Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home4/home/portal/public_html/kategorie/televize/youtube.php on line 177

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home4/home/portal/public_html/kategorie/televize/youtube.php on line 177

   Informace    Osoby    Fotky    

Žánr hudby
jazz-blues
Země
Česká republika
Rok vzniku
1978
fb  Sdílet


Krátký popis uprav informace o kapele
U tohoto jazzového projektu stačí snad jen vyjmenovat hudebníky, kteří se na něm podílí: Jaromír Honzák – kontrabas, Michal Nejtek - klávesy, sampler, Marcel Bárta - soprán saxofon, basklarinet, Roman Vícha – bicí. Jaromír Honzák pravidelně hraje s bratry Ebeny, Ivou Bittovou, bývá hostem Jaroslava Duška v Divadle Vizita, v jazzových kombech hraje s nejlepšími muzikanty – na jaře například v Zahradě doprovázel vynikajícího Davida Dorůžku. Jeho vlastní vynikající projekt Face of the Bass doplňuje Michal Nejtek,


Popis kapely Face Of The Bass
Face of the Bass je novým zajímavým projektem kontrabasisty Jaromíra Honzáka, klávesistky Beaty Hlavenkové a bubeníka Romana Víchy.

Beata Hlavenková je absolventkou Janáčkovy konzervatoře v Ostravě a University of Massachussets . Zpočátku se věnovala vážné hudbě a během studií v USA byl jejím hlavním cílem jazz. Beata vystupovala s významnými hudebníky a během pobytu v USA se obohatila o nové zkušenosti. V současné době učí kompozici a klavír na Ježkově konzervatoři.

Jaromír Honzák je na českém jazzovém poli výraznou osobností. Je obklopen vždy správnými muzikanty, se kterými vytvoří vždy něco přelomového, jako např. vydání desky Present Past, která je dodnes velice oceňována. V tomto projektu částečně použil o elektronické samply a smyčky, což dodává hudbě jiný rozměr.

Roman Vícha je studentem Ježkovy konzeratoře. Někteří ho znáte z projektů Muff, nebo Gumbo Ondřeje Konráda. Myslím, že si Jaromír Honzák vybral toho nejvhodnějšího bubeníka pro projekt Face of The Bass. Jeho styl mě velice příjemně překvapil.

Než jsem navštívil koncert, přemýšlel jsem, co přinese Jaromír Honzák ve spojení s touto sestavou. Odpověď jsem nalezl hned při prvních taktech vystoupení v téměř zaplněném Hradeckém AC klubu. Při první skladbě s názvem Around the Corner spustila celá sestava vynikající funky Groove, při kterém bylo jasně zřejmé, že se posluchači nebudou nudit.

Bicí se překvapivě nesly stále více v Jungle rytmech. Při druhé, zatím nepojmenované skladbě, použila Beata svůj klávesový syntezátor, který mi připomínal staré zvuky Moog kláves z dob 70. let, a zaznělo sólo na kontrabas a po celou dobu skladby excelovaly bicí svou nenápadnou, ale naprosto výstižnou jasnou hrou. Tyto dvě skladby zkomponovala Beata. Další byla skladba od J. Honzáka z desky Present Past s názvem Constant Scradle, při které měla možnost vyniknout jeho instrumentálnost. V této skladbě je v původní verzi saxofonové sólo, které předvedl J. Honzák na svůj nástroj velice brilantně a téměř stejným způsobem jako zní v původní verzi. Používá zde basové smyčky, při kterých může svá sóla vyparádit a skladby neztrácí rytmický náboj.

Další z nových skladeb nesla nese název Majestát času. Při ní mě chvilkami opravdu mrazilo. Připomínala mi zvuk severských kapel z vydavatelství ECM, a to napínavými částmi, kdy J. Honák používá hru smyčcem spolu s prolínanými klávesovými dozvuky. Roman Vícha umí udržet opravdové napětí po celou dobu, vygraduje skladbu a zároveň v momentech, kdy by posluchač čekal na úplný rozjezd, naopak zvolní a to dodává již zmiňované napětí.

Poslední skladba první části se jmenovala Smyčka číslo 1. Hned bicí spustily Jungle rytmus, jako bych slyšel desku od E. Truufaze a jeho geniální rytmiku. Skladba hýřila psycheldickými náměty a zakončila první polovinu koncertu.

V druhé polovině zazněla skladba s názvem Mystery face. Tajemná opravdu v něčem je, a to především zvuky kláves a opět zajímavým rytmem na bicí.

Další skladba s názvem Riddle (hádanka) rozehrála celou sestavu natolik, že se z hráčů neslo uvolnění a dravost při jednotlivých sólech a přechod na zajímavé téma poukazuje na sehranost celé sestavy.

Skladba If nesla příjemnou klubovou atmosféru a bylo vidět, že lidé se zaujetím pozorují jednotlivé hráče a nenudí se.

Na řadě bylo trochu zklidnění. V poslední době je obliba předělávek skladeb a píseň Dancing Queen od Abby v podání tria dostala jiný rozměr a byla příjemným zpestřením, snad i zlehčením pro některé posluchače.

Další píseň od Beaty s názevem Mezitím byla velice dramatická hned v úvodu, kdy se rytmika opravdu s ničím nepáře a spustí naplno. Uprostřed skladby zapojila Beata i svůj vokál a po skončení si publikum vyžádalo přídavek, a to v podobě hudební hádanky. Za úkol bylo poznat filmovou melodii. Po pár taktech bylo jasně poznat, že se jedná o melodii z filmu nemocnice na kraji města.

Byl jsem velice nadšen celou atmosférou koncertu a také tím, co Jaromír Honzák s touto sestavou předvedl. Zatím nemají žádné CD, ale je na co se těšit. Všem, kdo hledají něco nového a jsou znuděni klasickými standardy, doporučuji zažít jejich koncert.

Bylo to jejich druhé vystoupení za podpory sponzora České spořitelny. Poděkování patří také pořadateli Karlu Syrůčkovi, který nepřinesl do AC klubu jazz poprvé ani naposled.


Kontakt
email: facethebassprod@yahoo.com

Diskuze - Face Of The Bass

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Pondělí 3. 8. 2020 Svátek má Miluše
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz