76% 4109 hlasů
film / science fiction, akční, USA, , 140 min., od 11 let
Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
DVD od 30.11.2005 Bonton, Blu-Ray od 16.9.2011 Bontonfilm

02:19

Ať tě síla provází!
Válka! Republika se hroutí pod brutálními útoky vůdce separatistů hraběte Dooku. Na obou stranách jsou hrdinové. Před zlem však není úniku. Krutému generálu Grievousovi, mozku separatistů, se podařilo nečekaně proniknout do hlavního města Republiky a unést kancléře Palpatina, vůdce Galaktického senátu. Zatímco se separatistická armáda droidů pokouší uniknout z obléhaného města s cenným rukojmím, dva rytíři Jedi se zoufale snaží polapeného kancléře zachránit ...

Komentář k filmu Velmi jsem se na tento film těšila už proto, že propojuje původní a novou trilogii a opravdu nezklamal. Nejlepší je zřejmě legendární souboj Anakina Skywalkera a Obi-Wana Kenobiho. Ewan McGregor jako Obi-wan křicící na Anakina v lávě je skvělý. To jeho zklamání, zlost a utrepní je zřejmě nejsilnější moment celého filmu.
Všechny komentáře k filmu 93+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka 1, Oficiální stránka 2, Oficiální stránka 3    Videotéka: přidat si do ní film

Na SW sem se opravdu těšila. Každý kdo na ně šel, šel hlavně z toho důvodu, aby se dověděl, co donutilo Anakina přestoupit na temnou stranu. Celkově mě film velmi zklamal - čekala sem větší prostor pro toto rozhodnutí (ne že se Anakin rozhodne během 2 minut a pak obrat o 180 stupňů a začne vraždit děti, postaví se proti Jedium, udělá prostě slepě vše, oč ho císař žádá), více nových zvuků (mile překvapila snad jen ještěrka na které jezdil Obi-wan), a co R2-D2? proč z něj udělali nejakčnější postavu celých SW? ... vůbec mi chybělo více prostoru pro příběh .. a co ta 5 minutová vzdychací scéna Padmé a Anakina?    Ale abych jen nekřivdila ... Yoda vypadal fantasticky - opravdu se povedl, bojové scény - většina z nich brilantní (úžasná scéna souboje Yody a císaře - ovšem až do chvíle kdy Yoda spadne a zabalí to - jako by předtím nespadl z mnohem větších výšek a nepokračoval v daleko horších situacích), výborný výkon Haydena Christensena jako Anakina ... jako celek byl film příjemn... Celá recenze
Pegas1632, 7 z 10

Popis filmu Star Wars: Epizoda III - Pomsta Sithů

Završení cesty ambiciózního mladého rytíře řádu Jedi Anakina Skywalkera k Temné straně Síly probíhá na pozadí Klonové války, jež prohloubila rozpory mezi mocichtivým kancléřem Palpatinem a Radou rytířů Jedi. Ve snaze zachránit těhotnou manželku Padmé, jíž dle jeho předtuchy hrozí smrt při porodu, podlehne Anakin nátlaku Palpatina, ve skutečnosti sithského lorda Dartha Sidiouse, a obrátí se proti Jediům, včetně svého učitele Obi-Wana Kenobiho. Zničením Jediů se demokratická Republika změní v uchvatitelské Impérium. Touto kapitolou uzavírá George Lucas po osmadvaceti letech (jež uplynuly od uvedení první, v chronologii příběhu však čtvrté epizody Hvězdných válek) svoji slavnou galaktickou ságu. A objasňuje v ní několik nevyřešených otázek, především tu nejzásadnější - proč se sympatický hrdina z prvních dvou epizod Anakin Skywalker změnil v největšího padoucha v galaxii Dartha Vadera.

V průběhu Star Wars: Epizody III: Pomsty Sithů rytíř Jedi Anakin Skywalker učiní osudové rozhodnutí. Tváří v tvář volbě, zda ztratit milovanou bytost nebo obětovat svou duši, aby získal moc na její záchranu, Anakin podlehne svůdnému lákadlu temné Síly. Právě to, jaké je Anakinovo rozhodnutí, proč tak učiní a jak se stane, že na sebe oblékne děsivé černé brnění, je obsahem legendy Hvězdných válek. Po třiceti letech čekání a přemýšlení, se filmoví diváci dozvědí pravdu, v třetím díle. Sami přesně zjistí jak a proč hrdinný Anakin Skywalker - předurčen k tomu, aby obnovil rovnováhu Síly a zajistil mír v celé galaxii - se stane obávaným Darth Vaderem, pravou rukou císaře. Diváci zjistí jak Anakinovi učitelé, chvástavý Obi-Wan Kenobi a drobounký Mistr Yoda, přežijí bájemi opředené zničení řádu Jedi, aby pak žili do konce svých dní skryti na vzdálených, nepřátelských planetách.

Dozvědí se co proměnilo zdánlivě benevolentního a uváženého kancléře Palpatina v diktátorského vůdce obávané Galaktické říše. Dozvědí se jak se zrodí Anakinovy děti, Luke Skywalker a Leia Organa, pak se odtrhnou ... aby se ujaly vedení legendárního povstání proti říši. "Jednotlivé kousky zapadnou do sebe, spojení bude navázáno," slibuje scénárista - režisér George Lucas, který končí ságu započatou v roce 1977 Hvězdnými válkami Epizodou IV: Nová naděje. Konečně bude dovyprávěna poslední kapitola." Jakmile Pomsta Sithů začne, dojde ke konečným katastrofickým bitvám Klonových válek po celé galaxii - včetně jedné na obloze nad městem - planetou Coruscant, nad sídlem rozpadající se republiky a také domovem rytířů řádu Jedi. Kancléř Palpatine byl zajat jako rukojmí zločinného generála Grievouse, vůdce armády droidů - mechanických bitevních jednotek separatistické Aliance.
Obi - Wan Kenobi a Anakin Skywalker podniknou zoufalý pokus o záchranu, tváří v tvář nekonečným komplikacím na osvobození Palpatina a na zničení Grievouse. Je to odvážný úkol, ale pouhý začátek nemilosrdných lítých bitev. Úvodní bitva odstartuje sérii událostí, které vedou pro Anakina k okamžiku pravdy. Vede dvojí život. Jako rytíř Jedi je tajně ženat s krásnou senátorkou Padmé Amidalou. Zneužívaje Anakinovy obavy z toho , že ztratí Padmé, Palpatine odhalí Anakinovi další stránku moci, tu, která je mu zapovězena, ale která mu dodá netušenou sílu.

Obi-Wan pozná Anakinův vnitřní rozpor a nakonec se musí střetnout se svým někdejším slibným žákem v bitvě světelných mečů na vulkanické planetě Mustafar. "Toto je doposud, nejakčnější, nejnapínavější a nejatraktivnější část všech Hvězdných válek." říká producent Pomsty Rick McCallum. "Jelikož fanoušci Hvězdných válek dlouho znají spoustu klíčových zápletek, které posouvají film, George chtěl připravit nečekaný zážitek, "Konečná bitva světelnými meči mezi Anakinem a Obi-Wanem je pouze jednou ze špičkových akčních sekvencí ve filmu Pomsta Sithů. "Je zajímavé kolik akce se odehrává v tomto filmu," říká McGregor. Jedním z vrcholných zážitků je úvodní kosmická bitva, která připomíná napínavé souboje stíhaček z Epizody IV Nová naděje i když technicky , se neodehrává v kosmu, ale ve vnější atmosféře Coruscantu. "To nám umožňuje ukázat strhující podívanou jako jsou masivní exploze, oheň a dým, valící se z kosmických lodí," říká McCallum. Odehrává se také prudký souboj muže proti muži mezi Obi-Wanem a Grievousem, který je mrazivou kombinací droida a člověka, předpovídající osud samotného Anakina Skywalkera.
"V průběhu filmu Pomsta Sithů probíhají po celé galaxii Klonové války, takže všichni jsou ve střehu, připraveni na to, že v kterýkoli okamžik může k něčemu dojít," říká Lucas. Akce v Pomstě Sithů je také rozhodující článek k Nové naději, která začíná když Darth Vader a jeho stoupenci, přepadnou povstaleckou kosmickou loď. Je to závěrečná epizoda v Lucasově sáze, která se zrodila začátkem sedmdesátých let. "Byl to dlouhý dávný příběh, většinou o postavách, které měly dorazit tam kde jsou v Epizodě IV Nová naděje," říká Lucas . "I když jsem nezačal psát vyprávění na příštích 20 let, struktura tohoto příběhu se příliš nezměnila. Vždycky jde o epický příběh otce, který je zachráněn svými dětmi." "Co mě vedlo k tomu, abych režíroval Epizody I, II a III? Anakinův příběh, který začíná jako dobrý člověk, ale, který se stane ďáblem - a nakonec, je zachráněn svými dětmi. Je vzrušující sledovat jak to všechno do sebe zapadne."

Kruh se uzavřel
Produkce Star Wars: Epizody III Pomsty Sithů probíhala postupně po celém světě.
Je prakticky vyloučeno určit přesně, kdy začala produkce Hvězdných válek: Epizody III - Pomsty Sithů. Z mnoha hledisek se jedná o film, který byl připravován téměř 30 let, protože George Lucas poprvé načrtnul své náměty na ságu rodiny Skywalkerů, příběh, který se odehrával za bouřlivé války zuřící ve vzdálené galaxii. Hlavní natáčení začalo ve Fox Studiích v Austrálii v Sydney, New South Wales v 8:07 ráno, 30. června 2003, kdy se scénárista - režisér Lucas, producent Rick McCallum a dva herci Epizody III - Hayden Christensen a Ewan McGregor - sešli s R2-D2 a se štábem (více než 100 lidí) k prvnímu natáčecímu dni. "Epizoda III probíhala pozoruhodně hladce a její produkce byla skutečná radost," říká McCallum. "Původní natáčení trvalo 55 dní, což je standard pro natáčení Hvězdných válek, a mnohem kratší než délka natáčení většiny velkofilmů. To je díky Georgeovi a díky profesionalitě našich herců a členů filmového štábu. Meli jsme velké štěstí, protože všechno šlo jako na drátku."
Kromě studií v Austrálii a ve Spojeném království, byl film natáčen v Číně, v Thajsku, ve Švýcarsku a v Tunisku - čímž bylo dosaženo vytvoření nových planet, které v Pomstě Sithů uvidíme. Filmový štáb se také vydal v roce 2002 do Itálie, aby splnil napínavý ale nebezpečný úkol: natočit efektní výbuch sicilské sopky Etny. Natáčení bylo pouhým začátkem procesu převedení Pomsty Sithů na plátno. Lucasův jedinečný styl spočívá v použití scénáře jen jako plánů na natočení filmu, který si představuje. Vysvětluje, "scénář, podle kterého začneme točit se velmi liší od filmu, který diváci uvidí. Když se dívám na scénu, která se odehrává na plátně, dostanu často nové nápady jak vyprávět tento příběh, a jsem schopen to dát dohromady v průběhu střihání a přetáčení. Tak mě opravdu baví natáčet film," říká. "Začnu "obvyklým" střihem a postprodukcí a dotáhnu to do extrému." Pomocný střihač Ben Burtt a také filmový zvukař, říká, že Lucasův neortodoxní produkční styl filmům prospívá. Filmy Hvězdné války neodmítají současné stylistické techniky," říká Burtt. Vypadají víc jako filmy z třicátých a čtyřicátých let minulého století Paradoxně, proces, kterým jsme dosáhli klasický způsob vyprávění je netradiční. George rozláme filmy na kousky a pak je skládá dohromady , neboť se začíná dívat na to co nashromáždil. Je to skoro jako dávat dohromady animovaný film, protože ten proces je tak proměnlivý."

Postprodukce probíhala koncem léta v Shepperton Studios v Anglii - 11 dní. (Dříve téhož roku probíhalo natáčení Wookiů v akci, v Sydney.) Produkce se v lednu 2005 přesunula do Elstree Studií v Borehamwoodu, v Anglii. Hayden Christensen vystupoval v posledního záběru filmu: zběsilém úprku po lávce. Když Lucas tiše prohlásil filmovému štábu, "Stop - balíme to", natočily kamery poslední záběr Hvězdných válek. Náhodně se tak stalo v Ateliéru 8 v Elstree, na stejném místě, kde Lucas v roce 1976 natáčení filmu Nová naděje začínal. "Kruh se uzavřel," říká McCallum. "George z toho měl opravdu radost."
Řemeslná dovednost Pomsty
Tým talentovaných umělců. Vytvoření vzhledu Star Wars: Epizoda III
Jestli je George Lucas otcem Hvězdných válek, jak umělecké oddělení je jejich chůvou, jejich živitelem, pomáhá rozvíjet Lucasovy nápady. Umělecký koncept je součástí vývoje filmu Hvězdné války.od začátku sedmdesátých let, kdy ilustrace proslulého Ralpha McQuarrieho pomohly vysvětlit Lucasovu představu vedoucím pracovníkům společnosti Twentieth Century Fox a získat pro tento film "zelenou." Filmu Pomsta Sithů dalo Umělecké oddělení základní vizuální rámec pro produkčního výtvarníka Gavina Bocqueta, kostýmní návrhářku Trishu Biggar a pro celý tým umělců zvláštních efektů ve společnosti Industrial Light & Magic. Hlavními výtvarnými supervizory byli Ryan Church a Erik Tiemens. Práce na filmu Pomsta Sithů začala v době, kdy byla dokončována výprava filmu Klony útočí.

"Začátek je moje nejmilejší část celého procesu," říká producent Rick McCallum. Od chvíle, kdy jsme začali, kdy George psal ještě scénář, cokoli, co výtvarné oddělení nakreslí nebo vymyslí, se může ve filmu objevit. George je přístupný ke všemu. Nic není vytesáno do kamene." Skupina 12 talentovaných umělců vytvořila produkci zobrazením všeho od Anakinova a Obi-Wanova souboje světelnými meči, přes planetu Utapau, k Anakinovým účesům. Mnoho z jejich pojetí má jistou souvislost s filmem Nová naděje, který byl navržen téměř před třiceti léty. Umělci strávili skoro rok prací na návrzích dopravních prostředků, scén, nábytku, uniforem - na všem co diváci uvidí. Velkou motivací bylo navrhnout novou postavu filmu Pomsta Sithů, postavu zlého generála Grievouse. Ještě předtím než se Lucas přesně rozhodl jaký Grievous bude, požádal výtvarníky o nápady. Jeho jediný pokyn: udělejte Grievouse jako kombinaci mimozemšťana a droida a udělejte to tak, aby vypadal strašidelně. "Při práci můžete provádět změny, udělat si to po svém a rozvíjet vlastní nápady, " říká výtvarník Warren Fu, který je stoupencem myšlenky žijícího vetřelce uvnitř droidova těla. "Je to tak trochu ozvěna toho v koho se Anakin promění, říká Lucas, vysvětluje proč se přiklonil k této myšlence. Výtvarné oddělení mělo také největší vliv na výtvory produkčního architekta Gavina Bocqueta a kostýmní návrhářku Trishu Biggar, kteří oba pracovali na I. a II. Epizodě. Každý měl jiný úkol. Přesto jejich podstata vycházela ze stejné základní potřeby - využít Epizodu III jako vizuální propojení mezi bohatou, romantickou opulentní Skrytou hrozbou a Klony útočí, a drsnější i když klasické pojetí původní trilogie Hvězdných válek.
Souboj Jediů
Dosáhnout filmového zpracování vrcholného souboje v bitvě světelných mečů na plátně bylo dobrodružstvím samo o sobě.
Za 100 let kinematografické historie, se odehrálo bezpočet epických bitev mezi hrdiny a padouchy. Ale žádná z nich nebyla tak netrpělivě očekávána ani nebude tak do podrobna rozebírána filmovými diváky jako závěrečné utkání mezi Anakinem Skywalkerem a Obi-Wanem Kenobim, které tvoří vyvrcholení Hvězdných válek: Epizoda III Pomsta Sithů. " Není to poprvé co se utkají hrdinové se světelnými meči a předvedou šermířské umění mezi dvěma postavami, ale očekává se, že bude nejnapínavější" říká koordinátor kaskadérů a mistr meče Nick Gillard, který také pracoval na kaskadérských kouscích filmů Skrytá hrozba a Klony útočí. "Zašli jsme jak nejdále to šlo v oblasti bojového stylu Jediů," říká. "Vsadili jsme v tomto filmu na všechno." Návrh scény a choreografické zpracování této sekvence - stejně tak jako mnoha jiných akčních scén filmu - říká Gillard - napřed diskutoval se scénáristou - režisérem Georgem Lucasem.

Bojová dokonalost postavy byla hodnocena stupni od 1 do 10.
"Obi - Wan je na stupni 8, což je místo, kde Anakin začíná. Ale Anakin postoupí na stupeň 9 a rozdíl mezi 8 a 9 je obrovský. Jedi se může dostat na úroveň 9, ale to je rozdíl mezi světlem a tmou. Souboj vám vlastně poskytne představu o těchto postavách, protože Anakin se naučil bojovat, je mimořádně talentovaný - ale není dospělý po stránce duševní.
"Znal jsem to z příběhu a to mi velmi pomáhalo v choreografii této sekvence" říká Gillard. Hayden Christensen, který hraje Anakina a Ewan McGregor, představitel Obi-Wana Kenobiho, měli před sebou velký úkol. Dorazili do Sydney a začali zkoušet a trénovat. Christensen měl velmi tvrdý přípravný plán. "Hayden pracoval tvrdě," říká Gillard. "Šest hodin denně trénoval s mečem s námi, pak pak ještě dvě hodiny trénoval zvlášť. Musel jíst asi šestkrát denně!" Vrcholná bitva mezi Obi-Wanem a Anakinem je pouze jednou z mnoha kaskadérských sekvencí, na kterých Gillard pracoval. Ani si jich nevšimnete tak, jakobyste si všimli v jiných filmech, protože je tam spousta jiné akce. Myslím, že jsem věnoval stejné množství času kaskadérským kouskům, jako šermu. Bylo to velmi náročné a namáhavé."
Lucas říká, že Gillardova práce je nedílnou součástí úspěchu filmu Pomsta Sithů." Vytvoření akční scény je velmi těžká práce," říká. "Nick pracoval s Haydenem a s Ewanem a udělal z nich úžasné šermíře.

Temná strana, světlá strana
Pomsta Sithů znamená pro hlavní představitele novou motivaci a nová poznání.
Cesta Anakina Skywalkera do temné strany síly dodává filmu temnější, tragičtější náladu než je tomu u jiných filmů ságy Hvězdné války. Pro herce, kteří představují ty postavy, to znamenalo příležitost předvést novou úroveň sofistikovaného a odlišného herectví.
"Důvody Anakinovy volby vycházejí z reality, kterou všichni prožíváme a chápeme ji," říká Hayden Christensen, který hraje muže proměňujícího se ve Vadera. " Musím s Anakinem prozkoumat skutečně obtížné teritorium a to je pro mě jako pro herce vzrušující."

Scénárista - režisér George Lucas říká, že Christensen dodává roli emocionální náboj. "Jeho vlastnosti Darth Vadera vycházejí z jeho osoby. Hayden má určitě temnou stránku a to je jeden z důvodů, proč jsem ho obsadil. Je pohledný a okouzlující, což je důležité protože, kdyby byl Anakin vždycky jenom Darth Vader, koho na světě by zajímal? Je to obtížná transformace a Hayden ji provádí skvěle." Christensen, dlouhodobý fanoušek Hvězdných válek, se neproměnil pouze duševně, ale do konce natáčení v Sydney, se dokonale proměnil i fyzicky.
"Na to až si obléknu nový kostým Vadera, jsem se těšil od chvíle, kdy jsem byl do této role obsazen," říká a dodává, že musel pro tuto roli přibrat 10 kilo svaloviny. Tento kostým, říká Christensen, byl také vybaven zvláštním přístrojem, který upravuje nezapomenutelný zvuk Vaderova mechanického dýchání. Tento kostým a můj herecký výkon v roli Vadera by bez toho nebyl kompletní." Když se Christensen poprvé objevil na place v kostýmu Darthe Vadera, vzpomíná Rick McCallum, přišlo se na něj podívat celé Studio Fox. Všichni slyšeli o jeho vzezření, a zdálo se, že všichni se chtěli stát svědky tohoto okamžiku. "Stovky lidí se sešly toho dne na place, aby se podívaly na Haydena. Byl to okamžik, na který jsme čekali, a byl to nejvýznamnější a nejpoetičtější den celého natáčení." Ten zážitek byl pro Christensena trochu jiný. "Jak jsem se těšil na to, až obléknu tento kostým, tak jsem měl co dělat, abych se udržel na nohou, abych nepřepadl a nezničil kostým," zasměje se. "Jakmile byly spuštěny kamery a George vykřikl "akce," bylo to neuvěřitelné. Když jste uvnitř kostýmu, cítíte se mocný a ďábelský. I dnes, téměř po dvou letech na něj nemůžu zapomenout - a neumím řádně vyjádřit, jaký to byl pocit."

Anakinův pád do temnoty nastane navzdory zoufalému úsilí jeho učitele Jedi a jeho nejlepšího přítele, Obi-Wna Kenobiho, který se snaží zabránit nevyhnutelnému. "V tomto filmu," vysvětluje scénárista-režisér George Lucas," je Obi-Wan zrazen velmi hluboce na několika úrovních. Jeho reakce jsou zachyceny v Epizodách IV, V a VI." Podle Ewana McGregora, který hraje roli Obi - Wana po třetí, byl film Pomsta Sithů nejuspokojivější z hlediska jeho role. "Obi-Wan měl v tomto filmu mnohem více akce," říká, " a George napsal příběh, který vede mou postavu tam, kam jsem vždycky doufal, že půjde. Obi-Wan opravdu miluje Anakina, a prožije hluboké zklamání a smutek, když vidí, že Anakin sklouzl do temnoty. Byla to velmi zajímavá role."
Fantazie pomsty
ILM vizuální efekty tvoří čarodějové v bezprecedentním počtu zlváštních efektů pro film Pomsta Sithů.
Více než v předchozích epizodách ságy Hvězdné války, Pomsta Sithů, jsou zobrazeny světy a prostředí, pro které nebyly nalezeny vhodné exteriéry na zeměkouli. K vytvoření mimořádných zážitků z jiných světů, scénárista - režisér George Lucas a producent Rick McCallum se znovu obrátili k čarodějům v Industrial Light & Magic, ve společnosti, která byla založena k vytvoření efektů pro film Nová naděje. Pomsta Sithů obsahuje více než 2200 vizuálních efektů. Existuje několik záběrů s 50 nebo 60 různými prvky. Většinou si lidé neuvědomí, že se jedná o efekty," říká producent McCallum. Mnohé z těchto "neviditelných" efektů byly klíčové pro vytvoření osmi planet, které se objevují ve filmu - ve většině filmů Hvězdných válek. Lucas povolal dva supervizory zvláštních efektů, Johna Knolla a Rogera Guyetta, aby se podělili o tento mimořádný úkol, každý přebíral zvláštní zodpovědnosti za určitou akční sekvenci a typ efektu, který probíhá během filmu. Rob Coleman se vrátil jako režisér - animátor, zopakoval si tak svou roli - za kterou byl nominován na Oscara za film Skrytá hrozba a Klony útočí.

O hudbě

Nositel Oscara John Williams se vrací, aby natočil poslední soundtrack Hvězdných válek.
George Lucas často říkal, že zvuk představuje pro filmové návštěvníky nejméně 50 procent filmového zážitku. Nesmírným přispěním ke zvukové podobě Hvězdných válek:Epizoda III Spomsta Sithů byla filmová hudba Johna Williamse, jehož spolupráce s Lucasem přetrvává celou ságu, zvyšuje akci, prohlubuje emoce a filmoví diváci po celém světě odcházejí z kina pobrukujíce a pískajíce si Williamsovy nezapomenutelné melodie. "Jsem šťasten, že jsem dokončil celý cyklus filmů o Hvězdných válkách, říká Williams. "Pracujeme s Georgem na těchto filmech 28 let. Je to jedno z nejtrvalejších partnerství v kinematografické historii." Londýnský symfonický orchestr účinkoval ve všech šesti filmech. "Neplánovali jsme to," říká. "Je to jako dobré manželství. Ohlédnete se po všech těch letech a řeknete: "páni, dokázali jsme to, přes všechny problémy." Lucas souhlasí. "John je úžasný spolupracovník. Ty filmy by nebyly bez jeho hudby takové."I po všech těch letech, Williams říká , že skládat filmovou hudbu k Hvězdným válkám byla mimořádná výzva. "Tyto filmy vyžadují víc hudby než kterýkoli film, který znám," říká Williams. "Hudba začíná od úvodního záběru a pokračuje po téměř celou dobu promítání. Williams poznamenává, že si mimořádně užíval filmovou hudbu k filmu Pomsta Sithů. George vykonal mimořádnou práci propojením mezi oběma trilogiemi, a já jsem chtěl provést totéž v oblasti hudby. Epizoda III má více hudebních odkazů k první trilogii, než předchozí dva filmy."

George Lucas
Poprvé na sebe upozornil svými filmařskými schopnostmi jako student na universitě v Jižní Kalifornii, když jeho krátký film Electronic Labyrinth THX 1138 4EB získal hlavní cenu na National Student filmovém festivalu. V roce 1971, použil produkční studio American Zoetrope v San Franciscu a svého dávného přítele Francise Forda Coppolu jako výkonného producenta, Lucas přeměnil krátký film na svůj první celovečerní film. Pak následoval nízkorozpočtový film Americké nápisy na zdech (1973), který se stal nejúspěšnějším filmem své doby. Ale Lucasovým třetím filmem v roce 1977 Hvězdné války se všechno změnilo. Ošidně jednoduchá morální pohádka o dobru proti zlu, vyprávěla o fantastické krajině exotických planet a o bizarních bytostech. Hvězdné války se staly fenoménem. Lucas, který v té době odmítal přijmout omezení filmové tvorby, vytvořil svou vlastní společnost vizuálních efektů, Industrial Light & Magic, aby vytvořil svou představu skutečností. Lucas je vypravěč a výkonný producent série kasovních trháků na počátku osmdesátých let, počínaje pokračováním ságy Hvězdných válek, Impérium vrací úder v roce 1980 a Návrat Jediho v roce 1983.

Cesta na tajuplný ostrov 2
(Journey 2: The Mysterious Island) Josh Hutcherson dostane zakódované tísňové volání ze zá...
dnes 18.20