Uchvátil fantazii veřejnosti i kritiků na celém světě rozmanitými komerčně úspěšnými projekty v oblasti filmu, opery, divadla, hudby, multimédií a různých akcí. Je zakladatelem a ředitelem společnosti Bazmark. Inq. a dceřiných společností Bazmark Live a Bazmark Music. Obrovský komerční úspěch Luhrmannových projektů ukazuje na jeho intuitivní schopnost předjímat vkus diváků a posluchačů a inspirovat se duchem doby. Luhrmann proslul svou odvážnou adaptací „Romeo a Julie“ s Leonardem DiCapriem a Claire Danesovou v hlavních rolích. Luhrmann byl spoluautorem scénáře, režisérem a producentem tohoto mezinárodního kasovního trháku. Film se stal v USA komerčně nejúspěšnějším filmem a příjmy z celosvětového prodeje vstupenek přesáhly 140 miliónů dolarů. Film získal řadu ocenění: čtyři ceny BAFTA, včetně cen za nejlepší režii a nejlepší scénář; dvě ceny na Berlínském filmovém festivalu, opět i za nejlepší režii; Leonardo DiCaprio získal cenu Zlatý medvěd za nejlepší herecký výkon a Catherine Martinová získala nominaci na Oscara za nejlepší výpravu. Alba s hudbou k filmu, která produkoval Luhrmann, získala v USA tři Platinové desky a po celém světě se prodalo více než sedm miliónů nosičů. Luhrmann proslul také svou odvážnou adaptací „Romeo a Julie“ s Leonardem DiCapriem a Claire Danesovou v hlavních rolích. Luhrmann byl spoluautorem scénáře, režisérem a producentem tohoto mezinárodního kasovního trháku. Film se stal v USA komerčně nejúspěšnějším filmem a příjmy z celosvětového prodeje vstupenek přesáhly 140 miliónů dolarů. Film získal řadu ocenění: čtyři ceny BAFTA, včetně cen za nejlepší režii a nejlepší scénář; dvě ceny na Berlínském filmovém festivalu, opět i za nejlepší režii; Leonardo DiCaprio získal cenu Zlatý medvěd za nejlepší herecký výkon a Catherine Martinová získala nominaci na Oscara za nejlepší výpravu. Alba s hudbou k filmu, která produkoval Luhrmann, získala v USA tři Platinové desky a po celém světě se prodalo více než sedm miliónů nosičů. Po uvedení hry „Romeo a Julie” Luhrmann v Sydney založil vlastní společnost Bazmark. Inq. a začal pracovat na svém konceptuálním albu „Something For Everybody”. Album obsahovalo hit „Everybody’s Free to Wear Sunscreen“, který se umístil na prvních místech žebříčků ve Velké Británii, a v USA obsadilo první místo mezi skladbami hranými v rozhlase. V režii Catherine Martinové Bazmark v roce 1998 v pařížském Louvru produkoval módní přehlídku podzimní/letní kolekce známé australské módní návrhářky Collette Dinniganové. Tým společnosti Bazmark Live navrhl a realizoval exteriéry v ulicích pro australské Fox Studios a v rámci projektu produkoval show „Lights Camera Chaos“, kterou napsal a režíroval slavný australský divadelní režisér Barrie Kosky. Naposled Luhrmann pro parfém Chanel Nº5 navrhl, produkoval a režíroval průlomovou celosvětovou kampaň v kinech a televizi. V kampani vystupuje Nicole Kidmanová, která ztvárnila hlavní roli ve filmu „Moulin Rouge” a začínající brazilská hvězda Rodrigo Santorová. Kampaň získala cenu americké Cinema Advertising Council za nejlepší americký spot.