fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

74% 597 hlasů
film / thriller, krimi, drama, Itálie/Francie, , 130 min.
Kinopremiéra v ČR a SK 3.3.2016, DVD od 13.7.2016 Bontonfilm

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka
01:19



Řím, hlavní město mafie.
Gangster známý jako Samuraj chce proměnit přímořské městečko nedaleko Říma v nové Las Vegas. Zkorumpovaný politik se slabostí pro mladé prostitutky a kokain mu s pomocí vlivného kardinála poskytuje kýženou ochranu. Všichni místní šéfové mafie se dohodli na spolupráci a prosazování tohoto společného cíle. Mír ale nemá dlouhého trvání a Samurajův sen se kvůli brutální válce mezi gangy začne záhy rozpadat.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Klasická ukázka, proč je Itálie tam kde je. Ne, že by jinde mafie nebyla, ale taková míra provázanosti mezi podsvětím, politikou a církví je jen tam.
Všechny komentáře k filmu 15+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Suburra

Ve starověkém Římě byla Suburra čtvrtí, kde se tajně setkával zločin a moc. Po více než dvou tisíciletích to místo stále existuje. Neboť dnes, možná více než tehdy, je Řím město moci: je to město velkých paláců politiky, město pokojů zdobených freskami ve Vatikánu, plných spirituality, a konečně město ulice, kde kriminalita i dnes, stejně jako vždy, hledá přímější cestu, jak všem vnutit svůj vlastní zákon. Film je příběhem velké spekulace ve stavebnictví, takzvané stavby Waterfront, která má římské pobřeží proměnit v italské Las Vegas. Tuto stavbu mají pomoci prosadit zkorumpovaný politik Filippo Malgradi, zapletený až po krk s podsvětím; Číslo 8, hlava mocné rodiny, která ovládá území, kde se má stavět; a především Samuraj, nejobávanější představitel římského podsvětí a poslední člen takzvané Bandy z Magliany. Ale nezadržitelný dominový efekt, na němž se celý mechanismus může definitivně zadrhnout, ve skutečnosti vyvolávají lidé, kteří žijí na okraji mocenských her, jako Sebastiano, slizký a bezohledný PR; Sabrina, která pracuje jako eskort; Viola, narkomanka a přítelkyně Čísla 8; a Manfredi, hlava nebezpečného klanu rodiny cikánů.


O filmu

obrazek
Režijní poznámka

Suburra je film, který vypráví o zcela reálném světě a skutečnosti, i když to není historická rekonstrukce nebo kronika.

Je to film, který se chce volně pohybovat mezi úhly pohledu různých postav, velkých i malých, mocných i bezmocných, aniž je soudí, a zkoumá jejich činy a psychologii bez předsudků, suchým vizuálním stylem, který pozorně hledá v záhybech příběhu lidské aspekty a území svých protagonistů. Bez rétoriky, bez demagogie, bez moralizování.

Je to vyprávění na způsob chorálu, jehož postavy jsou ovšem velmi aktuální, jsou to děti naší doby, synové Suburry.

Suburra je výrazem „žánrového realismu“1, kde „žánr“ - chápaný v jeho nejklasičtější, tedy spektakulární, poutavé, ale také populární podobě - se pojí s přesným a podrobným líčením světa kolem nás, a tím vzniká velice pečlivě vykreslený obraz dnešní reality a toho, jak děsivě je nebezpečná.

Tak jak o ní vyprávíme, je Suburra především místem duší našich postav, ale ve skutečnosti to ve starověku byla čtvrť na úpatí Palatina, takové gheto, kde byly bordely a taverny, místo, kde se setkávali vznešení senátoři a lidé se špatnou pověstí: tedy vzdálené a zdánlivě neslučitelné světy zde přicházely do úzkého kontaktu. Suburru starověkého Říma a tu dnešní jako by pojilo tenké vlákno dlouhé více než dva tisíce let, řídí se stále stejnými neměnnými mechanismy, vládne netušeným sílám, které nadále zajišťují křehkou rovnováhu mezi mocí a ulicí ve snaze najít co nejrychlejší a nejefektivnější cestu k tomu, jak vydělat peníze.

Projekt se zrodil, protože s De Cataldem a Boninim jsem už pracoval, měl jsem možnost číst první korektury knihy a byl jsem svědkem toho, jak román Suburra vznikal, a hluboce na mě zapůsobil. A tak jsem začal pracovat na filmové verzi ještě dřív, než román vyšel na pulty knihkupectví. Suburra popisovala Řím bezútěšnými barvami, s úžasnými postavami a sevřenou zápletkou, ale hlavně byla neuvěřitelně aktuální, a skutečně po dvou a půl letech jsme točili film přímo v době, kdy Římem otřásala justiční bouře. Nejzajímavější stránkou příběhu bylo právě to, jak v jednom jedinečném prostoru, tj. v Římě, spolu koexistují naprosto vzdálené světy, od pokojů Vatikánu vyzdobených freskami až po chudinská předměstí, od hrubých domů přeplněných cikány až po nehybné paláce politiky, od římských dlaždic v historickém centru až po písek na pobřeží v Ostii. Různé světy a přitom vskrytu navzájem propojené.

Zdálo se mi, že by to mohl být velice působivý a silný film z hlediska příběhu a překvapivý po vizuální stránce, ale především se mi tím skýtala možnost završit po dvou sezónách seriálu Kriminální román jakousi pomyslnou „trilogii římského zločinu".

obrazek
Film má ve srovnání s románem méně složitou strukturu a méně postav. Abych se mohl soustředit na to, co pro mě byla duše příběhu, zaměřil jsem se na několik málo postav, na ty, které se mi zdály nejdůležitější a nejlépe zastupovaly různé světy Suburry. Jako vždy u filmové adaptace bylo třeba lehce zradit literární formu, abychom mohli zachovat podstatu, duši příběhu. V Suburře jsem mírně změnil styl snímání a zobrazení. Vzhledem k tomu, že ty nesčetné světy, o kterých jsme se chystali vyprávět, byly extrémně silné, charakteristické, často ve vzájemném kontrastu, přistoupil jsem k tomu filmu tak, že jsem ho netočil příliš v pohybu, snímal jsem ho pevněji a používal „široké“ záběry. Bylo důležité mít zároveň v obraze, ve filmovém poli, jak postavu, tak její svět, protože každá postava tě přenese do jiného světa a každá ve vlastní dominantní barvě, atmosféře, přesném charakteru.

Abychom mohli přesně zrekonstruovat složitost různých světů, které obývají Suburru, provedli jsme pečlivý průzkum a sestavili dokumentaci, téměř posedle; odnesl jsem si z toho zážitek cesty po vlastním městě, ale s jinýma očima, cesty, na které jsem objevoval dosud neznámé nebo možná jen přehlížené stránky tohoto svého města a naučil se mu lépe rozumět.

Režisér ze své profese vytváří světy a bere diváky na cestu, kterou musí být ochoten projít sám v první osobě, a tentokrát mě cesta zavedla zpátky do Říma. Do mého Říma.

Podobné filmy

První rána
(Jackie Chan´s First Strike) Jackie Chan měl za úkol sledovat Rusku Natašu. Zdálo se to je...
dnes 16.45
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Zrození Planety opic
(Rise of the Planet of the Apes) Will se snaží najít lék na Alzheimerovu chorobu. Testy pr...
dnes 20.15
NAHRAT
ZDARMA
Prima Cool
Jana Eyrová
(Jane Eyre) Chtěli z ní vychovat poslušnou ovci. Vyrostla v sebevědomou mladou ženu. Brits...
dnes 20.55
NAHRAT
ZDARMA
ČT2
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Pátek 5. 6. 2020 Svátek má Dobroslav
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz