení Návštěvy u pana Greena: „U Vladimíra se nejprve jasně stanoví mantinely a v jejich rámci člověk dostane takovou svobodu, že se nemusí ničeho bát, leda tak vlastní nedostatečnosti.“

„Vladimír vzbuzuje klid, on je takový jezero, do kterého se člověk ponoří,“ přidává se Aňa Geislerová. „Vladimír je prostě suprovej chlap. Možná je to těmi severními Čechami, že nás nějak spojují. Pocházíme odtud … Vladimír, já, Jirka Macháček… Vladimír tvrdí, že je to takový kraj pankáčů…“ směje se Eva Herzigová. „Je strašně důležité, že se do toho filmu snažil dostat tu opravdovost, které rozumí naprosto každý a kdekoliv…“

Jiří Macháček žil s myšlenkami na to, že ho náročná dvojrole čeká, téměř rok. „Když jsme se s Vladimírem Michálkem dohodli, že do toho spolu půjdeme, řekl mi, že musím asi o patnáct kilo zhubnout… A poslal mne za svým trenérem Radkem Mirovským, skvělým klukem. Já jsem už v té době hledal způsob nějakého cvičení, protože se mi zdálo, že je těžší a těžší si zavázat boty a vyjít schody, tak jsem to přivítal. A tak i teď u cvičení zůstávám, je to takový dobrý ostrov jistoty,“ vzpomíná Jiří Macháček.

„Zároveň jsem se musel kvůli filmu naučit hrát na ukulele. Mára je ve scénáři hudební producent, který zároveň hraje na kytaru a mě napadlo, že by mohl hrát na ukulele. Vladimír nadšeně souhlasil, tak jsme s Xavierem Baumaxou nazkoušeli nějaké písničky… Já jsem vždycky záviděl americkým hercům, že mají čas na náležitou přípravu na každou roli a jsou za to taky zaplacení. U nás jsme sice zaplacení adekvátně našemu malému trhu, ale abych jim nemusel závidět, tak jsem si ten čas k přípravě na tuhle roli prostě udělal.“

Podobné filmy

Těžko ho zabít
(Hard to Kill) Policejní detektiv Steven Seagal přijde na stopu rozsáhlé korupční aféry. J...
zítra 00.25
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Znovu sedmnáctiletý
(17 Again) Když Mikova přítelkyně otěhotní, musí sedmnáctiletý mladík nechat školy i baske...
zítra 02.20
NAHRAT
ZDARMA
Nova
Bez kalhot
(Magic Mike) Život striptérů je na první pohled plný slasti, alkoholu, zábavy, drog a neko...
zítra 03.05
NAHRAT
ZDARMA
Prima
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Sobota 27. 2. 2021 Svátek má Alexandr
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz