film / thriller,
drama,
romantický, USA/Německo/Francie,
2002,
124 min., od 15 let
Unfaithful
Kinopremiéra v ČR 11.7.2002, DVD od 31.1.2003 , Blu-Ray od 21.9.2011 Bontonfilm
Režie:
Adrian LyneHerci:
Diane Laneová,
Erik Per Sullivan,
Richard Gere,
Olivier Martinez,
Myra Lucretia Taylorová,
více...Vášeň je jako přírodní živel. Nezná žádná pravidla a následky bývají katastrofální.Edward a Connie Sumnerovi nejen vypadali, ale sami se i považovali za ideální pár a šťastnou rodinu s devítiletým synkem. Svůj každodenní stereotyp a život v klidné čtvrti na předměstí New Yorku si společně vybrali a cítili se šťastni. Jenže vášeň přicházívá nečekaně a umí zahrát na strunu, o níž oběť často ani neví, že ji v sobě má. Na Connii si počkala jednoho větrného dne při nákupech v anonymním New Yorku. Vlna, která ji s sebou strhne, však nepozorovaně podemele i všechno ostatní..
Uprav informace o filmuKomentář k filmu Aristokraticke, nudne, strojene a scenar spolu s reziou Adriana Lyne ma dost nudili na to, aby som siel s hodnotenim vyssie nez na priemer. 50 %
Všechny komentáře k filmu 18+ Napiš komentář k filmu a získej DVDWeb:
IMDB,
Titulky,
Oficiální stránka Videotéka:
přidat si do ní film
Franouczský režisér Claude Chabrol natočil v roce 1968 Nevěrnou ženu. Ta zaujala Adriana Lynea natolik, že se rozhodl po Osudové přitažlivosti a Neslušeném návrhu už potřetí vstoupit na půdu manželských záletů. A tak nám v úvodu svého hollywoodského remaku představuje další spokojenou rodinku, čítající úspěšného podnikatele (Richard Gere), milující choť (Diane Lane) a malého synka. Poklidné soužití nečekaně naruší mladý Francouz, s nímž žena naváže vášnivý poměr. Zmatená kráska netušila, že by mohla být něčeho podobného schopná, a proto se zmítá v protichůdných pocitech štěstí a viny, což se podařilo věrohodně zachytit výborné Diane Laneové. Její výkon vévodí první půli dramatu, které pak ale vsadí na temnější atmosféru, a bohužel ztratí působivé vnitřní napětí...
Celá recenzePohledná plavovláska Connie žije se svým manželem a osmiletým synem v rodinném domku poblíž New Yorku. Při cestě do města se náhodou seznámí se sympatickým Paulem, který ji zavede do svého bytu plného starodávných knih. Při prvním setkání k ničemu nedojde, žena však na bohémsky vyhlížejícího mladíka nepřestává myslet. Vyhledá ho znovu a stanou se milenci. Sexuální experiment přeroste ve vášnivý erotický vztah, který se časem prozradí. Oklamaný manžel nechá Connie sledovat, získá důkazy v podobě kompromitujících fotek a svého soka navštíví. V návalu vzteku Paula zabije a podaří se mu odklidit jeho mrtvolu. Connie však brzy odhalí pravdu...
Edward a Connie Sumnerovi jsou harmonický pár středního věku. Mají osmiletého syna, psa a hospodyni. Bydlí na předměstí New York City. Jednoho dne Connie zažije osudné setkání s cizincem na Soho street. Connie se vrhne do mimomanželského vztahu, který ji pohltí.
Když se Edward dozví o tom, že mu manželka lhala, zmocní se ho podezření a tak se dopídí zničujících podrobností souvisejících s její nevěrou. Zničen tímto poznáním, konfrontuje jejího milence a zmocní se ho obrovská zuřivost.
Má takto narušené manželství naději na zotavení?
Režisér Adrian Lyne utká ve filmu Nevěrná, pavučinu vášně a bolesti. Film považuje za "erotický thriller." V hlavních rolích Richard Gere, Diane Laneová a Olivier Martinez. Lyne je také spolu s G. Macem Brownem producentem. Scénář napsal Alvin Sargent a William Broyles, Jr...
Lyne natočil filmy jako např. "Foxes," "Jakubův žebřík," "Flashdance," "9 1/2 a týdne," "Osudová přitažlivost," "Neslušný návrh" a "Lolita." Nevěrná povyšuje Lyneovo zkoumání vztahů na novou úroveň intenzity a nebezpečí. Trojúhelník mezi Richardem Gerem, Dianou Laneovou a francouzskou filmovou hvězdou Olivierem Martinezem (který se představil americkým divákům mezinárodně úspěšnými hity The Horseman on the Roof a The Chambermaid on the Titanic, Before Night Falls) je úžasná a napínavá vize tak jak ji vidí Lyne.
|
Adrian Lyne plánoval projekt Nevěrná od roku 1968, kdy zhlédl mistrovské dílo představitele francouzské Nové vlny režiséra Claudea Chabrola Nevěrná žena. "Byl to jeden z mých oblíbených filmů," vzpomíná Lyne, "tak trochu hitchcockovský. Manžel se postupně dozvídá o manželčině nevěře. Vždycky se mi ten film líbil a použil jsem ho jako základ pro tento film, velmi volně. "
Lyne ve svých filmech předvádí obrovské porozumění pro emocionální vztahy. Zejména takové, které jsou poznamenány zklamáním a nedůvěrou. "Vina a sexualita jsou fascinující součástí," říká. "Velmi mě zajímají detaily zklamání a podezření. Je to příběh, ve kterém je možná pro diváka snazší odpustit vrahovi, než cizoložnici, což je ovšem šílené! Poté, co si Richard Gere poprvé přečetl scénář, neustále na něj myslel. "Znepokojoval mě", vysvětluje. "V tomto případě se setkáme s normální americkou rodinou, která jakoby přestala růst. Usadili se v něčem velmi hezkém, v něčem, co jim vyhovuje, ale nikam nepostupují. Všichni máme kolem sebe ochranné vrstvy, a já si myslím, že to je to co se nám na tomto příběhu líbí: když se podíváme do filmového zrcadla, vidíme sami sebe."
|
Pro Gerea, byla role velmi obyčejného Edwarda Sumnera, změnou.. "Být normální je tak těžké!" směje se. "Mnohem snazší je být vyšinutý. Víte, moje kariéra byla plná outsiderů. Toto není odvážný muž. Není to chlapík, který by vyhrál ve rvačce. Adrian mi pořád říkal, "Richarde ne, ne! To je starý Richard. Chci nového Richarda. Nechci chlapa, který by mohl hrát záložníka. Chci chlápka, který by se na hru díval!" Tak jsem v tomto případě hledal kvality průměrného člověka." "Když jsem Richarda uviděl ve filmu Roberta Altmana "Dr. T and the Women," říká Adrian Lyne, " zdálo se, že dosáhl stabilní úrovně. Měl v sobě jistý klid a laskavost, kterou jsem předtím neviděl. Napadlo mě, že by bylo zajímavé jak by vypadal v tomto filmu. Myslím, že až ho uvidíte, budete překvapeni. Jednou se vrátil domů ke své ženě, měl na sobě oblečení, které nosí ve filmu, a manželka se na něj podívala, dala mu velkou pusu a řekla, "V tomhle vypadáš jako obyčejný chlap!" Tak jsem byl doopravdy zvědav. Všechno, co od něj očekáváte jsme obrátili naruby - dokonce i jeho chůzi. Ve skutečnosti Olivier Martinez hraje postavu, která je blízka Richardovi Gerovi před dvaceti lety."
|
Charismatický mladý francouzský herec hraje sebejistého šarméra, na jaké měl Gere na samém počátku kariéry pomyslný patent.. Postava Paula získává ženy, je to muž který žije v tuto chvíli. "Pro mě," říká Martinez, Paul neví co se stane, nemá kontrolu nad svou budoucností. Velmi jsem se zajímal o tuto stránku postavy. Je jako dítě, cítí se volný moc volný. Není manipulátor, ale je hráč. Ve filmu nevíme vždycky kdo vlastně je. Obestírá ho jisté tajemství. Není to komplikovaná postava. A je to zcela něco jiného, než to co jsem dělal doposud." Pro Martineze, to byla velmi zajímavá role. "Zaprvé," říká," ten jazyk: mluvit anglicky je rozhodně výzva! A ano, sexuální scény byly výzvou. Ale je to film,
A mnohé je předstíráno, jako ve rvačkách, kdy se nikomu nic nestane a nikdo není zabit. A já nevycházím ze samé hloubi Stanislavského metody. Je pravdou, že explicitní milostné scény - není moje parketa, protože já jsem dost stydlivý! Musel jsem zapomenout na sebe, abych mohl ztvárnit postavu. Ale všichni byli milí, a byli jsme na stejné lodi, to bylo fajn. Adrian a Diana byli velcí pohodáři. Já jsem byl sevřený a upjatý! Díky jim jsem se uvolnil, a myslím, že díky tomu je moje postava přívětivější.
|
Přestože postava Paula nebyla původně Francouz, Adrian Lyne instinktivně cítil, že Olivier Martinez je pro tuto roli ten správný typ. "Viděl jsem film The Horseman on the Roof, a myslel jsem si, že by v tom filmu byl velmi dobrý," říká Lyne.
Je v tom velmi legrační. Má milý smysl pro humor. Skutečnost, že je Francouz, dodává filmu další polohu. Nejobyčejnější věci jsou mnohem zajímavější, když se díváte na Francouze nebo na Itala nebo na člověka z Latinské Ameriky - gesta jsou jiná, smysl pro humor je jiný a je fascinující to sledovat. Myslím, že díky tomu divák pochopí, že se Connie dopustila nevěry -Martinez je velmi okouzlující i když dělá obyčejné věci.
"Myšlenka, že tato šťastně vdaná žena s dítětem, by mohla mít mimomanželský vztah s tímto mužem, je strašná. I když, až ženy uvidí Oliviera Martineze na ulici, tak jako ho spatřila ona, pochopí ji."
Lyne svěřil roli Connie Dianě Laneové z nejrůznějších důvodů. Jedním z nich byla skutečnost, že měla úspěch ve filmu Tony Goldwyna "A Walk on the Moon. "Byl to skvělý film" říká Lyne. "Connie má dítě a je šťastně vdaná - to jsou fakta, která mluví proti ní. Tak se musí líbit. A také, musí být skvělá herečka. Když se nad tím zamyslíte, existuje velmi málo milých krásných herců a milých krásných hereček. Tak nějak to spolu souvisí - xualita a tvrdost. Diana oplývá obojím, sexualitou a je milá, což bývá zřídka.
Na začátku příběhu, Connie nepochybuje o svém manželství. Miluje svého manžela a dítě, a je v životě šťastna. Její postavení v manželství určuje její svět. Svým způsobem, je její vztah s Edwardem jakoby zaručený. Ale já si myslím, že v dlouhodobém vztahu se často stane, že zůstanete na úrovni osoby, kterou jste potkali. A najednou můžete mít pocit, že nejste pořád tentýž člověk. Proděláváme změny, člověk si to vždycky neuvědomí, až něco zajiskří a vy se začnete vidět v jiném světle. Proto je Connie přístupná."
|
Pro Richarda Gera a Dianu Laneovou byl film Nevěrná šťastné spojení. Jednou už spolu hráli, když byla Laneová ještě teenager, ve filmu Francise Forda Coppoly The Cotton Club. "Hezky se mi s Diane pracovalo," říká Gere, "byl jsem do ní blázen. Zrovna tak jsem do ní blázen teď. Dozrála v tak krásnou ženu a v báječnou herečku. Myslím, že tím, že už jsme se znali, máme spolu dobrý vztah, jako normální lidé, kteří spolu léta žijí. To nebývá vždycky snadné. Přestože jsme se s Dianou neviděli od doby, kdy byl natočen Cotton Club, bylo lehké navázat."
"Bylo to jako vrátit se domů," říká Diana Laneová o svém profesionálním spojení s Gerem. "Bylo to jako najít v bouři přístřešek. Scény mezi Connie a Paulem jsme filmovali dřív, pak se k nám přidal Richard. Před osmnácti léty mi bylo osmnáct a pracovala jsem s ním. Teď vyspěl a já jsem vyspěla. Richard je velmi citlivý člověk, možná díky budhismu. Při natáčení mi velmi pomáhal.
Velkou výzvou pro Laneovou byla psychologická nahota erotických scén, ne fyzická. " Neměla jsem s tím velké problémy," vysvětluje. "Ne že bych nebyla informována o tom, co se ode mě bude požadovat. V tomto filmu jsem byla záběr po záběru víc nahá, než jsem kdy byla ve svém osobním životě! Musíte si na to zvyknout. Mnozí herci měli ve své kariéře takovou zkušenost. Pro mě byl větší problém emocionální práce, která byla nutná pro tyto scény - zranitelnost, kterou Connie cítí a její trýzeň ze sexuálního vztahu. Adrianův smysl pro humor rozhodně pomohl. Velmi obratně dokáže uvolnit herce, dostane z nich to co potřebuje. Má takový dar. Rovněž pomohlo, že Olivier byl při natáčení těchto scén velmi vstřícný a velmi ohleduplný."
|
Po celou dobu filmování Lyne úzce spolupracoval s kostýmní návrhářkou Ellen Mirojnickovou a produkčním architektem Brianem Morrisem.
Lyne chce vždycky filmovat v exteriérech, a film Nevěrná nebyl výjimkou. Dům Sumnerových je zemědělská usedlost z 19. století. Exteriéry byly většinou změněny a zcela upraveny," říká Morris. "Ve filmu máme vizuální kontrast mezi spořádaným, dokonalým světem Edwarda Sumnera. Světem, který je konvenčne předurčen. To je svět člověka, jehož život je pevně naplánován. Bezpečnostní mříže, řetězy, rodina. A pak existuje svět svobodomyslného Paula Martela. Jeho příbytek je poházen předměty z celého světa, stohy knih, které ještě nemají místo na polici.
"Edwardův dům je vyzdoben předměty a nábytkem z nejlepších obchodů na Manhattanu a z jeho okolí. Všechno je uspořádané, nic vás nepřekvapí. Odráží to Ewardovu potřebu pocitu bezpečí, ale zároveň díky tomu pochopíte, neklid, který prožívá Connie, zejména, když nahlédne do Paulova prostoru, který je prodchnut útulným chaosem.
Návrhářka kostýmů Ellen Mirojnicková také navrhla přirozené oblečení. "Šlo hlavně o to, aby postavy vypadaly reálně," vysvětluje. "Vyprávíme příběh skutečné rodiny, o skutečných lidech a spolupracujeme s velmi lidským režisérem, který je citlivý na opravdovost lidí. Adrian dokáže, zřejmě lépe než kterýkoli jiný současný režisér, vystihnout lidskost každé postavy. Tak to oblečení nesmí vyvolávat dojem kostýmů. Musíte mít pocit, jako že jste zaklepali na sousedovy dveře a on se objevil.
"Olivier je Pařížan, tak to na jeho postavě musí být vidět. Olivier měl spoustu nápadů, pokud se týká jeho vzhledu. Vždycky vítám takovou tvůrčí spolupráci od herců. Pak to upravím podle svého."
Nevěrná je film z New Yorku. Uvidíme velmi známá místa v New Yorku jako The Strand Bookstore, The Village East Cinema, Grand Central Station a bary a restaurace v Chelsea, v Sohu, objeví se tam Wall Street a Tribeca. Stejně jako jiné new yorské filmy Osudová přitažlivost a Jakubův žebřík, New York je zobrazen jako vibrující, vitální, sexy město, ve kterém existuje smyslnost a nebezpečí.
|
Richard Gere
Je jeden z nejpřednějších amerických herců, známý svými rolemi ve filmech jako např. "Vzkaz ze záhrobí," "Důstojník a kavalír," "Nebeské dny," "Americký gigolo," "Američané," "Pretty Woman," a mimořádně úspěšné soudní drama "Primal Fear." Nedávno hrál ve dvou populárních romantických komediích: Roberta Altmana "Dr. T and the Women," po boku Helen Huntové, Liv Tylerové, Farrah Fawcettové a Kate Hudsonové a ve filmu Garry Marshala "Nevěsta na útěku."
Jeho filmový debut přišel v roce 1978 v Oscarovém filmu "Nebeské dny," za který dostal italský ekvivalent Oscara. Pak následoval film Richarda Brookse "Hledání pana. Goodbara" (natočen po, ale uveden před "Nebeskými dny"), film Roberta Mulligana "Pokrevní bratři," film Johna Schlesingera " Američané," a Paula Schradera "Americký gigolo." Pak se Gere vrátil do divadla na Broadway v divadelní hře "Bent", kde získal Theatre World Academy Award za roli homosexuálního vězně v koncentračním táboru v Dachau, který raději přijde o život než aby popřel svou identitu.
Dále hrál ve filmu "Důstojník a kavalír." Následoval film "Na konci s dechem," "Beyond the Limit," "The Cotton Club," "Power," "Bez milosti," a "Miles From Home." Po úspěšném filmu Garry Marshalla "Pretty Woman" hrál ve filmu japonského režiséra Akira Kurosawy "Srpnová rapsodie."
Gere také podukoval tři filmy, ve kterých také hrál: "Mrazivá vášeň," "Mr. Jones," a "Návrat Sommersbyho."
Gerova první kniha, "Pilgrim" vydaná v roce 1997 společností Little, Brown and Company, sbírka obrázků, která reprezentuje jeho pětadvacetiletou cestu do budhismu.Předmluvu napsala Jeho Svatost Dalai Lama, kniha je Gerova osobní vize tohoto starobylého a duchovního světa.
|
Diane Laneová
Od šesti let je profesionální herečka, debutovala ve dvanácti letech ve filmu s Laurencem Olivierem. Byl to film George Roye Hilla "Malá romance," ji vynesl na titulní stránku časopisu TIME, a tím zahájila filmovou kariéru, která nebyla až dodnes přerušena.
Narodila se v New York City, dcera Burta Lanea a zpěvačky Colleen Farringtonové, začala na divadelním jevišti.
Hrála ve čtyřech filmech Francise Forda Coppoly "Jack," "Vyděděnci," "Dravé ryby" a "The Cotton Club." Dále hrála po boku Sylvestera Stalloneho ve filmu "Soudce Dredd", v úspěšném nezávislém filmu "My New Gun," a ve filmu Sira Richarda Attenborougha "Chaplin," ve kterém hrála Paulette Goddardovou.
V nedávné době jsme ji viděli ve filmu Daniela Sckheima "Skleněný Dům," se Stellanem Skarsgaardem a Leelee Sobieski, a ve filmu Briana Robbinse "Hardball," s Keanu Reevesem.
|
Olivier Martinez
Byl označen jako jedno z nejlépe skrývaných tajemství ve Francii. Po škole na francouzské konzervatoři, Martinez přešel od divadla do televize a pak k filmu.
Jeho první filmová role přišla v roce 1992 po boku Yvese Montanda ve filmu Jean Jacques Beineixe "IP5." V roce 1994, Martinez získal cenu Cézara za nejslibnějšího mladého herce za roli ve filmu Bertranda Bliera "1,2,3 slunce" vedle Marcella Mastroianniho.
Mezinárodního úspěchu dosáhl Martinez v roce 1995 filmem "Horseman on the Roof," ve které hrál odvážného italského důstojníka 19. století, který se zamiluje do vdané ženy, kterou hraje Juliette Binocheová.
Mezi dalšími filmy jmenujme "Mon Homme," Bertranda Bliera, "The Chambermaid on the Titanic," Bigase Luny, , "La Ville des Prodiges Maria Camuse, film Erica Barbiera "Toreros" s Claudem Brasseurem a úspěšný film Juliana Schnabela "Before Night Falls" s Javierem Bardemem.
Martinez také začíná s produkcí filmu "The Roman Spring of Mrs. Stone."
Hraje po boku Helen Mirrenové, roli italského gigola, kterou původně ztvárnil Warren Beatty.
|
Adrian Lyne (režisér, producent)Je tvůrčí síla za mnoha pozoruhodnými filmy konce dvacátého století, mimo jiné "Osudová přitažlivost," "9 1/2 týdne," "Flashdance," "Neslušný návrh" a "Jakubův žebřík.
Narodil se v Peterboroughu, v Anglii a vyrůstal v Londýně. Studoval na Highgate school, kde učil jeho otec. Ve dvaceti letech hrál také na trumpetu v jedné džezové skupině. Ke své vlastní filmové produkci byl inspirován francouzskou novou vlnou zastoupenou režiséry jako např. Godard, Truffaut a Chabrol. Dva z jeho časných krátkých filmů byly oficiálně uvedeny na Londýnském Filmovém Festivalu, "The Table" a "Mr. Smith."
Lyne debutoval v roce 1980 filmem "Lišky," s Jodie Fosterovou. Jeho další film "Flashdance," vyvolal senzaci v roce 1983. V roce 1986 upoutal kontroverzním filmem "9 1/2 týdne." Podle románu Elizabethy McNeillové, příběh sexuálně náruživého vztahu s Mickeym Rourkem a Kim Basingerovou.
Jeho čtvrtý film byl velmi úspěšný "Osudová přitažlivost," který vydělal více něž 450 milionů dolarů na celosvětových tržbách. V roce 1990 natočil film "Jakubův žebřík." Dále natočil "Neslušný návrh," s Robertem Redfordem, Woody Harrelsonem a Demi Mooreovou.
Jeho nejnovější film "Lolita" natočený podle moderního klasického románu Vladimíra Nabokova, byl natočen pro uvedení v kinech, ale američtí distributoři, ho zamítli vzhledem k jeho kontroverzní tématice. Lyne, v případě, že nepracuje ve Spojených státech, žije se svou rodinou v malé vesničce v jižní Francii.
G. Mac Brown (producent)Stal se během několika krátkých let jedním z nejvýznamnějších producentů na Východním pobřeží.
Kariéru zahájil ve 25 letech produkcí hororových filmů. "Amityville: The Posession" a "Amityville 3-D." Od roku 1982 do 1986 pracoval jako vedoucí produkce několika velkých filmů, včetně "Jumpin´ Jack Flash," "Miracles," "Who s That Girl?" "Baby Boom," "Ishtar" a jiné.
Následně Brown pracoval pro významnou německou filmovou společnost Neue Constantin Film a spolupracoval na filmech "Me and Him" a "Last Exit to Brooklyn".
Pak produkoval film "Urban Anxiety" pro Propaganda Films /Fox TV a posléze řadu významných filmů: "Vůně ženy", "Flesh and Bone", With Honors", "The Cowboy Way" a jiné.
Alvin Sargent (scénárista)Je dvojnásobný nositel Oscara za své scénáře k filmům "Julia" a "Obyčejní lidé" a nositel nominace za scénář k filmu "Papírový měsíc."
Nedávno Sargent dokončil scénář pro nadcházející film "Spider-Man."
Petr Biziou (kameraman)Získal Oscara za práci na filmu Alana Parkera "Hořící Mississipi", za který byl také nominován na cenu BAFTA a British Society of Cinematographers. Další nominaci na cenu BAFTA získal za film ""The Truman Show." Za svůj film "Another Country," získal cenu na Mezinárodním Filmovém Festivalu v Cannes.
Ellen Mirojnicková (návrhářka kostýmů)Spolupracuje s Adrianem Lynem už po třetí. V minulosti navrhovala kostýmy k filmu "Osudová přitažlivost" a Jakubův žebřík." Byla nominována na cenu BAFTA za film Sira Richarda Attenborougha "Chaplin," Začínala jako asistentka výtvarníka na filmu "Fame" a "Endless Love." Pak následovala práce na filmech "The Flamingo Kid," "Wall Street," "Talk Radio," "Coctail", "Always," "Black Rain," "Switch," "Mobsters," "Cliffhanger," "Speed," "Twister," "Lovci lvů," a "Po čem ženy touží." Navrhovala kostýmy k filmu "Reckless".
Bláznova smrtPetr Kostka jako kapitán Exner vyšetřuje smrt nepohodlného svědka. Detektivka s oblíbeným ... dnes 07.05 | |  |
| King KongNaivní herečka Naomi Watts přijme nabídku bezohledného filmového producenta, který hledá p... dnes 11.30 | |  |
| PrezidentkaHistoricky první českou prezidentkou se stane Kateřina Čechová, která je celé dny zahlcena... dnes 16.40 | |  |
| Podobné filmy |
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů
napiš nám.