fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Fotky    

Narozena
6. dubna 1957, Beran, 67 let
Moravská Třebová, Československo
Profese
hudebník, herečka


Krátký životopis uprav informace o osobnosti


V nesmírně náročné roli šílené věštkyně v operním monodramatu Médium zazářila mezzosopranistka Jaroslava Maxová perfektním pěvecko-hereckým výkonem.

Životopis - Jaroslava Maxová


. . . ale verzi Jaroslavy Maxové by si milovnící opery 20. století rozhodně neměli nechat ujít, už proto, že dnes mají poslední příležitost zažít Maxovou v této jedinečné roli. Je to strhující zážitek. Jaroslama Maxová excelovala pěvecky i herecky v Kolowratu už před osmi lety v Daviesově aktovce Vrtoch slečny Donnithornové. Její výkon v Médiu dokazuje, že je pro tento druh hudebního dramatu, který vyžaduje maximální osobnostní vklad, tou pravou interpretkou. Dokáže se oprostit od běžného operního způsobu zacházení s hlasem a používat ho v široké zvukové a výrazové škále od emotivně zabarveného mluveného slova přes "sprechsang", křik a využívání rytmizovaného dechu až po vysoce stylizovaný zpěv, jak to Daviesova hudba vyžaduje. (role Média ze stejnojmenné opery Petera Maxwella Daviese - pozn. ed.)

Radmila Hrdinová, Právo, 10. 6. 2005



Nejlépe v obou případech vyšla vyšla vtipná, herecky zkázněná studie pubertou zaskočeného Cherubína (Jaroslava Maxová).(role Cherubína z opery Figarova Svatba W. A. Mozarta - pozn. ed.)

Josef Herman, Práce, 14. 10. 1997



Jaroslava Maxová ve Vrtochu slečny Donnithornové obdivuhodně překračuje běžné kreace operních sólistů. Komplikovaným pěveckým partem a odvážnou hereckou akcí vyjadřuje pocity a úvahy opuštěné nevěsty, která třicet let čeká uzavřena ve svém domě ve svatebních šatech a s trouchnivějící hostinou na svého ženicha-námořníka , jenž v den sňatku navždy zmizel. V gradujícím napětí spojuje prudérní měšťáctví s bizarními erotickými představami, které jitří a pohánění sexuální touhu do vyvrcholení s vydinou jejího rytíře.

Helena Havlíková, Lidové noviny, 21. 3. 1997



Příběh slečny Donnithornové, která se po nezdařené svatbě uzavřela do čtyř stěn svého pokoje, poskytuje bohatší vokální part velké technické náročnosti. Jaroslava Maxová ho zvládá s udivující suverenitou a intonační jistotou. Její šedivějící nevěsta v rozpadajících se svatebních šatech (scéna i kostýmy Jany Zbořilové) má bizarnost, něhu i erotickou nestoudnost šílené Ofélie v bohatě odstíněném a temperamentním hereckém provedení.

Radmila Hrdinová, Právo, 18. 3. 1997



Alternanka se však do Herzova (režisér Juraj Herz - pozn. ed.) pojetí nezařadila, přinesla si roli již nastudovanou a hrála si "to své, na rozdíl od flexibilnější a nápaditější Jaroslavy Maxové.

Ivan Žáček, Lidové noviny, 30. 11. 1996



Tentokrát si uznání zaslouží především Jaroslava Horská-Maxová za svého Sexta (Sextus z opery La clemenza di Tito - pozn. ed.). Pro její pojetí je příznačné, že jako vrchol necítí koncertní árii v 1. dějství , kterou si vychutnává většina jiných představiletek této role, ale dramatické rondo "Deh per questo istante solo".

ZN NOVINY, 18. 8. 1995



Roli Sexta (Sextus z opery La clemenza di Tito - pozn. ed.) ozvláštnila altovým zabarvením a vnitřním prožitkem Jaroslava Horská-Maxová.

Josef Herman, Práce, 8. 8. 1995



Jaroslava Maxová als Dorabella enternete des Publikums Heiterkeit, als sie mit ihrem Verehrer die Erotik des Wollknäuels entwickelte.

Von Stefanie Mergehenn, Solinger Morgenpost, 19. 3. 1999



Diskuze - Jaroslava Maxová



Samostatně vystupující

Jaroslava Maxová



logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Středa 22. 5. 2024 Svátek má Emil
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz