67% 3048 hlasů
film / thriller, akční, pohádka, science fiction, USA/Nový Zéland/Austrálie, , 120 min., od 12 let
Kinopremiéra v ČR a SK 30.4.2009, DVD od 12.10.2009 a Blu-Ray od 5.10.2011 Bontonfilm

02:23

Wolverine se vrátil a zlobí se!
Film X-Men Origins: Wolverine je dějově zasazen na samý počátek ságy o známých mutantech X-Menech. Hugh Jackman se vrací v roli, která z něj udělala filmovou hvězdu; v roli Logana neboli nelítostného mutanta Wolverina obdařeného zázračnou schopností regenerace a také adamantiovými drápy na rukou. Zatímco tři předchozí filmy byly zasazeny do nepříliš vzdálené budoucnosti, hlavní část nového příběhu se odehrává v 70. letech minulého století. Děj se vrací ke počátkům Wolverinovy hrdinské kariéry i tragickým událostem jeho života, z nichž jej nejvíce poznamená smrt osudové lásky Kayle Silverfox. Její smrt způsobí Wolverinovo zapletení s tajným vládním vojenským programem Weapon X. S projektem, jenž mu navždy zcela změní život. Pod velením Williama Strykera je zformována tajná vojenská jednotka Team X složená výhradně z mutantů. Jedním z nich je také Victor Creed alias Sabretooth, nezkrotná bytost s neuvěřitelnou sílou, s nímž Wolverine musí svést svůj nejtěžší souboj.

Komentář k filmu I po těch letech pro mě X-Men Origins: Wolverine zůstává tou nejlepší sólovkou z X-Men univerza. Nicméně pořád ve mně hlodá drobný červík pochybností, že Wolverine, potažmo i Hugh Jackman, by si zasloužil mnohem, ale mnohem více prostoru a větší příděl brutality. „I'm gonna cut your goddamned head off!“
Všechny komentáře k filmu 54+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

X-menovský vesmír jsme navštívili už třikrát a vzhledem k tomu, že po třetím díle nebylo příliš kam pokračovat, bylo jasné, že se dočkáme nějaké té odbočky. První z nich teď spatřila světlo filmového světa a tím šťastlivcem, kterého si rozebereme je Wolverine.    Není se čemu divit, protože chlápek s třemi břity v každé ruce byl v podání Hugha Jackmana největším frajerem série a nikdy nebylo plně zmapováno co se dělo předtím než se objevil na dvorku profesora Xaviera.    S Jimmym Loganem (v budoucnu Wolverinem) se to má asi takto. Narodil se někdy v první polovině devatenáctého století a spolu se svým podobně geneticky postiženým bratrem (rozdílná příjmení jsou ve filmu vysvětlena) Victorem Creedem (Liev Schreiber) se po útěku z rodného hnízda prodírali všemožnými válkami, které díky neuvěřitelným regeneračním schopnostem bez problémů přežili.    Vzrušení do jejich jinak „poklidného“ života přináší až plukovník Stryker (Danny Huston) někdy na konci Vietn... Celá recenze

Popis filmu X-Men Origins: Wolverine

Bratři Logan/Wolverine a Victor jsou od útlého věku nerozlučně spolu. Nespojuje je bratrská láska, ale to, že jsou oba mutanti a v dospělosti se stávají členy týmu Weapon X, vedeného Williamem Strikerem. Tým je složený ze samých mutantů, kteří jsou něčím výjimeční. Při jedné vojenské akci Stryker, rozkáže, aby Victor použil své násilí podle libosti. Logan/Wolverine s tím nesouhlasí a po masakru se rozhodne jednotku Weapon X opustit... Odjíždí do hor, kde spokojeně 6 let žije se svou přítelkyní Kaylaou. Pak se jednoho dne objeví Victor a Kaylau zabije. Logan/Wolverine je bez sebe a okamžitě vyhledá Strykera. Ten mu ovšem neřekne úplně vše, hovoří jen o tom, že Victor se snaží zabít všechny členy Weapon X, po smrti jsou již Bolt a Wade. Stryker má pro Logana/Wolverine návrh - v jeho laboratoři ho nechá vylepšit, aby byl schopný zabít o tolik silnějšího Victora. Logan/Wolverine nejprve není nadšený, ale nakonec přijímá a podstupuje neuvěřitelnou přeměnu z mutanta na supermutanta. Během přetvářecího programu málem zemře, ovšem až za prahem samotné smrti, se nečekaně začne probírat a uslyší, jak Stryker rozkazuje vymazat jeho paměť. Logan/Wolverine se znenadání utrhne ze všech přístrojů, na které je napojen, a unikne ze základny. Chtěli ho totiž využít k něčemu jinému, než bylo domluveno. Teprve teď Logan/Wolverine pochopí, že vše nastražil Stryker - i samotného Victora, který mu ve všem pomáhá... Logan/Wolverine, je na útěku. Ukrývá se na farmě starého páru, kteří mu poskytnou úkryt, připomíná jim totiž jejich mrtvého syna. Bohužel je za nějaký čas vystopován a manželský pár je zabit. Logan/Wolverine se opět dává na útěk, přičemž zneškodní mnoho svých pronásledovatelů. Jeho cesta nakonec končí v Las Vegas, kde se setká se zbývajícími kolegy z Weapon X Johnem Wraithem a Fredem Dukesem. Ten mu však řekne, že Stryker dělá na všech mutantech pokusy a Victor je pro něj chytá. Nakonec se konečně dozví, že z ostrova se podařilo uniknout jen jednomu mutantovi Remymu LeBeauovi a ten jediný ví, kde najde onen ostrov. Mezitím na jiném místě Victor zabije Johna Wraitha. Logan/Wolverine a Remy LeBeau se vydávají letadlem na ostrov... Logan/Wolverine se vkrade do útrob opevnění a nachází Strykera. Konečně se dozvídá skutečnou pravdu: Stryker zde vyvíjí mutanta, který bude mít z každého něco, a bude tak neporazitelný. Největší šok ho však čeká v podobě jeho mrtvé přítelkyně. Kaylaa ve skutečnosti nezemřela, ale byla nasazena Strykerem, aby byl Logan/Wolverine pod kontrolou.

<>Obrázek nenalezen<> X-Men Origins: Wolverine, první kapitola ságy o X-Menech, svádí dohromady Wolverina s dalšími legendami ze světa X-Menů, aby společně bojovali proti mocným silám, které se snaží je sprovodit ze světa.

Hugh Jackman se vrací v roli, která z něj udělala filmovou hvězdu - jako nelítostný, zabijácký mutant s chlupatým obličejem, obdařený zázračnou léčivou silou a ocelovými bodáky na rukou.

X-Men Origins: Wolverine zůstávají věrni atmosféře předchozích dílů série, pokračují ve vyvážené kombinaci atraktivní podívané a reality, s důrazem na vztahy mezi jednotlivými postavami a jejich city.

Ve filmu se objeví tým známých mutantů včetně několika nových, jejichž přítomnost na plátně se dlouho očekávala. Diváci se setkají s Teamem X, utajenou vojenskou jednotkou složenou výhradně z mutantů. Její členové jsou: Wolverine; jeho bratr Victor Creed alias Sabretooth, nezkrotná bytost s neuvěřitelnou sílou; Wade Wilson, později známý jako Deadpool, žoldák znalý nejmodernějších technologií a boje s kordem.; Agent Zero, expert na stopování a bezchybný střelec; Wraith; Fred J. Dukes, známý také jako Blob, mimořádně tlusté monstrum s nadlidskou sílou a Bradley, ovládající elektřinu. V jejich čele stojí William Stryker, postava, která se objevila v druhém díle X-Menů, jejíž kořeny a důvody budou nyní plně odhaleny. Je to právě vztah Strykera a Wolverina, který určuje Loganovu minulost… a budoucnost.

X-Men Origins: Wolverine mimo jiné pronikají do podstaty tragické lásky Logana ke Kayle Silverfox. Její smrt způsobí Loganovo zapletení se s neblahým zbrojním programem Weapon X, což je vysoce utajený experiment v hodnotě několika miliard dolarů, ve kterém hrajou klíčové role ostatní mutanti. K těm patří Gambit, mladý Scott Summers (později známý jako Cyclops), krásná mladá mutantka Emma Frost a již zmiňovaný Deadpool, se kterým Wolverine svede svůj nejtěžší souboj.

Zatímco tři předchozí díly filmy byly zasazeny do nepříliš vzdálené budoucnosti, hlavní část nového příběhu se - jako první kapitola ságy - odehrává před všemi díly, v nepříliš vzdálené minulosti, někde v 70. letech minulého století. Ale flashbacky nás zavedou i o 150 let zpátky.

Nejnovější díl má díky své velkoleposti ambice překonat úspěch všech předchozích dílů. “Chtěli jsme předčít očekávání ve všech směrech,” shrnuje herec a producent Hugh Jackman. “Nemohli jsme udělat jen velmi dobrý film, muselo to být mnohem víc než jen to.”

Od začátku do konce nabízí X-Men Origins: Wolverine skvělou porci zábavy, akce a dobrodružství, jež byly silnou stránkou všech filmů o X-Menech. “Ano, film musí být vizuálně okouzlující a akce musí být rychlá a úderná,” říká režisér Gavin Hood, jehož snímek Tsotsi vyhrál v roce 2005 Oscara za nejlepší cizojazyčný film. “Musíte ale také zaujmout příběhem a propracovanými postavami. Stěžejní myšlenka filmu leží v postavě, která není spokojená s tím, kdo je, která neúnavně bojuje s podstatou vlastního já. Wolverine je velmi zajímavá a hluboká postava. Téma vnitřního boje dodává filmu šťávu, díky čemuž je to víc než “jen” akční film.”

Že je režisér Hood ten pravý, si Jackman jako producent řekl poté, co viděl Hoodův nízkorozpočtový film Tsotsi, pichlavé drama z Johannesburgu o životem zkoušeném, mladistvém kriminálníkovi, jehož život se změní poté, co si vytvoří citové pouto k malému dítěti, které najde odložené ve svém autě. “Postava Tsotsiho bojuje sám se sebou, stejně jako Wolverine,” říká Jackman.

“Propracované postavy byly vždy srdcem komiksů a filmů o X-Menech,” pokračuje Jackman. Když legendární tvůrci komiksů Stan Lee a Jack Kirby před 40 lety vytvořili X-Meny, jejich příběhy byly plné dramatických konfliktů. X-Meni byli neobvyklá skupina hrdinů - občas sarkastičtí, nespolečenští a nevychovaní - přesto sympatičtí, když bojovali se svými démony nebo mocnými padouchy.

Postava Wolverine vznikla až několik let poté, co jeho kolegové X-Meni už existovali. V komiksu se poprvé objevil v roce 1974, ale součástí týmu a hlavní postavou vlastního komiksu se stal až později. Vliv Wolverina na pop-kulturu je značný, což dokazuje jeho první místo mezi 200 nejlepšími komiksovými postavami všech dob, jak je seřadil časopis Wizard.

První film o X-Menech, ve kterém se jako Wolverine představil tehdy hollywoodský nováček Hugh Jackman, měl premiéru v roce 2000 a setkal se s velkým úspěchem u diváků i kritiků. Úspěch slavily i další díly. Podle statistik vidělo aspoň jeden z filmů o X-Menech více než 70% amerických diváků.

Pro Jackmana znamenal další díl příležitost rozšířit a prohloubit poznání Wolverina. “Logan se rozhodl odhalit svou minulost a my můžeme sledovat jeho cestu a vnitřní boj. Wolverine má několik zvláštních vlastností a jednou z nich je, že je to pěkný zloduch. Jeho vlastními slovy: ‘Wolverine je v tom, co dělá nejlepší, ale to co dělá, není hezké.’“ Producentka Lauren Shuler Donner k tomu dodává: “Logan je svůj, má své způsoby a svůj humor. Všechno je mu ukradené a to diváky baví.”

Hlavní příběh filmu začíná ve chvíli, kdy se Logan snaží najít útěchu před temnou minulostí jako dřevař v odlehlých kanadských horách. Poprvé ve svém hodně dlouhém životě našel lásku a radost a tudíž žije zdánlivě idylický život s učitelkou Kaylou Silverfox. “Nemůže být dál od minulosti, před kterou tak dlouho utíká,” říká Jackman. “Kayla je pohonným motorem největších změn, jaké Logan kdy zažil,” říká Lynn Collins, která roli získala poté, co ji Hugh Jackman viděl po boku Al Pacina v divadlení hře “Kupec benátský”. “Díky ní dokáže jinak přemýšlet o rozporu mezi životem jako člověk a jako mutant. Jejich vztah mu pomůže snažit se vyléčit staré rány a prožít důsledky a nebezpečí lásky.”

“Logan hledá klid, který se mu déle než sto let vyhýbá, ale svět, ze kterého se snaží uniknout, ho stahuje zpátky,” říká Jackman. “Jako se vším v životě, když se s daným problémem skutečně nevyrovnáte, když nenaleznete vnitřní klid, ten problém se bude v různých podobách znovu vracet. A od začátku je jasné, že Wolverine utekl před věcmi, kterým se musí postavit. A jedna z nich je Victor, jeho bratr.”

Victor Creed neboli Sabretooth disponuje podobnými silami jako Logan. Oba jsou prakticky nezničitelní a mají nezkrotnou, nadlidskou sílu. Victorova zuřivost zahrnuje bojové umění ve stylu kočky a skákací schopnost - dokáže zaútočit na všech čtyřech jako zvíře.

Jak se dozvíme v návratech do minulosti, Logan (narozený jako James Howlett) a Victor do doby puberty nevěděli, že jsou bratři. Následkem rodinné tragédie, která způsobila, že Loganovi vyrostlo signifikantní primární ochlupení a drápy, které mu vyrostly na rukou jako ostré železné bodce, se z něj stalo něco víc a něco méně než jen člověk. Logan a Victor utekli z domova, což mezi nimi vytvořilo pouto dalece překračující “pouhé” bratrství. Jako nezničitelní válečníci spolu dvě století bojovali ve velkých bitvách, včetně Občanské války, obou světových válek i války ve Vietnamu. “Logan a Victor jsou tým,” říká Jackman. “Jdou životem spolu”.

Ale Victor si v boji libuje mnohem víc než Logan. “Victor je neuvěřitelně brutální a lační po krvi jako žádná z postav, které jsem dosud hrál,” říká Liev Schreiber. “Tenhle chlap je opravdový zabiják.” Ocitnou se tváří v tvář palební jednotce, ale žádné kulky je samozřejmě nemůžou zastavit. Vojenský důstojník William Stryker rozezná jejich mimořádné schopnosti a nabídne jim, aby se připojili ke speciálnímu týmu, který právě dává dohromady, k utajené jednotce, známé jako Team X, skládající se z mutantů s jedinečnými schopnosti, díky kterým jsou neporazitelní.

Postavu Strykera diváci poznali v druhém filmu, kde se snaží způsobit zničení všech mutantů na celém světě. Už v tomto druhém filmu diváci díky zábleskům Loganovy ztracené paměti pochopili, že mezi Loganem a Strykerem je dlouhá historie. V novém filmu X-Men Origins: Wolverine je Strykerův vliv na Logana, Victora a další mutanty popsán detailně.

Jelikož nový film se odehrává roky před událostmi druhého filmu, byla potřeba pro Strykera najít mladšího herce (v X-Menech 2 ho hrál Brian Cox). Do role byl obsazen Danny Huston, který na producenty zapůsobil svým výkonem ve filmu Nepohodlný. Huston vidí svoji postavu trochu jako doktora Frankensteina. “Svým způsobem pomohl vytvořit Wolverina. Logana nenávidí a zbožňuje zároveň a chce mít jeho i ostatní mutanty pod kontrolou. Vidí je jako děti nebo divoká zvířata. Když je bude mít pod kontrolou, může je používat jako zbraně, což podle něj zajistí bezpečnost pro lidstvo. Wolverina má rád jako svého syna. Je ale přesvědčen, že má velké poslání, větší než jakýkoliv člověk nebo mutant, proto musí Wolverina i ostatní mutanty ovládat a pokud možno zlikvidovat.”

Důležitým členem týmu X je Wade Wilson, později známý jako Deadpool. Wade je výkonný stroj - zabiják, přeždívaný pro nekonečnou zásobu vtipů jako Držkatý žoldák. Role Deadpoola byla Ryanovi Reynoldsovi zdá se souzená. Je dlouholetým fanouškem marvelovského komiksu Deadpool a, v jednom vydání je o něm dokonce zmínka. “Deadpoola jsem chtěl hrát většinu mého dospělého života,” říká Reynolds. Wadovou zbraní jsou meče katana, Reynolds kvůli tomu šerm tvrdě trénoval. “Žil jsem, jedl a dýchal meče,” vzpomíná.

Dalším členem týmu X je Bradley v podání Dominica Monaghana. Bradley dokáže ovládat a manipulovat s elektřinou. “S Bradleym se setkáváme ve chvíli, kdy neví, kam patří,” říká Monaghan. “S X-Meny se cítí jako partyzán, když se ale věci vymknou kontrole a on vidí, co vidět nechtěl, opustí tým.”

Člen jednotky John Wraith, který se stane Wolverinovým nejbližším přítelem, má schopnost mizet a zjevovat se na počkání. “Není radno si s ním zahrávat,” říká herec a hudební legenda will.i.am, člen slavné skupiny Black Eyed Peas, pro kterého je tato role hereckou premiérou. Po svém odchodu z týmu X zůstane Wraith v úzkém kontaktu s prvotřídním vojákem Fredem J. Dukesem, který se později dobrovolně přemění v 400 kilové “zvíře”, známé jako Blob - nejprotivnějšího chlapa, co jste kdy viděli. Kevin Durand, který ztvárnil nebojácného žoldáka v seriálu Lost, musel obléci největší a nejpropracovanější “tlustý” kostým v historii filmu, který v sobě měl chladící systém původně sestrojený pro NASA.

Stejně nebojácný je agent Zero, expert na stopování s neomylnou zabijáckou přesností. Hraje ho Daniel Henney. Americký herec, který se proslavil hlavně v Jižní Koree, podotýká, že ačkoliv Zero a Logan patřili do jednoho týmu, byli vždy nepřátelé. “Zero na Logana vždy žárlil a byl ochotný udělat všechno, aby ho zastavil,” říká Henney.

<>Obrázek nenalezen<> Mutant Gambit nebyl členem X týmu, Logan se s ním potká až později, ale v jeho cestě za pomstou hraje stěžejní roli. Objevení Gambita, známého také jako Remy LeBeau, ve filmu očekávali fanoušci dlouho. Dokáže na věci přenést výbušnou pohybovou energii, díky které dané věci vybuchnou a zaútočí na vytyčený cíl. Gambitovým nejoblíbenějším předmětem, který rozhýbává a dokáže změnit v účinnou zbraň, je hromádka karet.

Gambitova přítomnost v nejnovějších X-Menech bude jistě chválena a rozebírána fanoušky. To bylo jasné i producentům. Ralph Winter, který pracoval na všech dílech, k tomu říká: “Před každým filmem se mě lidé ptali: ‘Je tam Gambit? Bude házet karty?’ A já říkal ‘Vydržte, taky na něj přijde řada.’”

Herec Taylor Kitsch nebral očekávání fanoušků na lehkou váhu a hned po příjezdu do Sydney, kde se natáčelo, začal tvrdý trénink s kartami. Než se rozsvítila první světla, uměl Gambitovy triky i pohyby.

Ale v příběhu o začátcích měl největší vliv na Loganovu pouť jeho bratr Victor Creed. Logan opustil bratra a tým X kvůli Strykerovým děsivým a morálně pokřiveným příkazům, ale od bratra ho nemohl oddělit ani čas ani vzdálenost, neboť byli de facto dvěma stranami jedné osoby. “Já vidím Victora jako Loganovu temnou stránku,” říká Liev Schreiber. “Oba dva žene stejná věc - touha nalézt své místo na zemi, patřit k něčemu. A to něco, kam Victor patří, je Logan. Když Logan přetrhne jejich pouto, Victor se snaží se svým bratrem spojit za každou cenu, ať v dobrém či zlém.”

Důvodem Loganovy neutuchající touhy po pomstě je smrt milované Kayly, kterou brutálně zvraždil právě Victor. Při dalším setkání se bratři utkají, Logan odchází poražen a zraněn. Stryker znovu vstoupí do Loganova života a opět ho nenávratně mění. Nabízí Loganovi účast v utajeném zbrojním programu Weapon X (“X” představuje římskou číslici deset). Během procesu bude Loganovo tělo naplněno “adamantiem”, nezničitelným kovem, díky kterému bude prakticky nesmrtelný. Stane se z něj Wolverine, kterého známe z předchozích filmů o X-Menech. “Abys porazil Victora,” říká Stryker Loganovi, “musíš ukázat svoji temnou stránku. Musí se z tebe stát zvíře.”

Ale během transformace trpí Logan víc než by kdokoliv snesl. Diváci viděli záběry z tohoto utrpení v X-Menech 2, ale nyní jsou odhaleny v plné síle a hororu. Logan leží v nádrži naplněné vodou, která vypadá jako rakev bez víka. Do těla se mu zavrtají dlouhé jehly, které ho připojí k adamantiu. Wolverine už trpěl hodně, přežil střílení, bodné rány, autohavárie, popravy a výbuchy - ale nikdy netrpěl jako teď.

To ale není poslední těžká zkouška, která ho čeká. Musí čelit další Victorově zradě a následnému zúčtování se svým bratrem a jeho vojenskými experimenty. Ačkoliv Logan unikl jako nezničitelný Wolverine, Strykera to nezastraší, zneužije svých pravomocí a použije mutanty jako nebezpečné zbraně. Nucenými účastníky této akce jsou teenageři Scott Summers a Emma Frost. Ze Scotta, který dokáže pomocí očí vysílat mocný paprsek, se stane Cyclops, vůdce X-Menů, Emma má telepatické schopnosti a kůži jakoby z diamantů, díky čemuž je nezničitelná. Společně se musí mutanti postavit nepříteli, který přísahal, že je zničí.

Kromě role Wolverina, kterou si prý v posledním filmu užíval nejvíc, se Hugh Jackman poprvé představil v roli producenta. K jejímu zvládnutí mu prý pomohla průprava z divadla, kde je člověk součástí celého procesu příprav.

Nejzábavnější částí jeho povinností jako producenta byl casting. Jackman producent byl na Jackmana herce velmi přísný. “Vždycky jsem se na roli pilně připravoval, ale v předchozích dílech Logan nikdy nevypadal tak, jak jsem chtěl. Tentokrát jsem chtěl, aby vypadal animálně, s žílami vyskakujícími na krku. Chtěl jsem, aby si diváci řekli, ‘Tak tenhle chlap je strašidelný, ten by někomu snadno urval hlavu.’”

Kromě nesčetných hodin v posilovnách, přísně upravil svůj jídelníček na úroveň vrcholového atleta. Jeho den začínal ve čtyři ráno a v šest hodin už posiloval s činkami. Se smíchem k tomu říká: „Někdy jsem raději zůstal i při cvičení v té postavě. Normálně bych si řekl, že to už stačí, jako Wolverine jsem řekl: ‘Tak teď si dám ještě pár navrch.”

Jackmanova píle a trénink zapůsobily na celý natáčecí tým, zvlášť na Lieva Schreibera, který trénoval a nabral 20 kilogramů svalů. “Byla mezi námi soutěživost ve cvičení i ve zvládání triků. Točit s Hughem bojovou scénu bylo úžasné, protože jako tanečník má smysl pro disciplínu a choreografii.”

Pro ozvláštnění filmu se kromě nových postav filmaři rozhodli pro změnu místa natáčení. První X-Meni se natáčeli v Toronto, druhá a třetí část ve Vancouveru a poslední, nejnovější film byl z valné části natočen na Novém Zélandu a v Austrálii. Jackman chtěl, aby film vypadal impozantněji a jinak, to se prý díky Novému Zélandu, který v sobě má něco nadpozemského, povedlo.

Tvůrci použili kombinaci lokací těchto zemí, aby vytvořili pět válek, město New Orleans, střední školy v Americe a odlehlou kanadskou divočinu. Podle kameramana Donalda M. McAplina byly záběry Nového Zélandu nenahraditelné, hlavně pro fiktivní kanadskou lokaci Alkali Lake (sídlo programu Weapon X) a venkovský ráj, kde Logan našel dočasný klid se svojí Kaylou.

Část lokací se natáčela v Sidney, včetně města New Orleans - domova debutujícího Gambita, které bylo natočeno ve filmových ateliérech. Pár nenahraditelných záběrů bylo natočeno v Kanadě.

Při dlouhé práci, která pro Jackmana jako producenta neskončila poslední klapkou, si herec stihl zavzpomínat na vlastní začátky s postavou Wolverina. Někteří vědí, že casting na první X-Meny v roce 2000 proběhl jen několik dní před tím než Jackman poprvé vstoupil před kamery.

“Nejdřív se mi zdálo, že předělat X-Meny na film je trochu divné. Chlap, co mu rostou železné jehlice z rukou? Samozřejmě to byla jen moje neznalost postavy a neskutečně bohatá historie X-Menů. Kdybych ji v té době znal, asi bych se zalekl, že ta role na mne bude příliš velké sousto.”

“Kdyby mi někdo tehdy řekl, že jednou vznikne samostatný film o Wolverinovi, asi bych se mu vysmál do očí,” pokračuje Jackman. “Neměl jsem představu, jaký dosah budou ty filmy mít. Za to všechno jsem vděčný fanouškům a divákům.”

Scooby-Doo a Batman: Spolu a odvážně
(Scooby-Doo & Batman: The Brave and the Bold) Tajemný zločinec v rudém plášti se chystá ov...
dnes 05.30