fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

61% 1523 hlasů
film / krimi, komedie, USA, , 101 min., od 15 let
Kinopremiéra v ČR 20.5.2004, DVD od 20.10.2004 Warner

Režie:
Herci: , , , , , více...
starNastavit upozornění

V TV televize st. 26.2. Film+ 18.45, so. 22.2. Prima MAX 11.20 /ST/
Film+ 18.45
Prima MAX 11.20




Ukázka
00:30



Když si lotr o to říká, chytíme ho za pytlíka.
Detektiv Ben Starsky je nejhorlivější tajný policista, který pracuje v chudých čtvrtích města Bay City v Kalifornii. Je šíleně oddaný své práci. Když má službu on, žádný zločin nezůstane nepotrestaný - a on je ve službě pořád. A to je dobře, protože musí splnit pěkně veliká očekávání: jeho matka byla u sboru legendou, jedna z nejlepších policistek v historii Bay City. Ale zatímco ona měla celou dobu jednoho partnera, Starsky kvůli svému zanícení mění partnery rychleji než ponožky.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Bena Stillera i Owena Wilsona mám v komediálních rolích moc ráda a tady v tomto snímku si ti dva spolu neuvěřitelně sedli, celou dobu se perfektně vzájemně doplňovali, takže výsledkem je naprosto zábavný film... Dost mě překvapil (musím uznat, že příjemně) Snoop Dogg, který se své role zhostil bravurně a také Will Ferrell, který mě při svých scénách rozesmíval asi nejvíc :thumbsup:
Všechny komentáře k filmu 22+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka 1, Oficiální stránka 2    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Starsky & Hutch

obrazek
Detektiv Ken "Hutch" Hutchinson má svoje osobní pracovní problémy. Je to dobrý policista, ale jeho nebezpečně bezstarostná povaha a touha po rychle vydělaných penězích mu moc úspěchů v práci nepřináší. Má prvotřídní instinkty, ale právo bohužel bere jako prostředek na přilepšenou. Dobey, kapitán městské policie v Bay City, vymyslí dokonalou věc, která vyřeší jeho dva největší problémy: dá Starskyho a Hutche dohromady a pošle je do ulic.
Jakmile se tito dva nesourodí partneři pustí první den do boje proti zločinu, objeví se ve vodě mrtvé tělo. S pomocí Hutchova dynamického mazaného informátora Huggy Beara začnou řešit tajemnou vraždu. Když se vydají po první stopě, potkají Staci a Holly, místní roztleskávačky, které se horlivě hrnou do toho, aby jim mohly pomáhat.
Všechny známky vedou k bohatému obchodníkovi Reese Feldmanovi, ale Starsky a Hutch proti němu nemají žádné důkazy. Aniž by o tom věděli, Feldman vymyslel plán, jak zneškodnit DEA a má v úmyslu uskutečnit největší a nejlukrativnější drogový obchod, jaký se mu kdy povedl.
Nesourodá dvojice musí použít ty nejmazanější dovednosti tajných policistů, nejhrubší pouliční finty a nápadně dobrý vzhled, aby zločin vyřešili a zločince poslali za mříže.


O filmu

<
obrazek
Od září 1975 do srpna 1979 běžel na televizních obrazovkách populární seriál Starsky & Hutch, ve kterém se představili Paul Michael Glaser a David Soul v rolích dvou neohrožených detektivů. Kromě toho, že v ulicích Bay City každý týden potírali zločin, dařilo se jim navíc činit tak s nevídanou elegancí. Měli frajerský ohoz, moderní účes a žihadlo: Starskyho milovaný Ford Gran Torino červené barvy s charakteristickým bílým pruhem.

V seriálu Starsky & Hutch se diváci seznámili s dvojicí policistů, jaké dosud na televizní obrazovce nikdy neměli šanci vidět - nechovali se podle předpisů a k řešení zločinů používali velmi nekonvenční metody. Mezi ně patřila i spolupráce s Huggy Bearem - ultramoderním a místních poměrů znalým informátorem s unikátní slovní zásobou, který neustále pendloval na hranici mezi životem svatouška a kriminálníka. Vztah mezi oběma detektivy byl výjimečný v tom, že se nebrali příliš vážně a měli společný smysl pro humor, který v podobných seriálech z tehdejší doby (Dragnet, Adam-12) scházel. Neotřelá kombinace drsného kriminálního dramatu a občasné ironie katapultovala seriál do čela žebříčků sledovanosti, kde se udržel po celou dobu vysílání. Přestože v roce 1979 seriál skončil, dodnes má spoustu fanoušků.
obrazek
V roce 1998 producenty Alana Richeho a Tonyho Ludwiga napadlo natočit remake původního seriálu v podobě celovečerní filmové komedie. "Byl jsem velkým fanouškem seriálu," vzpomíná Riche. "Měl hlavu i patu a byl velmi současný. Vždycky se mi líbil vztah mezi Starskym a Hutchem a často jsem si představoval, jak by se dal převést do filmového zpracování. Je to klasická dvojice hrdinů, kteří mají úplně odlišné povahy - zatímco Starsky je potrhlý a impulzivní, Hutch se chová zcela flegmaticky. Každý z nich má určité schopnosti, ale dohromady jsou natolik sehraný pár, že vydají za tři."

Producenti brzy zjistili, že autor seriálu William Blinn je také držitelem práv k případnému filmového zpracování. V minulosti byl již několikrát kontaktován s nabídkou celovečerní verze, ale nikdy nebyl touto představou nadšen. "Ta představa začala být reálná teprve v okamžiku, kdy jsem se setkal s Alanem a Tonym," říká Blinn. "Jejich nadšení mě donutilo změnit názor." Blinn považoval jejich představy o filmovém zpracování za velmi neotřelé a perspektivní a rád přijal nabídku ke spolupráci.

obrazek
Riche s Ludwigem oslovili studio Warner Bros. Pictures, kde se k nim přidal producent Akiva Goldsman. "Na Starsky & Hutch je zajímavé to, že stejně jako u mnoha dalších seriálů z doby, kdy jsem byl dítětem, vyvolávají vzpomínky jiné pocity, než jaké by provázely váš divácký zážitek v případě, že byste se na tento seriál dívali až dnes," říká Goldsman.

Když se herec Ben Stiller dozvěděl, že studio Warner Bros. Pictures získalo práva na tento kultovní seriál, projevil zájem o roli detektiva Daveho Starskyho a se svým produkčním partnerem Stuartem Cornfeldem se brzy stal vítaným přírůstkem do filmového týmu. "Na Starskyho a Hutche jsem si hrál, když jsem býval dítě," vysvětlujte Stiller. "Tak jsem si říkal - proč do toho nejít i jako dospělý? Tedy, samozřejmě je zde spousta důvodů, proč bych to neměl dělat, ale rozhodl jsem se, že je budu ignorovat a tu roli si stejně zahraju."

"Je úžasné, jak moc Ben připomíná Paula Glasera," pochvaluje si Riche. "Je velmi odevzdaný své práci a má velkou vášeň k postavě Starskyho. Měli jsme štěstí, že jsme s ním mohli pracovat. Přes něj jsme pak našli vhodného člověka na režisérský post a Owena pro roli Hutche."

obrazek
Stiller se při svém rozhodování zaměřil na režiséry, kteří by dokázali vytěžit humor ze seriálu, jež byl původně z převážné části detektivní. Jeho pozornost upoutal Todd Phillips, který se v té době těšil z čerstvého úspěchu komedie Road Trip a začínal pracovat na filmu Old School.

Stiller si velmi pochvaloval Phillipsovo originální pojetí: "Todd k filmu přistupoval, jako by se jednalo o neúspěšný pilotní díl k původnímu seriálu, chtěl jej natočit způsobem, jakým by se natáčel skutečný televizní film v 70. letech. Nechtěl si na nic hrát - jeho záměrem bylo zůstat věrný tehdejšímu stylu a nechat samovolně vyznít ironii, která pramení z nynějšího třicetiletého odstupu. Tento film je inspirován seriálem, který byl v době svého vysílání fenomén, a my jsme se nesnažili jej nijak parodovat nebo zesměšnit - nechtěli jsme tím filmem říct ,hele, jak byly 70. léta praštěný!'"

"V podstatě bych to popsal jako komediální romantický příběh o dvojici heterosexuálních mužů," říká Phillips. "Romantické komedii je film podobný v tom, že spolu ti dva ze začátku nevycházejí, pak si začnou rozumět, posléze se rozhádají a nakonec se znovu dají dohromady a stanou se ještě většími přáteli, než jakými byli kdy předtím. Rozdíl je jen v tom, že tentokrát podobným vývojem neprochází zamilovaná dvojice, ale dva heterosexuální detektivové."

obrazek
Producenti a režisér začali spolupracovat se scénáristou Johnem O'Brienem, který píše scénáře pro Goldsmanovu společnost Weed Road Pictures. Pracovní verze scénáře, která obsahovala základy příběhu a vztahů mezi postavami přesvědčila studio, aby dalo tomuto projektu zelenou.

Phillips poté přibral do týmu svého dlouholetého kolegu Scota Armstronga, se kterým v minulosti napsal scénáře k filmům Road Trip a Old School. Společnými silami se jim podařilo vyzdvihnout odlehčenější momenty seriálu, aniž by zcela opomněli jeho dramatický nádech, a tak původní předlohu převést do plnohodnotné akční komedie.

Netrvalo dlouho a herecké obsazení filmu obohatil další ze Stillerových přátel - komediální herec Owen Wilson, který se zhostil role detektiva Kena "Hutche" Hutchinsona. Starsky & Hutch se točí okolo blízkého vztahu mezi dvěma hlavními hrdiny, proto musela "chemie" mezi oběma hlavními představiteli bezvadně fungovat. Stiller s Wilsonem společně pracovali mimo jiné na projektech Cable Guy, Fotr je lotr, Taková zvláštní rodinka a hitu Zoolander. Film Starsky & Hutch, ve kterém kombinací svého talentu a přirozené souhry dodali původnímu seriálu komediální nádech, je jejich šestým společným filmem.

obrazek
"Obsazení Owena mi přišlo jako přirozená volba, protože jsme kamarádi a vztah mezi Starskym a Hutchem je založen na jejich vzájemné důvěře. Tím nechci říci, že bych Owenovi důvěřoval - bože chraň - ale mám ho rád a připadá mi zábavný. Čili když si odmyslím důvěru, tak máme v podstatě stejný vztah jako ty filmové postavy. A Owen je navíc blonďák, což bylo při castingu další nesporné plus," dodává Stiller.

"Oba dva mají opravdový improvizační talent a umí na sebe navzájem skvěle reagovat," říká producent Stuart Cornfeld. "Jejich kreativní a komediální potenciál je z velké části založen na tom, že se vzájemně doplňují; Ben je extrémně bezprostřední a neustále je ho vidět, zatímco Owen spíše žije ve svém vlastním světě. Kombinace dvou lidí, z nichž je jednoho všude plno a druhý se naopak tváří, jako by tam ani nebyl, je pokaždé velmi slibná. Oba jsou velmi chytří a talentovaní scénáristé a navzájem si sebe velice váží."

Wilsonovo vysvětlení, proč byl do role obsazen, je dobrou ukázkou jeho profesionálního souladu se Stillerem: "Myslím si, že jsem Benovi připadal vhodný do role Hutche díky mým blonďatým vlasům. Neřekl bych, že v tom bylo něco víc." Na jeho spokojenosti s obsazením a znalosti role má jistě podíl také fakt, že seriál sledoval jako dítě. "Byl to první seriál, kterému jsem v dětství propadl. Teprve pak přišlo Magnum P.I. a Miami Vice."

obrazek
Původní Starsky & Hutch přinesl do policejního žánru nový prvek v podobě titulní dvojice parťáků, který byl později mnohokrát napodobován v různých filmech i televizních seriálech. "Myslím, že seriál byl tak úspěšný částečně díky tomu, že se oproti ostatním více blížil realitě," říká Wilson. "Při natáčení filmu jsme měli několik poradců z LAPD, kteří nám vyprávěli, jak velkou roli hraje v policejní práci kamarádství - velká část dne je věnována chytání zločinců, ale patří k tomu i poflakování a vtipkování s ostatními kolegy."

"Žánr policejních filmů, v jejichž ústředních rolích jsou dva nerozluční parťáci, je už trochu unavený. Ale dobrá zpráva je, že si dal před tímto filmem šlofíka a vzbudil se čerstvý a připravený strávit zbytek dne jako dobrý, veselý a svěží žánr. Například jsme se až dosud nesetkali se situací, kdy se detektivové v přestrojení za mimy vydají na židovský rituál," podotýká Stiller.

Kromě Starskyho a Hutche byl stěžejní postavou seriálu také nezapomenutelný Huggy Bear - chytrý informátor, který detektivy spravoval o dění v okolí. Jelikož byl v seriálu velmi populární, musel jeho nový představitel přinést do své role spoustu nenuceného šarmu a pohodového humoru. Tuto roli obsadil úspěšný rapper a talentovaný herec Snoop Dogg.

obrazek
"Když jsme byli mladší, žádná jiná postava v televizi nebyla tak v pohodě jako Huggy Bear," vzpomíná Phillips. "Tehdy jste se v televizi s podobnými lidmi zkrátka nesetkávali. Obsadit do role Snoopa mi přišlo logické, protože on zkrátka je tak v pohodě jako Huggy Bear. V jeho podání vyznívá postava zcela reálně."

Většina filmu byla natočena na skutečných místech, přičemž produkční tým se musel přesouvat z místa na místo téměř každý den. Tyto okolnosti kladly mimořádné nároky nejen na přepravu techniky, ale také na práci hlavního výtvarníka Eda Verreauxe. "Jednou z největších komplikací byl fakt, že dnešní Bay City je mnohem členitější město než Bay City v době uvedení seriálu. Tuto atmosféru jsme proto museli na každém natáčecím místě uměle vytvořit."

Natáčení filmu z určitého historického období má svá specifická úskalí. Za běžných okolností by natáčení na rušné ulici znamenalo zkoordinovat pohyb několika stovek komparzistů a několika desítek dopravních prostředků - což je sám o sobě nemalý problém. Pokud se ale film odehrává v roce 1975, musí mít všech tři sta komparzistů patřičný kostým, make-up a účes a všechna vozidla musí odpovídat době. Kromě toho je třeba dávat pozor na dopravní značky, semafory a různé anachronické detaily jako například satelitní paraboly, které musely být ze záběrů odstraněny. Musely být také nahrazeny všechny kalendáře, časopisy, modernější umělecké dekorace a reklamy. Ve všech ohledech je oproti běžnému natáčení těžší uhlídat, aby všechno klaplo.

obrazek
"Ačkoliv film ve výsledku vypadá velmi jednoduše, ve skutečnosti to byl jeden z nejnáročnějších projektů, na kterých jsem kdy pracoval," říká Verreaux, který se v minulosti podílel na filmech jako Mise na Mars, Jurský park 3 nebo Král Škorpión. "Nebylo to ani tak o designu, jako spíše o snaze spojit všechny střípky do funkčního celku. O nalézání prvků, které do filmu nepatří - žádné tlačítkové telefony, žádné mobily, žádné plastikové lahve s Dobrou vodou a podobně."

Filmaři si zakládali na tom, aby humor ve filmu pramenil výhradně z postav a nikoliv z vyumělkovaného prostředí. "Když jsem se poprvé setkal s Toddem, řekl jsem mu, že za svůj úkol považuji vytvořit reálné prostředí a to také udělám. Nebudu se snažit, aby prostředí vypadalo legračně. Pokusím se zkrátka navodit co největší pocit reality a bude jen na něm a jeho hercích, aby filmu dodali humor."

Ukázkou tohoto přístupu jsou byty, ve kterých filmové postavy žijí. Aniž by byly samy o sobě nějakým způsobem humorné, odrážejí charakter svých nájemníků. "Hutch je v podstatě lenoch a flákač, zatímco Starsky je velká pečlivka," říká Verreaux. "Hutch je polda, který žije na hraně a nijak se nebrání pokušení vzít úplatek nebo pro sebe shrábnout nějaké peníze. Starsky je naopak vzorný a snaží se být nejlepším policistou všech dob. Jeho byt je mnohem čistější, všechny věci má pečlivě urovnány a zdi zdobí plakáty k filmu Špinavý Harry s Clintem Eastwoodem. Stěny jsou hnědé a béžové - v 70. letech se při malování bytů často používaly docela hrůzné barvy, což jsme se do filmu snažili zakomponovat."

obrazek
Verreauxovi bylo jasné, že Reese Feldman, který se mylně považuje za významnou osobnost kriminálního podsvětí, potřebuje dům, jež by vyhovoval jeho představám o své vlastní důležitosti. "Reese je úlisný mladý zbohatlík, který si myslí, že mu projde i vražda. Nejdříve jsme uvažovali nad tím, že bychom jej ,ubytovali' ve zbrusu nové vile, ale přišlo nám, že se možná cítí na víc. Šli jsme se tedy podívat do starších oblastí Los Angeles a našli jsme dům z 20. let, který působil opravdu luxusně. Je odrazem Reeseho životního stylu - hraje si na velkého gangstera, ale ve skutečnosti je jen obyčejný mamlas se spoustou peněz."

"Dali jsme si záležet na každém detailu, abychom vytvořili kompaktní obraz tehdejší doby," říká Ludwig. "Zároveň jsme ale chtěli dosáhnout toho, aby byl film živý a neodehrával se v nějakém surrealistickém spodobnění světa v 70. letech. Vypadá zkrátka, jako by byl natočen v roce 1975."

Stejnou péči museli věnovat filmaři také kostýmům, které měla na starosti Louise Mingenbach. "Toddovi hodně záleželo na tom, aby byly kostýmy co nejvěrnější obdobou oblečení z původního seriálu. Hodně času jsme strávili tím, že jsme hledali jejich originální kostýmy nebo vytvářeli jejich repliky."

obrazek
"Snažili jsme se co nejvíce přiblížit oblečení ze seriálu," říká Phillips. "Stali se z nás maniakální puntičkáři - Ben nosí stejné prsteny, stejnou bundu, stejné džíny i stejné boty, které jsme museli znovu vyrobit. Užili jsme si při tom spoustu zábavy."

Otázkou je, zda byla stejná zábava tyto kostýmy také nosit: "Oblečení bylo fakt docela těsné," vzpomíná Stiller. "V 60. a 70. letech bylo těsné všechno. Vzbuzuje to ale příjemný pocit, že jste chráněni."

Producent Ludwig, který byl u původního seriálu tiskovým agentem, považuje novou inkarnaci obou agentů za velmi zdařilou. "Než jsme začali film natáčet, udělali jsme na pláži několik zkušebních fotek s Owenem a Benem, které byly přesnými obdobami promo obrázků k seriálu, které v 70. letech nafotili David Soul a Paul Michael Glazer. Podobnost byla až zarážející. Mají stejné zbraně, oblečení i účesy - z fotek je úplně cítit Starskyho nervní a prudká povaha a Hutchův pohodlný a bezstarostný styl."

obrazek
"Když se pozorně podíváte na původní seriál, zjistíte, že 70. léta v něm nejsou zobrazena nijak křiklavě," podotýká Mingenbach. "Tu a tam se mihne člověk v charakteristickém obleku, ale z obecného hlediska byly barvy v seriálu hodně utlumeny a o totéž jsme usilovali i ve filmu. Je to jako když sledujete film Všichni prezidentovi muži - vůbec si nevšimnete, že je z nějaké konkrétní doby. Vizuální stránka filmu nijak neodvádí vaši pozornost."

Výjimkou, která potvrzuje pravidlo, jsou Snoopovy kostýmy, které snad byly k odvádění pozornosti stvořeny. Pro Huggy Beara navrhla Mingebach zcela nové oblečení. "V seriálu nosil Huggy Bear motýlka - vypadal skoro jako zmrzlinář," říká. "Tentokrát jsme ho na každou scénu pečlivě vyšňořili. Pro každý jeho kostým jsme vyrobili nový klobouk, brýle, šperky a vycházkovou hůl. Vzhledem k jeho výšce musely být hole vyrobeny na zakázku - samozřejmě jsme žádnou z nich nezapomněli vyzdobit zlatem nebo stříbrem."

Sám Snoop byl z Huggyho extravagantního ohozu nadšen. "Chtěl jsem do postavy Huggyho přinést něco navíc, protože mi připadalo, že v televizi byl sice fajn, ale některé věci zkrátka postrádal," říká herec. "Jeho styl oblečení je pro mě denní chleba, takže jsem si na ty šaty nemusel nijak zvykat. Bylo to jako vzbudit se, dát si na sebe normální tričko a jít něco dělat."

obrazek
O poznání méně přirozený byl pro Snoopa golfový úbor, ve kterém se Huggy vydává na tajnou akci. Práce v přestrojení je jednou z neodmyslitelných součástí profesního života detektivů a pro Starskyho i Hutche bylo kvůli této akci nutné ušít speciální kostýmy - úbory mimů. Naneštěstí pro Huggyho je do akce povolán i on. "Huggy je hráč, takže si prostě obleče svůj golfový úbor a vyrazí na hřiště," říká Snoop. "Nejsem zvyklý nosit těsné kalhoty a kostkované ponožky, ale musel jsem dokázat, že Huggy je velmi odolný a přizpůsobivý. Dokáže se věrohodně vžít i do takové role."

"Není lehké pracovat na filmu, ve kterém se snažíte navodit pocit jiné reality," říká o celkovém pojetí filmu Cornfeld. "Je v tom spousta odpovědnosti a tlaku, protože i sebemenší nepatřičný detail dokáže velmi rychle upoutat pozornost. Natáčet film z určitého období je náročné, avšak zároveň je zajímavé, že se při tom dostanete jakoby do jiného světa - a to přece lidi nutí filmy natáčet."

Stejně jako hlavní postavy byl v původním seriálu důležitý také Starskyho milovaný vůz - červenobílé Gran Torino. Pro film bylo potřeba sehnat celkem devět vozů této značky, avšak designér Craig Lietzke brzy zjistil, že žádné z aut, která byla použita při natáčení seriálu, již nejsou k dispozici. Firma Ford naštěstí v roce 1976 vyrobila v rámci limitované série Starsky & Hutch celkem 1000 vozů, které byly nachlup stejné jako Starskyho vůz.

obrazek
Lietzke spolu s koordinátorem přepravy Jonathanem Rosenfeldem našel společnosti Premiere Studio Rentals a Cinema Vehicle Services, které na základě epizod původního seriálu, starých fotografií a modelů aut dokázaly upravit potřebných devět vozidel do takové podoby, aby se co nejvíce podobala seriálovému Torinu.

Každé z aut mělo při natáčení svou úlohu. 'Hlavními hvězdami' byly vozy č. 1 a 2 s klasickým motorem 351 Windsor o síle 430 koní, které byly použity při záběrech zblízka. Vozy 3 a 4 s motorem 351 Cleveland pak posloužily při skocích a různých kaskadérských kouscích. Další dvě auta (5 a 6) byla použita ve scénách, kdy je na přední nebo zadní části auta připevněna kamera. Sedmé auto bylo kombinací jiného typu vozu a kapoty Torina, což kaskadérům umožňovalo provádět s ním komplikované řidičské kousky - řezat zatáčky, rychle couvat, prudce brzdit, otáčet se při plné rychlosti a podobně. Díky tomu ve filmu vypadá, že se Stiller prohání v Torinu šílenou rychlostí.

Poslední dvě auta byla upravena pro několik konkrétních kaskadérských scén - včetně té, ve které Starsky zkušeně vjede přímo do oceánu. Natočení podobné scény provází spousta zvláštních opatření, souvisejících s ekologií. "V autě nesmí být žádné kapaliny," vysvětluje ředitel společnosti Premiere Studio Rentals Mike Walsh. "Museli jsme kompletně odstranit brzdy, brzdovou kapalinu, motor, převodovku, chladič... všechny součásti auta, které by mohly znečistit vodu."

obrazek
Jelikož je Starsky na svůj drahocenný vůz velmi háklivý a nenechá nikoho cizího sednout za volant, musel Stiller řídit Torino ve spoustě scén. Na zdokonalení svých řidičských schopností pracoval se zkušeným profesionálním kaskadérem Corey Eubanksem a všechny potřebné triky a fígle včetně efektních smyků a otoček o 180° mu rychle přešly do krve.

Většinu scén, ve kterých Stiller drandil po ulicích s Torinem, strávil Wilson na sedadle spolujezdce. Bohužel však k řidičským schopnostem svého kamaráda nemá až takovou důvěru: "Ben se s Torinem nenaučil jezdit moc dobře," vysvětluje Wilson. "Ben sice velice rád řídí, ale bohužel není moc dobrý řidič, takže každá jízda na sedadle spolujezdce pro mě byla docela hrůzným zážitkem, a to nežertuji."

Stiller to však vidí jinak: "Příliš nechápu, v čem je problém, protože mně osobně připadá, že jsem dobrý a zkušený řidič. Ostatní lidi ale z neznámého důvodu mé řízení děsí. Natáčeli jsme scénu, ve které jsem prudce zatočil okolo jednoho rohu a pak rychle zastavil, a když jsem se podíval na Owena, měl ve tváři naprosto mrtvolný výraz. A Owen zase není tak dobrý herec, aby dokázal podobný obličej zahrát přesvědčivě, takže jsem věděl, že je ten pocit skutečný. Přitom nám lidi tleskali a křičeli 'wow!' Obrátil jsem se na Owena a říkám mu: 'Hele, oni křičí wow' a Owen na to: 'Jenomže to není 'Wow, to bylo super', ale 'Wow, přežili jsme!'' Abych byl upřímný, podle mě je to z jeho strany jenom slepá závist. Občas jezdí po městě v nějakých sporťácích a to, co s těmi auty provádí, by se v relaci BESIPu opravdu moc nevyjímalo."

obrazek Během práce na rekonstrukci dvou hlavních aut Walsh nakoupil spoustu staronových dílů, přičemž neváhal skoupit všechno, co našel na internetovém aukčním serveru eBay. "Pokaždé, když někdo zahlédl moje uživatelské jméno, přestal přihazovat, protože věděl, že nejvyšší nabídka bude nakonec stejně moje. Našel jsem tam všechno - řadicí páky, středové konzoly mezi sedadla, zadní světla, znaky, těsnění... Protože to byla auta, která byla použita při záběrech zblízka, chtěl jsem, aby byla perfektní."

Walsh brzy zjistil, že Torino se těší přízni fanoušků z celého světa. "Dostával jsem e-maily ze všech koutů světa - z Austrálie, Německa, Anglie, Japonska, Irska...," vzpomíná Walsh. Při svém snažení o co nejvěrnější rekonstrukci kultovního vozu si dával záležet, aby dokázal uspokojit i tyto příznivce, jejichž znalost auta sahá až do největších detailů. Začal charakteristickým bílým pruhem na jeho boku. "Než jsem byl konečně spokojen, udělal jsem asi deset různých šablon. Při práci na těchto autech jsme si dali záležet mnohem více, než je u filmů běžné. Věděli jsme, že je to velká věc."

"Měl jsem trochu obavy z toho, zda se mi podaří správně vyladit zvuk motoru," pokračuje Walsh. "Než se mi z auta podařilo vyloudit zvuk, který jsem potřeboval, musel jsem vyzkoušet několik různých trubek a výfukových tlumičů. Když jsme pak natáčeli zvuk pro postprodukci, sám jsem si do auta sedl a dělal jsem otočky o 180° a 360°. Pak jsme si pronajali letiště v Agua Dolce a zvukaři po něm jezdili jako šílení."

Péče, kterou filmaři věnovali práci na filmových automobilech, odrážela jejich velký podíl na úspěchu původního seriálu. Slovy Bena Stillera: "Když padne jméno tohoto seriálu, vybavím si dva fakt cool týpky, kteří řídili fakt cool auto."

O hercích

Ben Stiller
obrazek Je znám především jako šíleně zamilovaný hrdina veleúspěšné komedie bratří Farrellyů Něco na té Mary je. Stiller se nicméně osvědčil i jako scénárista a režisér - po svém debutu Bolestná realita s Winonou Ryderovou v hlavní roli obsadil Jima Carreyho do lehce temné komedie Cable Guy. Také stojí v čele vlastní produkční společnosti Red Hour Films, pro kterou připravuje další autorské projekty.
Syn herců Jerryho Stillera a Anne Mearaové a rodák z New Yorku studoval divadlo na Kalifornské univerzitě (UCLA); studia ale nedokončil a raději se vrhnul přímo do praxe. V roce 1985 debutoval jako herec v broadwayské inscenaci hry Johna Guareho "House of Blue Leaves". Stiller přesvědčil režiséra představení Johna Mahoneyho a herecké kolegy, aby se nechali obsadit do jeho režijního prvotiny, krátkometrážní komedie The Hustler of Money. Snímek, ve kterém zparodoval biliárové drama Martina Scorseseho Barva peněz, byl uveden v populární televizní show "Saturday Night Live". S úspěchem, načež se Stiller zařadil mezi její účinkující a autory. Po této zkušenosti režíroval pro televizní stanici MTV komediální speciál "Back to Brooklyn" a za vlastní pořad "The Ben Stiller Show" si připsal obdiv kritiků a cenu Emmy.

Jako filmový herec sklidil Stiller kritické uznání za své role v nezávislých filmech Permanent Midnight a Your Friends and Neighbors. Z dalších snímků jmenujme: Efet nula, Flirtování s katastrofou či Říše slunce Stevena Spielberga.

Owen Wilson
obrazek V poslední době si zahrál v několika filmových hitech a dočkal se uznání za svůj podíl na třech scénářích, které napsal spolu s režisérem Wesem Andersonem. Za svůj poslední film Taková zvláštní rodinka obdrželo scénáristické duo v minulém roce nominaci na Oscara. Wilson hrál ve filmech Zoolander, Za nepřátelskou linií, Fotr je lotr a v komediálním westernu Tenkrát na východě, při jehož natáčení se poprvé setkal s Jackie Chanem. Své scénáristické schopnosti uplatnil v kritiky ceněné komedii Jak jsem balil učitelku, která byla jeho druhým filmem, na kterém spolupracoval s režisérem Andersonem. Prvním byl nezávislý komediální snímek Grázlové, ve kterém Wilson také debutoval jako herec. Mezi další filmy, ve kterých se Wilson objevil, patří The Minus Man, Nikdy nekončící půlnoc, Armageddon, Anakonda a Cable Guy.

Juliette Lewisová
obrazek Podařilo se jí už ve velmi mladém věku získat nominaci na Oscara a Zlatý glóbus za herecký výkon ve filmu Martina Scorseseho Mys hrůzy, ve kterém si zahrála s Robertem De Niro, Nickem Nolte a Jessicou Lange. Po tomto úspěchu získala role ve filmech Manželé a manželky a That Night. Zahrála si také ve filmech Dost s Jennifer Lopez a Cold Creek Manor s Dennisem Quaidem a Sharon Stone.

Snoop Dogg
obrazek Je nejen hvězdou hip-hopové a rapové hudby, ale také hercem, který má na kontě již spoustu celovečerních filmů a několik televizních pořadů. Vystupuje ve své vlastní show Doggy Fizzle Televizzle na stanici MTV a zahrál si ve filmu Mládí v trapu. V roce 1993 vydal své debutové album Doggystyle, kterého se prodalo přes 1,5 milionu kopií. Jeho zatím posledním studiovým albem je nahrávka s názvem Paid Tha Cost To Be Da Boss. Kromě toho přispěl svými písněmi na soundtracky k filmům jako Mizerové 2, Charlieho andílci: Na plný pecky, Dr. Dolittle 2 a Nežádej svůj poslední tanec. V roce 1998 se vrhnul na herectví a debutoval malou rolí ve filmu Half Baked. Postupem času se objevil v mnoha filmech včetně Tvrďák, Training Day, The Wash nebo Bones, ve kterém si zahrál svou první významnější hlavní roli. Svůj hlas propůjčil postavě Ronnieho Rizzata ve filmu Malibu's Most Wanted. V brzé době jej čeká role v remaku slavné komedie Připoutejte se, prosím! s názvem Soul Plane.

O tvůrci

Todd Phillips
Svou kariéru začínal jako dokumentarista - ještě během studií na New York University natočil dokumentární film Hated, který se zabýval životem kontroverzního punk-rockera GG Allina. Film se stal undergroundovou senzací a brzy se objevil v amerických a evropských kinech. V roce 1996 natočil kritiky ceněný a kontroverzní film Frat House, který o dva roky později získal Cenu poroty na filmovém festivalu Sundance. Na tento úspěch navázal dokumentem Bittersweet Motel a celovečerní komedií Road Trip, na které spolupracoval s Ivanem Reitmanem. Scénář k tomuto filmu napsal se Scotem Armstrongem.

Podobné filmy

Neteř
Svízelná situace... Povídka z oblíbeného cyklu Bakaláři (1979). Hrají: J. Štěpánková, V. B...
dnes 14.00
NAHRAT
ZDARMA
ČT1
Mámy na pařbě
(Moms' Night Out) Allyson a její kamarádky jsou unaveny jednotvárným a vyčerpávajícím rodi...
dnes 15.40
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Horší než smrt
(Death at a Funeral) Když umírá šéf rodinného klanu, očekává se důstojné rozloučení. Tenhl...
dnes 22.30
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Čtvrtek 20. 2. 2020 Svátek má Oldřich
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz