54% 96 hlasů
film / komedie, Česká republika, , 100 min.
Kinopremiéra v ČR 20.11.2008, DVD od 27.4.2009 Bontonfilm

01:37

Jedeme v tom všichni.
Česká komedie Vy nám taky, šéfe! se odehrává v prostředí prestižní reklamní agentury Mráz Media, vedené schopným managerem Ivanem Mrázem, který právě nabírá nové zaměstnance do svého týmu. Film vypráví příběh několika lidí, kterým zdánlivě sama od sebe spadne do klína neočekávaná životní příležitost. Účetní v důchodu Karlička, pubertální textař Miki, mimoidní grafik Kamil, mladá manažerka Tereza, i jejich šéf, neambiciózní flákač a příležitostný herec Leo neměli ještě donedávna ani tušení, že by na nějakém podobném "atraktivním" místě mohli vůbec kdy pracovat. A také nemají tušení jak to v takové reklamce vlastně chodí. Partě "loserů" se zdánlivě nabízí životní šance. Když zjistí, že všechno je úplně jinak, boj o vysněnou práci pro ně teprve začíná... Komedie Vy nám taky, šéfe! je především o tom, že i "slabší" mohou zvítězit, pokud opravdu chtějí a snaží se o něco, na čem jim opravdu záleží. A také o tom, že některé věci musíte udělat, i když víte, že jsou nebezpečné a nemají téměř naději na úspěch. A mimoto si u toho můžete užít ještě spoustu legrace.

Komentář k filmu Musím přiznat že jsem se pobavila, ale jednou to stačilo. Je to taková klasická nic extra česká komedie pro nenáročného diváka, která si ho jistě najde. Film jsem viděla v televizi kam taky patří, a vzhledem k nulovím očekáváním nebylo ani zklamání. Scénař je jistě slabší ale herecké výkony nejsou nejhorší. Nemůžu říct že by se mi film zrovna líbil, ale neurazil a dal se prežít.
Všechny komentáře k filmu 28+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Dost možná jste někde v médiích zahlédli plakát zvoucí na nový film „Vy nám taky, šéfe“. Tušíte další Kameňák, ale přesto chcete doufat, že se pletete? Pletete, ale jenom o Trošku…    Leo (Jan Zadražil) je skladník, který se rozhodl zkusit štěstí jako neúspěšný herec. V momentě dalšího odmítnutí a největšího zklamání se však objevuje strýček Ivan Mráz (Václav Vydra), manažer reklamní agentury Mráz Media a zároveň kandidát do Evropského parlamentu. Ten se rozhodl postavit ve své reklamce zcela nový tým složený z proutnického textaře Mikiho (Ladislav Hampl), svérázného grafika Kamila (Pavel Šimčík), traffic managerky bez orientačního smyslu Terezy (Sandra Nováková) a staromódní důchodkyně Karličky (Iva Janžurová). Leův úkol bude vést tuto skupinu, ve které nikdo nemá s oborem jakoukoliv zkušenost, až ke zdárnému výsledku, ať už je jakýkoliv.    České komedie jsou velmi specifický žánr. Jednou za čas se sice objeví snímek, který rozvíří vody tuzemské kinematografie n... Celá recenze
Tma, 4 z 10

Popis filmu Vy nám taky, šéfe!

Sotva se totiž dostal z komparzu k první malé roli a dal kvůli natáčení výpověď, dozvěděl se, že jeho role byla přepsána a svěřena producentově nové milence. Jako na zavolanou se však objeví strýc Ivan Mráz, který pro něj má nabídku. Hodlá kandidovat do europarlamentu a potřebuje v úspěšně rozjeté reklamní agentuře Mráz Media náhradu za ředitelku, která odešla ke konkurenci. Leo se tak stává novopečeným ředitelem nového týmu, seznamuje se s účetní Karličkou, grafikem Kamilem, textařem Mikim a svůdnou Alžbětou, která je však tak neschopná, že musí být vyhozena. Novou posilou se stane sympatická Tereza, i ona však má své nedostatky. Výsledky jejich snažení se projevují vytrvalým odlivem zákazníků, a když chce zodpovědný Leo funkci vzdát, aby strýce nepřivedl na mizinu, dozví se, že právě to má Král v úmyslu. Přesvědčí Lea, že mu jde o život, a pokud firma nezkrachuje, někdo by ho mohl zabít. Leo se dohodne s ostatními, že v tom šéfa nenechají. Firma se díky jejich urputnému úsilí řítí ke krachu, jenže pak má jedna z jejich hloupých kampaní nečekaný úspěch a zákazníci se zase jen hrnou. Navíc se zdá, že Královo ohrožení života není tak vážné. Když se pak Leo se svými zaměstnanci náhodou dozví, o co opravdu jde, rozhodne se převzít iniciativu. Navíc s nečekaným spojencem.

Nová česká komedie o partě mladých lidí, kterým životní šance spadla přímo do klína. Jenže jak se dá tušit, ve skutečnosti je všechno tak trochu jinak… Prestižní reklamní agentura Mráz Media najímá nové zaměstnance a spolupracovníky. Jenže většina z nich ještě donedávna neměla ani tušení, že by se na podobnou pozici mohli přihlásit, natož jak to v takové reklamce vlastně chodí. Komedie Vy nám taky, šéfe! je především o tom, že i „slabší“ mohou zvítězit, pokud opravdu chtějí a snaží se o něco, na čem jim opravdu záleží. A také o tom, že některé věci musíte udělat, i když víte, že jsou nebezpečné a nemají téměř naději na úspěch. A mimoto si u toho můžete užít ještě spoustu legrace. A to už za trochu toho rizika stojí…

Ohlédnutí za natáčením

V neděli 6. 4. 2008 večer padla před restaurací Planeta Žižkov poslední klapka hlavní části natáčení filmu Vy nám taky, šéfe! Máme za sebou většinu natáčecích dnů, rozložených do tří měsíců (únor - duben). Bylo to několik týdnů tvrdé práce na place, týdnů velmi náročných, vyčerpávajících - ale zároveň (a věřím, že nejenom pro mě) velice příjemných. Příjemných díky spolupráci se skvělými herci a s profesionálním štábem, jejichž snahou bylo společně natočit co nejlepší film. To vše bylo doprovázeno skvělou atmosférou na place. Všudypřítomná dobrá nálada Honzy Zadražila, neuvěřitelná zásoba vtipů v nenapodobitelném podání Václava Vydry, jedinečné improvizace Ivy Janžurové… a tak bych mohl pokračovat ještě dlouho. Nepředbíhejme ale a vraťme se radši na úplný začátek.

Než se začalo točit

Film Vy nám taky, šéfe! se připravoval poměrně dlouhou dobu. Přeci jen se jedná o můj doposud finančně nejnáročnější projekt a jeho zafinancování nebylo jednoduché. Ostatně za celý rozpočet by se daly natočit oba mé předchozí filmy dohromady. Alespoň bylo dost času na úpravy a dopilování scénáře. Vzhledem k prostředí, v němž se film odehrává, jsme spolu se scénáristou Petrem Nepovímem poznávali jednu pražskou reklamní agenturu a hledali pro náš film hranici mezi scénáristickou licencí (možno ve scénáři ponechat) a naprostými nesmysly (nutno změnit). Stejnou cestou se pak vydalo i několik herců, kteří se do reklamní agentury přišli podívat na reálný předobraz zaměstnání, která budou ve filmu vykonávat.

Jsem velkým zastáncem hereckých zkoušek. Herci se sehrají, vyjasní se případné nejasnosti v textu i v pojetí role a v neposlední řadě se při nich doupravuje scénář. V tomto filmu je navíc ústřední postavou kolektiv lidí, takže ve většině obrazů bude před kamerou 5 až 8 herců a také kompars, takže představa, že něco tak režijně a organizačně náročného točíme bez zkoušek, nebyla pro nás vůbec myslitelná. I přes velké vytížení našich herců se podařilo dát vše časově dohromady a v průběhu února se v prostorách castingové agentury Storm a ve zkušebně Vinohradského divadla zkoušelo jako o život. Obzvláště zkoušky Václava Vydry s Honzou Zadražilem a zkoušky ústřední pětice předčily moje očekávání. Bylo vidět, že herci k sobě nacházejí cestu, zkoušku od zkoušky se zlepšují a sami přicházejí se spoustou zajímavých a vtipných nápadů, které se v konečné podobě filmu určitě objeví. Kromě toho zkoušky se Sandrou Novákovou měly ještě jednu výhodu - i při sebemenším zpoždění přinesla jako omluvu bonboniéru. Musím potvrdit, že Sandra má na čokoládu skvělý vkus a většina účastníků zkoušek si přála, aby Sandra chodila pozdě co nejčastěji. 28. 2. 2008 však musely všechny přípravy skončit - toho dne totiž padla první klapka filmu Vy nám taky, šéfe!

Natáčení - jak, kdy a kde

Zatímco mým předešlým filmům dominovalo jedno prostředí (ateliéry v Pánské jízdě a vnitřek automobilu ve Všechno nejlepší!), bude v tomto ohledu Vy nám taky, šéfe! jednoznačně nejbohatší. Natáčeli jsme v bytech, v restauraci, v reklamním i rozhlasovém studiu, v metru, na golfovém trenažéru, z exteriérů bych jmenoval například Nuselský most, Vítkov, prostranství před soudem na Pankráci nebo stanici metra Vltavská. Nejvíce času jsme však strávili v budově Tokovo na Praze 8. Aniž jsme si to v přípravách připouštěli, teď už jsme my i celý štáb věděli, že jsme roztočili veliký film, jakých se u nás netočí zas tak moc.

Tokovo

V Tokovu se polovina sedmého patra změnila v kanceláře a open-space našich dvou filmových konkurenčních reklamních agentur Mráz Média (majitel Václav Vydra) a Andy (majitelka Mahulena Bočanová). Měli jsme tak na jednom místě natáčecí plac a v místech, kde se ten den nehrálo i zázemí, což všichni s povděkem kvitovali. Tedy všichni s výjimkou skriptky a rekvizitářů - uhlídat plac tak, aby i s několikadenním odstupem na stolech zůstalo vše, co tam má být a nic nepřebývalo, byl občas nadlidský úkol.

Kanceláře v Tokovu jsou moderní, prosvětlené - a hlavně ze všech stran prosklené. Toto prostředí působí atraktivně a divákům se určitě bude líbit. Pro filmaře je tu však jeden problém. U natáčení jsou potřeba kameraman, ostřič, švenkr, mikrofonista, kamery, stativy - a nic z toho by nemělo být v záběru (v nejlepším případě ani v odraze). A my navíc pracovali se dvěma štáby najednou. Znáte z tohoto pohledu horší prostředí než zcela prosklenou obrovskou kancelář?

Kromě kanceláří se natáčelo i na chodbách a ve výtazích budovy. Právě s výtahy jsme však měli nečekaný problém. Před natáčením ve výtahu se nám Mahulena Bočanová svěřila s tím, že trpí klaustrofobií. Byl to asi jediný moment během natáčení, kdy Mahulena ztratila svou energii a smysl pro humor a myslím, že byla moc ráda, když mohla výtah opět vyměnit za prostornou kancelář. Druhý den jsme natáčeli „výtahové“ scény s Dominikou Kadlčkovou - a zjistili jsme, že Mahulena není jedinou herečkou našeho filmu, která trpí klaustrofobií. Je však nutné obě dámy velmi ocenit, protože na výsledku to rozhodně není poznat.

Exteriéry

I natáčení exteriérů přineslo spoustu nezapomenutelných zážitků. Musím zmínit například natáčení v metru (pokud Vás nenapadlo obtížnější prostředí pro natáčení než výše zmiňovaná prosklená kancelář, tak metro za provozu je jedním z nich). Asi nejnáročnější momentem celého filmu bylo natáčení výbuchu auta. Šlo o scénu s Honzou Zadražilem, Markem Vašutem, Bobem Kleplem a Zuzanou Belohrcovou, navíc s početným komparsem. Snad ještě nikdy jsem netočil záběr, u kterého by bylo tak důležité, aby se povedl napoprvé. A také jsem snad nikdy neslyšel tolikrát slavnou větu z filmu Trhák „…a jak takhle mávnu“ jako tohle odpoledne od nejrůznějších členů štábu. Naštěstí se na rozdíl od Trháku všechno opravdu povedlo.

U této scény se musím zastavit ještě jednou a to v souvislosti s počasím. V průběhu filmu jsme pochopili, že příslovečné aprílové počasí je jen hodnější brácha toho březnového. Sníh a azurová obloha se střídají v nepravidelných (a někdy neuvěřitelně krátkých) intervalech. Je ale nutné poznamenat, že jsme měli štěstí. Právě den, kdy jsme natáčeli výbuch auta, byl jediný slunečný snad za celý týden, i když předpověď počasí ještě den předtím tvrdila něco úplně jiného. Stejně tak se projevilo naše štěstí třeba i při natáčení před soudem. Zatímco ještě čtvrt hodiny před ním padaly obrovské vločky vhodné možná do vánočního filmu, tak při spuštění kamery už bylo opět krásné jaro.

Co bude dál?

Samozřejmě mi v paměti utkvěla ještě spousta věcí. Skvělá spolupráce s reklamní agenturou McCann Erickson, díky níž to v našich reklamkách vypadá opravdu jak u profíků. Nádherné předvolební plakáty Ivana Mráze od našeho grafika, po kterých by možná ráda sáhla i nějaká reálná politická strana. Nebo natáčení dvou erotických scén, kterých jsem se zpočátku trochu obával, ale nakonec se z nich díky skvělým hereckým výkonům možná stanou jedny z nejsilnějších momentů našeho filmu. Ale spíše už se dívám do budoucnosti.

V současné době jde film do střižny. 5. a 6. května nás ještě čekají dva dny dotáček, kdy už tak silné obsazení filmu obohatí další skvělý herec Jiří Langmajer. A pak spousta práce v postprodukci, než na podzim tohoto roku uvidí diváci film Vy nám taky, šéfe! v kinech. Jsem přesvědčený, že výkony všech herců, poctivá práce celého štábu a snad i částečně ta skvělá atmosféra dohromady vytvoří výsledek, který se divákům bude líbit, pobaví je a snad jim dá i něco víc.

Martin Kotík (rozhovor)
O hercích ve filmu

Se všemi herci jsem maximálně spokojený. Řada z nich mě skutečně překvapila. Přestože jsem se všemi jejich scény nazkoušel, tak přece jenom samotné natáčení v těch reálech je něco trošičku jiného. A myslím si, že řadě herců od té doby, co ty scény nazkoušela, v hlavě dozrálo to pojetí celého filmu, sedlo si to výborně a je to zkrátka dotažené. Takže některé ty postavy se nádherně vylouply a navíc se herci dokonale dohromady sehráli.

O rozdílu oproti jeho minulému filmu

Všechno nejlepší! je z poloviny komorní příběh dvou lidí zavřených v taxíku. Tady pracuju se dvěma, třemi plány víc než polovinu filmu. Na place mám polovinu filmu pět až osm lidí, kteří hrajou, jsou charaktery a každý charakter se drží, něco říká, má nějaký postoj k ději a vyvíjí se. Je to zkrátka bohatý film. Bohatý na role, na herce, na příběhy se vším všudy. Zkrátka je to pro mě velký film. Takový jsem ještě nedělal.

O jeho pozici režiséra a současně producenta filmu

Ten dotaz padá docela často. Já se schizofrenně necítím, protože já to nemíchám. Když člověk dělá tyhle věci naplno, tak je vlastně ani míchat nemůže. Já ten film rok a půl nebo dva roky připravuju. V té první fázi je to vlastně čistě práce se scénáristou, režijní příprava jak ten příběh vystavět, jak ho vlastně vyprávět. A když je tohle hotové, tak to vezmu jako tvar pro producenta a na nějakou dobu se přeruší moje režijní práce. A když je to celé producentsky připravené, tak to předám vedoucímu výroby a věnuju se na sto procent čistě režijní práci.

Jan Zadražil (rozhovor)
Čím ho film zaujal

Přestože je to komedie nebo měla by bejt, tak já jsem si tam našel nějakej ten vnitřek, kterej vypovídá o tom, co já vlastně taky řeším ve svým normálním životě. Že když chceš, aby ten tvůj život šel tím směrem, jakej by sis přál, tak pro to musíš taky něco udělat ty. Respektive musíš bejt ten první, kterej udělá nějakej krok ke změně… Doufám, že to z toho vyleze…

O hereckých zkouškách

… Na tenhle film se fakt docela hodně zkoušelo ještě předtím, než se začalo natáčet. A to mně moc vyhovuje, protože já mám jako takový docela dlouhý starty. Ty zkoušky mi hodně pomohly pochopit, co po mně Martin vlastně chce…

O režisérovi Martinu Kotíkovi a scénáristovi Petrovi Nepovímovi

… To jsou teda taky jako dost velký šílenci - v dobrým slova smyslu. Já mám prostě rád lidi, který si ty věci ženou po svým navzdory všemu okolo. To je dobrý. Já mám rád takovýhle pankáče - v uvozovkách. Nebo ne, bez uvozovek. Akorát Martin teda nenosí číro, ale kravatu…

O spolupráci s jeho filmovým strýcem Václavem Vydrou

… Už když jsme se potkali na těch zkouškách, tak vzápětí jsem zjistil, že je to strašně příjemnej chlapík. Úplně normální - což je pro mě vlastně skoro to nejdůležitější mezi hercema. Překvapila mě ta poloha, kterou nasadil, protože já jsem jí od něj do tý doby neznal. Já jestli jsem se něčeho bál, tak jestli to bude k uvěření. A ukázalo se hned, že to k uvěření je a velmi. Moc hezký potkání. Strašně mě to potěšilo, ale především jako potkání s člověkem. Jako s hercem-profesionálem samozřejmě taky, ale takovejch je spousta. Ale mě potěšilo hlavně jakoby to lidský setkání. Děkuju mockrát.

Iva Janžurová (rozhovor)
Co ji na filmu zaujalo

Oba ti autoři na tom scénáři hodně pracovali. My jsme s panem Kotíkem už kdysi něco plánovali… Po úpravách scénáře se mi zdálo, že je ten film docela zajímavý a tak jsem se do toho pustila.

Co se Vás na scénáři dotýká osobně

Rozhodně je to setkání s tou mladou generací. Ta se kolem mě v té kanceláři nahrne a ta moje role se tak jako snaží nebýt neužitečná, abych to řekla přesně. Tak to je na tom docela hezký.

O režiséru Martinu Kotíkovi

Myslím si, že on je velice pracovitý a podnikavý člověk. Já se strašně ráda dívám na ty mladé lidi, když se dovedou v té své profesi tak jako vyznat. Zaprvé vyznat se v té současné podstatě toho filmování. A hodně mám na mysli teď tu ekonomickou stránku, že se v tom zorientují a dovedou sehnat peníze a celé to rozjet - to se mi zdá úžasné.

Václav Vydra (rozhovor)
<>Obrázek nenalezen<> O své pro sebe netypické záporné roli

Já jsem vlastně takovouhle podobnou roli točil jenom jednou. Ale jenom opravdu podobnou a to bylo v seriálu Konec velkých prázdnin. Ve filmu nikdy.

…a kde pro ni bral inspiraci

Vypráví se o dvou slavných hercích, kteří spolu točili. Jeden z nich měl hrát blázna a tak se nechal zavřít do blázince. Prožil tam několik týdnů, aby se do tý postavy vžil. A když pak točili a on vyprávěl, co všechno pro tu roli udělal, tak ten druhý se ho zeptal: „A pane kolego, nebylo by to jednodušší zahrát?“

O režiséru Martinu Kotíkovi

Normálně se to jako blbě říká takhle veřejně. Nakonec ale každej z nás rád slyší, když ho někdo pochválí. Já jsem s panem režisérem nikdy předtím nedělal. Já musím říct, že mě trošku zaskočil pan režisér tím, že říkal, že by chtěl na začátku pár zkoušek. To ve filmu nebejvá zvykem. A vlastně už na těch zkouškách jsem viděl, že to bude asi fajn práce. Mám z toho hroznou radost a myslím si, že je moc milej, přemejšlivej, talentovanej člověk a doufám, že toho natočí ještě hodně.

O Honzovi Zadražilovi

… Honza je strašně fajn, já jsem moc rád, že jsem se tady s ním sešel. Já jsem ho předtím vlastně neznal, protože já mám takovej deficit, že tím jak vlastně denně hraju v divadle, tak já se do divadla ani nikam nedostanu. Na televizi se tím pádem taky nekoukám a dopadám skoro jako spisovatel F. X. Svoboda, kterej říkal, že knihy nečte, že je píše. Pro mě je to trochu absurdní, já si myslim, že by to nemělo takhle bejt, abychom se tady takhle veřejně chválili. Ale prostě Honza Zadražil mně strašně sednul. Myslím, že jsme si tak nějak rozuměli a že se nám spolu točilo moc fajn.

O své případné kandidatuře do Evropského parlamentu

Musím říct, že to je to poslední, co bych já si přál - kandidovat někam, kamkoliv, nechat se někam zvolit. To je věc, kterou já bych opravdu dělat nemoh. Ale opravdu ne.

Petr Nepovím (rozhovor)
<>Obrázek nenalezen<> O spolupráci s režisérem Martinem Kotíkem

Výhodou pro mě je, že s Martinem se známe už skoro dvacet let a dovoluju si tvrdit, že za tu dobu už víme, co od toho druhého čekat. Každý náš příběh, z kterého postupně vznikne film, je od počátku společný příběh nás obou. V první fázi jsme s Martinem v každodenním kontaktu a ujasňujeme si, co a jak vlastně chceme odvyprávět. Já pak už při psaní scénáře jen zužuju mantinely, dobrušuju hrany - a na Martinovi pak je, aby to jako režisér převedl na filmové plátno. Což mu mimochodem vůbec nezávidím.

O jeho přítomnosti na natáčení

Naštěstí neplatí klišé ve stylu Trhák, že jsem na place ze strany režiséra jen trpěnou osobou. Je to tím, že při natáčení máme vlastně společný názor na konečný výsledek a já jen pomáhám hlídat, jestli se ten náš ideál skutečně naplňuje. Samozřejmě, že se hádáme (a někdy dost ostře a ne moc slušně), ale ne na place. Tyhle neshody se řeší rok předtím, když vzniká scénář. Ale i z těch hádek mám vlastně super pocit, protože nevznikají jen tak, ale jsou důsledkem toho, že oba chceme co nejlepší výsledek. … Já bych rád Martinovi poděkoval za to přizvání k natáčení. Byl to výbornej měsíc ve společnosti moc fajn lidí. Nikdy bych nevěřil, že se budu těšit do práce, do níž budu vstávat taky v 4:45 ráno. Tady se to (alespoň v rámci možností) stalo.

O hercích filmu

Moc dobří - a to profesionálně i lidsky. Já moc nemusím herce, kteří přijdou, odříkají svůj text ve scénáři a nashle. Mám rád, když se mnou herec komunikuje o roli, řeší se mnou věci, které mu na ní nesedí, upravuje si věty tak, aby jemu konkrétně šli líp do pusy a zahrál je co nejpřirozeněji… A v tomhle filmu byla takových naprostá většina a já jim za to moc děkuju. Nemluvě o tom, že s některými z nich (alespoň doufám) budeme dál v kontaktu i po natočení tohoto filmu.

Neteř
Svízelná situace... Povídka z oblíbeného cyklu Bakaláři (1979). Hrají: J. Štěpánková, V. B...
dnes 14.00